fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2020/07/ליאור-סושרד-גדול.jpg

בלעדי: אחרי שחזה את סיום הגל הראשון, ליאור סושרד עונה על השאלה: מתי יימצא חיסון לקורונה

גם הקורונה לא תעצור את המנטליסט המצליח. בימים אלה הוא מופיע ומרצה בזום, מככב בשני קמפיינים, שותף לעיצוב תכשיטים שבהם חרוט כל התנ”ך, מריץ אפליקציה לעיצוב בגדים (מישל אובמה כבר עיצבה מסיכות) והוא גם אבא במשרה מלאה. ומה יש לו להגיד על הקורונה?

1ליאור סושרד צילום גבריאל בהרליה

ליאור סושרד: “אני לא רואה את המגיפה בגלים”. צילום גבריאל בהרליה

מהרגע שפרצה מגיפת הקורונה, כל מי שפוגש את המנטליסט והאמן העל-חושי ליאור סושרד, שואל אותו דבר ראשון: “תגיד, מתי המגיפה תיגמר?”. לפני מספר חודשים, הרבה לפני היציאה מהסגר, טען סושרד כי הסגר יסתיים ב-14 ביוני. חודש אחר כך, נקב ראש הממשלה בנימין נתניהו בדיוק ביום הזה כתאריך היציאה מהגבלות הסגר.

כשאני שואלת אותו מתי יסתיים הגל השני, הוא ממהר להסביר: “תראי, כשאמרתי אז 14 ביוני, זו היתה תחושת בטן חזקה. עכשיו אני לא יודע. לדעתי, אין גל שני, זה אותו גל. אני לא רואה את המגיפה בגלים והיא גם לא תיעלם כל כך מהר. מדובר בתהליך ארוך שלאט-לאט יילך וישתפר. הגל השני יהיה בחורף אבל אני מאמין שיהיה חיסון כבר בספטמבר”.

מה היחס שלך למחאת האמנים ואנשי תעשיית התרבות?

“המחאה מוצדקת מאוד. אנשים רואים אותי מופיע ולא יודעים שמאחורי עובדים 30-40 איש שמתפרנסים מההופעה שלי. אני משתדל בימים אלה להעסיק כמה שיותר אנשים בפרויקטים שאני יוזם. אני לא רוצה להיכנס לפוליטיקה, אבל מדינה היא כמו חברה גדולה, ואם יש תשלום של ביטוח לאומי, אז שיהיה ביטוח לכל אנשים. הדברים פה לא תמיד הגיוניים ויש כאן שיקולים שלא תמיד באים טוב. לטעמי, יש יותר מדי יועצים וכל אחד חושב שהוא יודע הכי טוב”.

אם היית יכול לייעץ לביבי דבר אחד – מה היית אומר לו?

“תחשוב על עם ישראל חזק-חזק”.

ומה היית אומר לאזרחי המדינה?

“אנחנו עם סגולה, מסתגלים מהר לדברים, לכן אנחנו נצא טוב יותר מהקורונה משאר העולם. אני חושב שאנחנו צריכים להיות מאוחדים, פחות לחשוב על ימין ועל שמאל. פוליטיקה באופן טבעי מעכבת הרבה דברים”.

איך ייראו החיים שלנו אחרי הקורונה?

“תלוי איך זה ייגמר, אם יהיה חיסון או שהווירוס ייחלש. בכל מקרה, נהיה יותר חשדנים ונראה פחות חיבוקים”.

למה אתה הכי מתגעגע בימים אלה?

“להרפתקאות שלי בעולם, לטיסות, להגיע לטוקיו ליום, לטוס ללוס-אנג’לס ליומיים, לחזור דרך ניו-יורק. זה היה שבוע שיגרתי שלי”.

2צילום שי פרנקו

ליאור סושרד ושותפתו מגלי מולדבסקי עם תכשיטי “תנאור”: “בזכות טכנולוגיית הננו הצלחנו להכניס בכל תכשיט את כל התנ”ך, מבראשית ועד דברי הימים”. צילום: שי פרנקו

עובד על כל החושים

גילוי נאות. הכתבה הראשונה על סושרד, 38, פורסמה במגזין “עולם האשה” שאותו ערכתי שנים רבות. את סושרד, אז צעיר כריזמטי, שאפתן ומוכשר מאוד, פגשתי לפני כ-13 שנה באירוע משפחתי שבו הוא הדהים את כל האורחים, החל מכיפוף כפיות, להטוטנות בקלפים, העפת חפצים באוויר ועד זריזות ידיים, קריאת מחשבות ומה לא.

מיד לאחר האירוע, פרסמנו איתו ראיון תחת הכותרת “אורי גלר הבא”. כמה ימים לאחר פרסום הכתבה, פנו אליי מפיקי תוכנית הריאליטי  “היורש” מערוץ 2, שחיפשו מועמדים לתחרות שבה ייבחר היורש של גלר. מסרתי להם את הטלפון של סושרד, וכמה חודשים לאחר מכן כבר כל המדינה הכירה אותו מהתוכנית, שבה שפט גלר וסושרד זכה במקום הראשון.

מאז הוא הספיק להופיע ברחבי העולם, לככב בתוכניות הטלוויזיה המובילות בארצות-הברית (ההופעה הראשונה היתה אצל ג’יי לנו), להופיע במופע משלו בלאס-וגאס, להדהים את ברברה סטרייסנד, ג’ניפר לופז, קים קרדשיאן ועוד רבים וטובים, ואפילו נכנס לאחת מרשימות “100 הגברים הסקסיים בעולם” של מגזין “פיפל”. בין לבין, הוא נישא לטל שכטר (העוסקת ביח”צ), שניהם במקור מחיפה ומתגוררים כיום בתל-אביב, והפך לאבא לשניים אורי, 6, ומיה, 4.

מי שהיה רגיל לחיות על מזוודות בין טיסה לטיסה, בין הופעה בלאס-וגאס להופעה בטוקיו, שהופיע כבר בלמעלה מ-80 מדינות – מצא את עצמו בימי הקורונה מקורקע בבית. “מצד אחד, אני אוהב את ההופעות והדלק שלי הוא מחיאות הכפיים”, הוא מסביר. “מצד שני, הרווחתי פה תקופה נהדרת עם המשפחה שלי. שמחתי להיות עם אשתי ועם הילדים ושמחתי גם לעבוד וליצור פה. זה משהו שהיה חסר לי. אני היום איש משפחה יותר משהייתי אי פעם”.

בימים אלה גם הקורונה לא תעצור אותו: הוא מופיע ומרצה בזום, מככב בשני קמפיינים (פרזנטור של “מאזדה” ואורח בקמפיין “9 מיליון”), שותף לעיצוב תכשיטים שבהם חרוט כל התנ”ך, מריץ אפליקציה לעיצוב בגדים (מישל אובמה עיצבה בעצמה מסיכות) וכאמור, לראשונה בחייו, הוא גם אבא במשרה מלאה.

3ליאור סושרד עם טל אשתו

ליאור סושרד עם אשתו טל (בכניסה לבית של קים קרדישיאן): “אני היום איש משפחה יותר משהייתי אי פעם”

מה עם הקריירה הבינלאומית שלך?

“ממש לפני הקורונה, סיימתי לצלם בארצות-הברית סידרת טלוויזיה בת 8 פרקים, שבה אני פוגש בכל פרק כוכבים שונים ומדהים אותם במגרש הביתי שלהם, כמו למשל בן סטילר, קיית הדסון, זואי דשאנל וג’יימס קורדן”.

האם ועד כמה ניתן לקיים מופע מהסוג שלך בזום?

“אני מופיע ומרצה היום בפני כל מיני גופים ואירועים דרך הזום. פיתחתי קטעים מאוד מיוחדים שאני יכול להעביר דרך המסך. הופעתי כך ב’מועדון לילה’ וב’האח הגדול’ וזה עבד. הדבר שהכי חסר לי הוא המגע עם הקהל, חסרות לי מחיאות הכפיים. פתחתי עכשיו 2 הופעות פומביות בזום – בלוס-אנג’לס ובהודו – אנשים קונים כרטיסים ויכולים לראות אותי. אני יכול להפעיל את האנשים וחלק אפילו להעלות מולי. אנחנו חייבים להמציא את עצמנו מחדש, אחרת נהיה בבעיה”.

מי שמכיר את סושרד יודע כי הוא יזם בנשמה. אוהב להמציא דברים חדשים, לייצר, לחבר. “בשנים האחרונות”, הוא מספר, “אני מייעץ לחברות סטאראפ ויש לי גם כמה סטארטאפים משלי. אחד מהם הוא טכנולוגי בתחום האופנה. מדובר באתר לנשים שמאפשר לכל אשה לייצר בעצמה כל בגד. בכמה קליקים את מעצבת את הבגד וגם חתומה עליו כמעצבת. המיזם עבר פיילוט ובינתיים התחלנו לייצר אפילו מסיכות וכתבו עלינו במגזינים נחשבים בעולם”.

אחת הלקוחות הראשונות של האתר, שנקרא Any Wear, היתה מישל אובמה, שעיצבה מסיכות. סושרד: “יש לה עכשיו קמפיין בארצות-הברית שקורא לאנשים להצביע בבחירות בנובמבר הקרוב. היא עיצבה מסיכות עם הכיתוב: WHEN WE ALL VOTE. כן, הפכתי להיות איש עסקים. אני לא טוב במספרים ובמניות, אבל טוב ברעיונות, בייעוץ ובפיתוח”.

אחד המיזמים המפתיעים שלו הוא שיתוף פעולה עם תכשיטי “תנאור”, בבעלות משפחת התכשיטנים והיהלומנים מולדבסקי, שביחד פיתחו ועיצבו סידרה של תכשיטים – שרשראות, צמידים וטבעות – הכוללת את השילוש הקדוש: תנ”ך, ננו ואור. סושרד: “בזכות טכנולוגיית הננו הצלחנו להכניס את כל התנ”ך, מבראשית ועד דברי הימים, בתוך לוחית קטנה בגודל של חצי ס”מ מרובע. מה שמדהים אותי כיזם הוא המפגש בין הידע הכי עתיק בעולם (תנ”ך) לבין הידע החדיש ביותר בעולם (ננו). תמיד התעסקתי ביוזמות שונות במקביל להופעות. עכשיו פשוט יש לי יותר זמן להתעסק בזה”.

סרטון מופעי זום של ליאור סושרד:

https://drive.google.com/file/d/1Vy7RRoOxQUAni1wy-QKkMPpYHse4OjaM/view

האתר של “תנאור”. כל התנ”ך בתכשיט אחד, במחיר הנע בין 100-200 דולר.

https://tanaorjewelry.co.il/

;