fbpx

התנהלות פיננסית נכונה במשק הבית

כיום כדי לנהל משק בית צריך משאבים לא מעטים, וגם כאשר ישנן שתי משכורות ההוצאות יכולות לעיתים לחנוק, בטח עם יוקר המחייה. בישראל נהוג להוציא כרטיסי אשראי ולחיות על המינוס, רבים גם לוקחים הלוואות כדי לממן את אורח חייהם, אך כיצד הכי נבון לנהל את משק הבית? מהי הטעות הנפוצה שאנו עושים שיכולה להוביל אותנו גם לקריסה כלכלית וכיצד יש להימנע מכך? כדאי להמשיך לקרוא.

הטעות שאנו עושים בניהול משק הבית

אנחנו חיים בעידן של שפע אך גם של יוקר מחייה, ובעוד המחירים כל הזמן מטפסים בכל תחומי החיים, המשכורות לא עולות בהתאם ורבים מוצאים עצמם עושים טעויות שלאחר מכן מקשות מאוד על ההתנהלות הפיננסית. לא מעט אנשים חיים ממשכורת למשכורת, כאשר המינוס כל הזמן נושף בעורף וכמעט לא נשאר אוויר כלכלי להתמודד עם אירועים בלתי צפויים, לכן רבים גם לוקחים הלוואות שלאחר מכן יכולות להקשות מאוד על ההתנהלות הפיננסית. צריך לזכור – כל הלוואה שנלקחת יש להחזיר עם ריבית, ולעיתים כאשר לאדם הכסף מהמשכורות לא מספיק, סכום כסף גדול מהלוואה בהחלט יכול לעזור, אך כאשר הוא נגמר יש צורך להחזיר את ההלוואות מאותה המשכורת, ולמעשה מתווסת הוצאה משמעותית שלרבים קשה לעמוד בה.

אז כיצד משפרים את המצב?

תהיתם פעם איך אנשים עם משכורת נמוכה בהרבה משלכם מצליחים לנהל את עצמם פיננסית טוב יותר? בחיים, כמו בכל דבר אחר, הכול מתחיל ונגמר בהתנהלות נכונה. יש כמה כלים פשוטים לנהל את התקציב, קטן או גדול ככל שיהיה, שיסייעו לנהל את המצב הכלכלי וימנעו מצבי קריסה.

תמונת מצב עדכנית

היו מעודכנים כל העת על המצב הכלכלי. הורידו אפליקציות מעקב וניתוח נתונים של המצב הפיננסי, היעזרו בטבלאות והיכנסו אחת ליום לחשבון הבנק כדי לקבל תמונת מצב עדכנית על המצב בו. במיוחד בתקופות משבר וקושי הדבר קשה ליישום, אך קבלת התמונה העדכנית הנה קריטית לשיקום ושגשוג כלכלי.

פיקוח ובקרה על הוצאות והכנסות

האם אתם באמת יודעים כמה כסף אתם מוציאים על כל דבר? והאם אתם יודעים לאיזה סכום כל ההוצאות מסתכמות? האם אתם מכניסים מספיק כסף עבור ההוצאות, והאם ניסיתם להוריד חלק מהן כדי לשמור על מאזן? מומלץ בחום לכתוב את כל הוצאות משק הבית באופן מסודר, להשוות את ההוצאות למול ההכנסות ולבצע צמצומים במידת הצורך כדי שהשניים יהיו מאוזנים זה למול זה.

בדיקה האם כדאי לקחת הלוואה לסגירת מינוס

לעיתים יהיה זה חכם לקחת הלוואה כדי לסגור את המינוס, לנשום ולהסדיר את החוב באופן כזה שיודעים בדיוק איזה סכום יורד מהחשבון בכל חודש. לעיתים תהיה זו טעות לקחת עוד הלוואה, שכן יהיה צורך להחזיר אותה ולא בטוח שהמשכורת כפי שהיא כיום יכולה לכסות את ההלוואה למול ההוצאות השונות של הבית. הלוואה תהיה משתלמת ביותר כאשר הריבית שלה תהיה נמוכה משמעותית מהריבית אותו הבנק יגבה בהחזרי ההלוואה.

חינוך פיננסי של הילדים

מכירים את המשפט הכול מתחיל בחינוך? יש בו משהו נכון. מומלץ מאוד לחנך את הילדים לחסוך, להתנהל עם תקציב של דמי כיס, להשוות מחירים, לבחון מבצעים לעומק כמו גם להסביר להם מהו אשראי, מהו חשבון בנק, כיצד מתנהלים עם משכורת וכדומה, הכול בהתאם לגילאים שלהם כמובן.

מאמר באדיבות משרד רואי חשבון זיו שיפר ושות’ לפרטים אודות המשרד לחצו https://www.zscpa.co.il/