fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2020/03/אופיר-גוטמן-גדול.jpg

האיש שילמד את הילדים שלכן בסגר איך לחשוב כמו תמנון, שלו שמונה זרועות ושמונה מוחות

אופיר גוטמן, מנכ”ל ענקית מוצרי הצריכה “פרוקטר אנד גמבל” בישראל ומחבר רב המכר “ממלכת יוריקה”, מגייס את כישוריו לטובת הילדים של כולנו ומעניק חינם הרצאה מרתקת על חשיבה יצירתית

1הרצאה של אופיר גוטמן

דוגמה אישית וערבות הדדית הן לא רק סיסמאות: אופיר גוטמן, מנכ”ל ענקית מוצרי הצריכה “פרוקטר אנד גמבל” בישראל וסופר שכתב את ספר הניהול הראשון לילדים – רב המכר “ממלכת יוריקה” (הוצאת “רימונים”) – מגייס בימים אלה של כמעט סגר את כישוריו לטובת הילדים של כולנו. בשבועות הקרובים יעביר גוטמן הרצאה בנושא חשיבה יצירתית בהתנדבות מלאה באמצעות “זום”. ההרצאה מיועדת לתלמידי כיתות א’-ד’ ואורכה כ-60 דקות.

עד היום ההרצאה הועברה בהצלחה על ידי גוטמן בלמעלה מ-60 כיתות, ב-20 בתי ספר ברחבי הארץ! הערים שכבר הזמינו ונהנו מהרצאה של המנכ”ל והסופר הן אשדוד, גדרה, רחובות, נס-ציונה, תל-אביב, פתח-תקוה, אבן-יהודה, רמת-השרון (שכבר שריינה הרצאות עבור שכבות א’ עד ד’ בכל בתי הספר שלהם בעיר!), ועוד.

בהרצאה הייחודית “ממלכת יוריקה” ילמדו הילדים לחשוב כמו תמנון, שלו שמונה זרועות ושמונה מוחות, וגם יגלו שאין בהכרח רק תשובה אחת נכונה לכל שאלה, אלא שכל תשובה יכולה להיות נכונה בתנאי שהיא מנומקת. “אני מתרגש בכל פעם מחדש לגלות כמה יצירתיות מגלים הילדים הצעירים שלנו”,  מסביר גוטמן. “יש כיתות שמגיעות לשיאים של 40 תשובות נכונות לאותה השאלה, ובכל פעם מחדש אני מופתע איך אני בעצמי לא חשבתי עליהן קודם”.

ההרצאה נערכת באמצעות “זום” ובמסגרתה הילדים יפגשו את “הבובה שמחוץ לקופסה” – שתלמד אותם שחשיבה יצירתית יוצאת מהקופסה ומתבניות, וגם יכירו דמויות מופת שהטביעו חותם יצירתי על ההיסטוריה, בהם סטיב ג’ובס, אלברט איינשטיין וגלילאו גליליי; ישאלו שאלות, ישיבו על חידות וינהלו שיח אינטראקטיבי.

לדברי גוטמן, “בימים כמו שלנו, ערבות הדדית ותרומה לקהילה אסור שיהיו סיסמאות ריקות מתוכן. כל מנהל וכל אדם ראוי שימצא את הדרך לתרום מהידע, מהכישרון ומהניסיון שלו עבור הקהילה שבתוכה הוא פועל ובייחוד עבור דור העתיד – הילדים שלנו. אין ספק שהעתיד ישתנה ולא ייראה כפי שהוא נראה כיום בהיבטים רבים – תעסוקה, חינוך, למידה ופנאי – ועלינו לאפשר לילדים לסגל הרגלים חדשים וללמד אותם לחשוב מחוץ לקופסה מילולית”.

הספר “ממלכת יוריקה” זכה להצלחה רבה והודפס במהדורה שנייה רק שלושה חודשים אחרי שראה אור בהוצאת הספרים “רימונים”. ספר ההמשך עתיד לראות אור בחודש יוני השנה. כל תמלוגי הסופר נתרמים לעמותת “כל ישראל חברים” – לפרויקט “סודקות את תקרת הזכוכית”, ולכן למעשה כל רכישת ספר היא תרומה אישית.

אופיר גוטמן הוא המנכ”ל הישראלי הראשון של “פרוקטר אנד גמבל” (חברת

מוצרי הצריכה הגדולה בעולם), בעל 20 שנות ניסיון בינלאומי בניהול ובשיווק, ומי שזכה חמש פעמים בפסטיבל קאן היוקרתי (“האוסקר של הפרסומות”) בפרס הגדול – הגרנד פרי. גוטמן כתב את “ממלכת יוריקה” לבתו ליה בת ה-10, והיא גם גיבורת הסיפור, מתוך רצון להנגיש לה כלים של חשיבה יצירתית שאותם למד לאורך השנים.

ראשי ערים ומנהלי בתי ספר, ראשי ועדי כיתות והנהגת הורים המעוניינים להזמין הרצאה עבור ילדיהם – יכולים לעשות זאת בעמוד הפייסבוק “ממלכת יוריקה”.

ההרשמה נפתחה: שיעורים בחשיבה יצירתית בני 60 דקות לשכבות א' עד ד' לכל ילדי ישראל דרך zoom. ניתן להירשם בתגובות לפוסט זה.

פורסם על ידי ‏ממלכת יוריקה‏ ב- יום שלישי, 24 במרץ 2020

;