fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/03/גדול-סטייל-בלב-הסיטי.jpg

סטייל בלב הסיטי

המבנה המתקלף של מלון “נורדוי” התל-אביבי, בפינת הרחובות נחלת-בנימין-גרוזנברג, עבר שיפוץ ונפתח מחדש כמלון בוטיק בשיק אירופאי אקלקטי עם נגיעות עכשוויות 

צילום: אסף פינצ’וק ואבי לוי

המבנה הפינתי של מלון "נורדוי"

המבנה הפינתי של מלון “נורדוי”

תל-אביב לא נחה לרגע בכל התחומים ומתברר שגם בפתיחת מלונות בוטיק חדשים. הקונספט: בתים היסטוריים ברחבי העיר, שנבנו בתקופת העיר הקטנה בתחילת המאה ה-20, משוחזרים ומעוצבים מחדש והופכים לפנינים ארכיטקטוניות של ממש. כזה הוא בדיוק מלון “נורדוי” המחודש שנבנה ב-1925 בצומת הרחובות נחלת-בנימין וגרוזנברג על ידי האדריכל יהודה מגידוביץ’.

מגידוביץ’ ניצל את העובדה שהמגרש שהופקד בידיו פינתי והקים מבנה בן שלוש קומות, בסגנון ניאו-קלאסי אקלקטי, עם כיפת פעמון כסופה בחרטום הפינתי של המבנה, במסורת הבנייה המרכז אירופאית של תחילת המאה ה-20. בשנים האחרונות שימש המקום כמלון לתרמילאים ועם כניסתה לפעולה של האג’נדה העירונית המקפידה על שימור בתים ייחודיים ברחבי העיר ופריחת מלונות הבוטיק, הוחלט על ידי קבוצת יזמים לשחזר את ימי הזוהר של המלון הממוקם בלב הסיטי התל-אביבי השוקק חיים.

כיפת הפעמון הכסופה, שהיא סימן ההיכר של המבנה, שומרה ושוחזרה. מרפסת הגג מרוהטת בפריטי אאוט-דור ומשקיפה על גגות תל-אביב

כיפת הפעמון הכסופה, שהיא סימן ההיכר של המבנה, שומרה ושוחזרה. מרפסת הגג מרוהטת בפריטי אאוט-דור ומשקיפה על גגות תל-אביב

על שחזור המבנה ועיצובו מחדש חתום האדריכל אמנון בר-אור, שהקפיד לשמור על החזית והקירות החיצוניים של המבנה כפי שהם, מלבד טיוח וצביעה מחודשת ויסודית של הקירות בגוונים המקוריים – חום-ורוד עם קונטורים לבנים, תוך הקפדה על שחזור ושימור כיפת הפעמון הכסופה שהיא סימן ההיכר של המבנה. כל פנים המבנה שופץ ביסודיות וכיום מציע המלון 40 סוויטות וחדרים מרהיבים ביופיים וחללים ציבוריים שמבדילים בסגנון העיצובי שלהם ובשיק האירופאי את פנים המבנה מהחוץ התל-אביבי הסואן.

כניסה אינטימית מרחוב נחלת-בנימין 27 מובילה את הבאים לפאטיו יפהפה מרוצף אריחי בטון שופע אדניות פרחים ודלתות עץ גבוהות במראה פריזאי כל כך מובילות אל חלל הלובי שרוצף בפרקט אלון בדוגמת שתי וערב. ספת עור ושתי כורסאות הם כוכבי הריהוט של החלל הזה והסגנון השולט בקבלה ובלובי הוא וינטאג’ מוקפד עם נגיעות עכשוויות בקווים ישרים.

פסאז' הכניסה לפאטיו עם פעמון דקורטיבי

פסאז’ הכניסה לפאטיו עם פעמון דקורטיבי

גרם המדרגות המקורי – העשוי ברזל ועץ – שוחזר בהקפדה וכך נחשפו במלוא יופיים קווי הארט-דקו שלו. על עיצוב שתי הסוויטות ו-38 החדרים הופקד האדריכל עומר לייכטר, שהעניק לחללים הפרטיים מראה בהיר, נקי ונינוח עם קירות לבנים, וילונות לבנים וריצפות פרקטים מעץ אלון בדוגמת אידרות דג. החלונות המקוריים, חלקם מקושתים, מרהיבים ביופיים, מכניסים לחדרים ולסוויטות אור טבעי ומשלימים את יופיים הייחודי. למיטות הזוגיות הצמיד לייכטר שידות שינה מעץ במראה קלאסי וכשולחנות צמודי-קיר הוא בחר בדגמים מודרניסטיים המשלבים קווים ישרים מעץ ורגלי מתכת. התוצאה: אדריכלות פנים בסגנון אקלקטי תל-אביבי, שמשמר את היופי הנושן של העיר הקטנה ונותן צ’אנס לנגיעות עכשוויות שמושכות את הטוטאל אמביאנס של החדרים לימינו.

מנורות מודרניסטיות בעיצוב אריאל צוקרמן מעניקות ללובי טאץ' עכשווי

מנורות מודרניסטיות בעיצוב אריאל צוקרמן מעניקות ללובי טאץ’ עכשווי

מרפסת קטנה באחד מחדרי הדלוקס

מרפסת קטנה באחד מחדרי הדלוקס

שני מפלסים בסוויטת הפנטהאוס

שני מפלסים בסוויטת הפנטהאוס

רהיטי ארט-דקו במפלס העליון של סוויטת הפנטהאוס

רהיטי ארט-דקו במפלס העליון של סוויטת הפנטהאוס

מיטה זוגית וספת ארט-דקו באחת הסוויטות

מיטה זוגית וספת ארט-דקו באחת הסוויטות

הכניסה למלון ממפלס הרחוב, ללובי ולקבלה

הכניסה למלון ממפלס הרחוב, ללובי ולקבלה

רהיטי אאוט-דור במרפסת הגג

רהיטי אאוט-דור במרפסת הגג