fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/08/דרור-גדול.jpg

דר’ האוס הישראלי: תכירו את דר’ דרור סופר, מנהל יחידת הטראומה באיכילוב, שכתב ספר מדהים

דר’ דרור סופר, מנהל יחידת הטראומה באיכילוב, זכור לנו כמי שכיכב בדוקו-ריאליטי “גיבורים”, שעקב אחרי רגעי האמת הדרמטיים של מצילי חיים מתחומים שונים, ונצרב בתודעה כדר’ האוס הישראלי. הוא אומנם צמוד 24/7 לחדר המיון, אבל זה לא מפריע לו לרקוד ריקודים סלוניים, לרכוב על אופניים ועל סוסים, להשיט יאכטות, לצלול, לעשות סקי, לפקוד את חדר הכושר, וכן – גם לכתוב ספרים. עכשיו יצא לאור ספרו השני, “בשבוע הבא”, שבמרכזו רופא פנימאי שמתבשר שימיו ספורים. מומלץ 

דר דרור סופר

דר’ דרור סופר: “הסופר יכול להתחבא בתוך הסיפור ולהיות תמיד מה שהוא לא”

יש משהו מרתק בדר’ דרור סופר. מצד אחד, הוא נמצא במקום המלחיץ ביותר בעולם, יחידת הטראומה של איכילוב, שבה כולם עובדים בסטרס מטורף להציל חיים, אבל הוא עומד בצד בשקט, מתבונן, חושב, ואז מחליט מה הטיפול הטוב ביותר ומציל חיים. הוא צמוד לביפר, עם שני טלפונים ואופנוע כבד אחד, שבזכותו הוא מגיע לחדר המיון בתוך דקות מרגע הקריאה. כבר אמרנו, דר’ האוס הישראלי.

מצד שני, חייו האישיים, שונים בתכלית. הוא רוקד ריקודים סלוניים, רוכב על אופניים ועל סוסים, משיט יאכטות, צולל, עושה סקי, פוקד את חדר הכושר, וב”זמנו הפנוי” הוא גם, לא להאמין, כותב ספרים. לפני כשנתיים וחצי יצא לאור רומן הביכורים שלו, “קוטפי הזיכרונות”, וכעת הוא משיק רומן שני, “בשבוע הבא” (“ידיעות ספרים”), שבמרכזו רופא פנימאי שמתבשר שימיו ספורים. האיש שלא מרבה במילים בחדרי הטראומה והניתוח מתגלה כנפש פיוטית ורומנטית בספריו.

דר דרור סופר

עטיפת הספר “בשבוע הבא” מאת דר’ דרור סופר

לדר’ סופר, 58, נשוי ואב לארבעה, קל לכתוב על רופא, זה ברור. אז על מה הספר? באחר צהריים חורפי מתבשר דר’ איתמר קראוס, רופא פנימי כבן 50, כי חלה וימיו ספורים. מנגנון שעון החול של חייו השתבש וקצב הזרימה נעשה שוצף ומהיר. ברגע המכריע הזה הוא נסוג צעד אחד לאחור, מנתח בקור רוח את גורלו ואת רגשותיו, חולף במהירות על תהליכי האבל השיגרתיים ומקבל בהכנעה את גזר הדין שנחת עליו.

כדי להשלים את תמונת הפאזל של חייו הוא נוסע לפגוש את אביו, שאותו לא ראה זמן רב, רופא מפורסם שפרש לגמלאות באי יווני מבודד יחד עם אהובתו. שם הוא נקלע לסיטואציות מוזרות וחוזר לישראל עם אווה, יוונייה יפה ומסתורית. האם אהבתה של אווה, שהפציעה בחייו דווקא בעיתוי האכזרי הזה, תגרום לאיתמר להילחם ולנסות להאריך את חייו? האם יש זמן נכון לאהבה?

כדי לברר את משמעות חייו וחיי יקיריו, נסחף דר’ קראוס למסע הרפתקאות גדוש אירועים מרגשים ושופעי הומור שחור, המתפרש על פני איים יווניים, בירות אירופאיות רחוקות ורחובותיה הגשומים של תל-אביב, תוך שהעבר מתערבב בהווה, המיתי נמסך במציאותי, האקזיסטנציאליסטי נבלל בפנטסטי, עד להיטמעות מוחלטת.

בספרו המרתק “בשבוע הבא”, שעלילותיו נפרשות על פני שבוע אחד, מצליח דר’ דרור סופר לטפל באופן ייחודי בנושא הטעון ביותר לצד האהבה -– המוות. הוא מציע מסלול שונה ולא מוכר, ומוליך בו את הגיבור שלו שלב אחר שלב, עד לסיומו המרהיב של הרומן, שבו הורדת המסך היא גם היפוכה.

3דר' דרור סופר רוכב על סוסים

דר’ דרור סופר רוכב על סוסים

כשהוציא את ספרו הראשון, “קוטפי הזכרונות”, כתב דר’ סופר בפייסבוק שלו: “תשכחו שאני טראומטולוג וחישבו עלי כעל סופר בלבד. היתרון העצום בפרוזה, לעומת שירה למשל, הוא שהסופר יכול להתחבא בתוך הסיפור ולהיות תמיד מה שהוא לא או מי שהוא לא. למרות שהסיפור אולי משיק לחיים היומיומיים שלי, הרי שהעלילה היא דמיונית לחלוטין. ואני? אני אף לא אחת מהדמויות. אני מאחל שהספר הזה יגרום כמה שיותר הנאה ועניין לכמה שיותר אנשים. הכתיבה שלו ארכה כשנה והיא נולדה מצורך פנימי, כמעט בלתי נשלט. ואם יש משפט אחד שאני רוצה שתיקחו איתכם הלאה הוא המשפט הבא: ‘סבתא שלי היתה אומרת שהיום שבו המוח שלך מפסיק להכיל את זיכרונותיך, הוא היום שבו אתה הולך ונעלם’. קריאה נעימה”.

4דר' דרור סופר צולל

דר’ דרור סופר צולל

;