fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/08/עילי-גדול.jpg

לוחם מגלן עילי חיות: “למרות שנפצעתי, למרות הקושי, אני אף פעם לא אוותר”

עילי חיות היה ספורטאי מצטיין בתחום האתלטיקה בריצות בינוניות וארוכות, אך קפיצה לתוך שיחים קוצניים בטקס החניכה ליחידת מגלן הפכה אותו למשותק ברגליו. זה קרה בדיוק לפני שנה והשבוע כתב פוסט מרגש על השיקום שלו בשיבא תל-השומר ועל המלחמה שלו לחזור וללכת

1עילי חיות עם הרמטכל היוצא גדי איזנקוטילי חיות עם הרמטכל היוצא גדי איזנקוט: “בשביל העתיד צריך להתמקד בהווה” 

מזה שנה שעילי חיות משתקם בבית החולים שיבא בתל-השומר לאחר שנפצע פציעה קשה ומיותרת בטקס חניכה ב”מגלן”, ומאז נותר משותק ברגליו והוא מתנייד בכיסא גלגלים. עילי, שהחל את שירותו הצבאי בשייטת 13, עבר לשרת אחרי עשרה חודשים ביחידת מגלן, שם נפצע לאחר שמפקדיו הורו לו לקפוץ מרכב אל תוך שיחים קוצניים.

“זה היה כמו לקפוץ לבריכה בלי מים. בתוך שניות הבנתי – אני משותק”, סיפר מיד לאחר פציעתו. לא פשוט למי שהיה ספורטאי מצטיין בתחום האתלטיקה בריצות בינוניות וארוכות. מאז הוא מתמודד יומיום עם האתגר לחזור לחיים תקינים, לא זונח את הספורט ונלחם על היכולת לחזור וללכת.

לפני מספר ימים, בדיוק שנה לפציעה, כתב עילי פוסט מרגש על השיקום שהוא עובר בשיבא: “שיקום, מה זה אומר… זה להילחם על החיים. לקום כל יום ב-6 בבוקר לטיפול הראשון, פיזיותרפיה וישר לריפוי בעיסוק, אין הפסקות. ולפסיכולוגית ולמציאות המדומה ולבריכה הטיפולית, לא לוותר.

עילי חיות

עילי חיות: “שיקום זה להילחם על החיים”

“אחר הצהריים עוד טיפולי פיזיותרפיה במכון, לא לוותר. וישר לבית הלוחם לאימון שחייה, פילאטיס שיקומי, חדר כושר, לא לוותר. שעתיים בתא לחץ, לא לוותר. כן, כן, ככה יום אחרי יום אחרי יום של עבודה קשה. לא לוותר, לא לוותר, לא לוותר.

“ובמקביל הניסיון ליצור שיגרת חיים שמחוץ לשיקום: לימודי תואר ראשון בקריה האקדמית אונו ועבודה חדשה בערוץ הספורט, לא לוותר. אני אצליח, אני יודע שאצליח. אלה החיים שלי עכשיו, לחלומות יהיה זמן בהמשך, בשביל העתיד צריך להתמקד בהווה.

“ואני יודע שאצליח, כי למרות שנפצעתי, למרות הקושי, אני אף פעם לא אוותר”.

1עילי חיות עם הרמטכל היוצא גדי איזנקוט

;