fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/03/גדול-איזבל.jpg

איזבל מיי בל

לפני מספר חודשים, בגיל 63, הפכה איזבל אדג’ני, מהשחקניות הצרפתיות המוערכות, לדוברת היופי של “לוריאל פריז”. אדג’ני, המייצגת את היופי הצרפתי החופשי וידועה כמי שנאבקת שנים למען שוויון זכויות לנשים, מדברת על העצמה נשית ומגלה מהם סודות היופי שלה

צילום: “לוריאל פריז”

לאורך הקריירה הארוכה שלה, משחקת איזבל אדג’ני דמויות של נשים מרתקות על כל המורכבויות שלהן, נשים שקראו תיגר מאחר שהן לא התפשרו, כמוה בדיוק. מ”סיפורה של אדל ה.” ל”קאמי קלודל”, הדמויות שהיא מגלמת שפכו אור על נשים שהסתתרו בצילם של גברים מפורסמים יותר. אדג’ני, שמעניקה ראיונות לעיתים נדירות, מעדיפה שהסרטים שלה ידברו במקומה. הדיסקרטיות שלה נובעת מהיותה אשה מאחורי השחקנית, שמנהלת חיים נורמליים, כאמא לשני בנים. לרגל בחירתה לדוברת יופי, היא ניאותה לענות על מספר שאלות.

איזבל אדג'ני

איך את מבינה את הסיסמה של “לוריאל פריז”: “כי מגיע לך הטוב ביותר”?

הסיסמה אומרת לנשים “דאגו לעצמכן, שימרו על עצמכן, עימדו על זכויותיכן”. בין הערכים שיש לנו, קיים גם הערך העצמי, איך אנחנו מעריכות את עצמנו.

מה נותן לך ביטחון?

טוב לב וכבוד. האהבה של האחרים מחזקת את האהבה העצמית. כאשר אנשים מסתכלים עלינו באופן שיפוטי, או באופן גוער ונוזף, הביטחון העצמי נעלם.

יש לך יופי ממגנט אבל את לא מהססת להסתירו אם תפקיד בסרט דורש זאת. מהו, לדעתך, תפקידו של היופי?

יופי יוצר רגש ורגש יוצר יופי. יופי מניע את הגוף והנשמה ומסחרר אותנו אל הלא נודע, רק כדי למצוא את עצמנו מחדש. יופי מאפשר לכל צורות האמנות לשבות אותנו עם רגש.

כאשה המחויבת למטרות חברתיות, מהי המטרה למענה את נלחמת יותר מכל האחרות?

זכויות הנשים ושוויון בין המינים. זה לא שהמין הנשי הוא העתיד של המין הגברי, אלא שוויון בין נשים וגברים הוא העתיד של האנושות. “מתן שוויון מלא לנשים הוא סימן ההיכר המשכנע ביותר של ציוויליזציה, הן יכפילו את הכוחות האינטלקטואליים של המין האנושי”, את המילים הללו כתב סטנדל במאה ה-19. המילים האלו מובילות את המחויבות שלי.

פריז כל כך יפה, עד שקשה להאמין ליופי כזה

כאמא, מה את מאחלת לילדים שלך ולדורות הבאים?

שהם יקחו את העתיד שלהם בידיהם וישמרו על כדור הארץ שלנו, הבית המשותף שלהם. החזון שלי לעתיד הוא חזון של סולידריות, אם כדור הארץ בצרות, אם הדור הבא בסכנה, אזי הבנים שלי לא יוכלו לחיות באושר בעולם בריא, עולם של שלום, רוגע ושלווה.

מהם התחביבים האהובים עלייך?

לקרוא, לצפות בסרטים ובסרטי תעודה, לבלות עם אנשים שאני אוהבת, לגלות מקומות סודיים ולא ידועים, כל מה שלא דורש תכנון וארגון, כל דבר שלא מחליטים עליו מראש.

איזו עיר בעולם את אוהבת?

פריז, בלי עבודות הבנייה האינסופיות שלה… פריז כל כך יפה, עד שקשה להאמין ליופי כזה. אוהבת גם את ליסבון, וינה וניו-יורק.

איזבל אדג'ני

איך את מצליחה לשמור על המראה האחיד של עור פנייך?

עם הרבה מיצים סחוטים ירוקים אורגניים, פילינגים, כשאני מחליפה לסירוגין בין פילינג להזנה לפילינג להשבת הזוהר, וקרם המכיל ויטמין E.

מהו סוד היופי שהיית משתפת עם איזבל הצעירה בנוגע לטיפוח העור כדי להיראות נפלא כפי שאת נראית היום?

לשטוף את הפנים עם הרבה מים, קרים ככל האפשר, בבוקר ובלילה. מזון ללא חומרי הדברה וללא ננו-חלקיקים. למצוא את האושר הגדול ביותר, ככל שניתן, בכל דבר, והשמש עבור תחושה של מיטביות, אבל צריך רק לזכור לחבוש כובע רחב שוליים.

מהי עצת היופי הטובה ביותר שקיבלת אי פעם וממי?

להימנע מהשמש. אמא שלי, שהיה לה עור פנים זוהר וקורן, נהגה לומר לי שוב ושוב: “אף פעם אל תאפי את עצמך בשמש.”

מיהם אייקוני היופי שלך?

יש כל כך הרבה נשים עילאיות, אבל היופי של נטליה וודיאנובה ושל סטפני סימור כובש אותי.

מהו המוטו שלך בחיים?

אני רוצה להשאיל את המוטו של סקרלט מ”חלף עם הרוח”: “מחר יפציע יום חדש”. זהו מוטו שמאפשר לנו לשמור על תקווה אמיתית, על הרצון לשרוד ולתת יותר מדי פעם, ועל סבלנות: מה שלא נעשה היום, אנחנו עדיין יכולים לעשות מחר, כן – אנחנו יכולים.