fbpx

רעיונות למתכונים לפסח

הוא מגיע בכל שנה ועמו תחושות נהדרות של ניקיון אחרי החורף, התאווררות ותקופת חגים של ביחד. עם החופש הנהדר של פסח מגיעות גם המחשבות על ארוחת החג ועל מתכונים חדשים וייחודיים אותם ניתן יהיה להכין ולהפתיע בטעמים חדשים וטובים. אז איך משדרגים את ארוחת החג עם מתכון נהדר, מה כדאי לדעת כדי להקל על שלב ההכנות ומהו הגורם המכריע בטעם המנה? כדאי להמשיך לקרוא. 

אביב הגיע פסח בא

תקופת האביב היא אחת התקופות היפות בשנה. החורף זה עתה הסתיים, הכול פורח והשמש חוזרת לאט לאט למחוזותינו. זוהי תקופה יפה של ניקיון הבית, של התחדשות ושל הכנות לקראת תקופת החגים העמודה, ובה החג המרכזי – ליל הסדר. מדובר על אחד הערבים המשמעותיים במסורת היהודית, בו אוכלים חגיגי ונכנסים לשבוע שלם בו לא אוכלים מאכלים עם קמח רגיל. הריחות הטובים של מאכלי החג, השולחן הערוך, קריאת ההגדה והתקבצות כל בני המשפחה יחד הופכים את הערב לייחודי ולכזה שאנו מחכים לו כל השנה. 

שלב ההכנות

מי שאירח בעבר בחג יודע היטב כמה הכנות יש לבצע לפני ערב החג. זה מתחיל בהכנות של הבית עצמו – הבאת הכיסאות, דאגה שיהיה מספיק מקום בשולחן לכולם, בדיקה של כל הכלים, הכנת רשימה של מאכלי החג, פיזור סמכויות בין בני המשפחה, רכישת קישוטים לשולחן, עריכת קניות וכמובן הבישולים. 

הצעות למתכונים מנצחים

אין ספק שההכנות לחג מאתגרות, ובתוך כל זה אנו אמורים להפתיע עם מנות מנצחות ואיכותיות, לכן הכנו לכבודכם כתבה עם המתכונים הטעימים המשלבים חומרי גלם באיכות הגבוהה ביותר. 

מרק ירקות צח עם קניידלך 

אין חג פסח בלי מרק צח וקניידלך ולנו יש מתכון מעולה להציע לשש עד שמונה מנות הכולל בצלצלי שאלוט, כרישה פרוסה, שורש סלרי, גבעולי סלרי חתוכים, גזרים דלעת, ענפי טימין ועלי דפנה, פטריות מיובשות ושורש כורכום מגורד דק. את הקניידלך מכינים עם פטריות שיטאקי מיובשות וטחונות, קמח מצות, אבקת אפייה, תבלינים בסיסיים וכמובן ביצים. את הירקות של המרק מטגנים קודם במעט שמן ומאדים אותם במשך עשר דקות, מוסיפים מים ומבשלים במשך שעה, מסננים ואז יוצרים את הקניידלך בסיר נפרד עם מים רותחים, לסיום מגישים את המרק הצח עם הקניידלך. זוהי מנה משגעת שלוקחת את המרק הצח צעד אחד קדימה. 

צלעות טלה ברוטב יין ושאלוט

מנה עיקרית ומשגעת שאף אחד לא יכול לסרב לה היא של צלעות הטלה ברוטב היין והשאלוט. להכנת חמש מנות לוקחים עשר צלעות בעובי סנטימטר אחד, בקבוק יין אדום יבש, כוס של חומץ בלסמי, שלושת רבעי כוס סוכר ושלוש כפות שמן זית. המתכון מכיל גם 12 עד 15 בצלצלי שאלוט ושני שיני שום קצוצות וכמובן מלח ופלפל. את רוטב היין מתחילים להכין בלהבה בינונית, מוסיפים יין, סוכר, חומץ ומעט מלח ופלפל, לאחר רתיחה מצמצמים על אש נמוכה, מסמיכים את הרוטב ומצננים. לאחר מכן צולים את בצלצלי השאלוט במחבת, מוסיפים את השום, המלח והפלפל וחצי מהרוטב, לבסוף צולים את הצלעות על פי המידה הרצויה, יוצקים מעליהם את הרוטב ומגישים לצד הבצלצלים. 

תבשיל עוף ואורז עם פטריות בסיר

מנת חג חגיגית ומשביעה וכמובן טעימה במיוחד היא של תבשיל העוף, האורז והפטריות. מה צריך עבורה? שמן זית, שש שוקיים או ירכיים, שום גבישי, פפריקה מתוקה ומלח. לתבשיל נצטרך פטריות מיובשות, אורז יסמין, בצלצלי שאלוט, ג’ינג’ר קצוץ, חצי כף כורכום, עגבניות מרוסקות ורסק עגבניות, בהרט ומים. ההכנה מתחילה בהשריה של האורז, מכינים את העוף עם שמן זית בעיסוי, את העגבניות, הרסק ואת הפטריות מערבבים עם ארבע כוסות מים רותחים, משמנים תבנית אליה מעבירים את האורז, השאלוט ואת התבלינים והמרכיבים האחרים ויוצקים מעל כולם את העוף ואופים ללא כיסוי במשך חצי שעה על 200 מעלות, לאחר מכן ניתן להמשיך ולאפות בכיסוי 10 שעות או כמו חמין טוב למשך כל הלילה. 

חשיבות חומרי הגלם המשובחים להצלחת המתכון

כאשר מכינים מתכונים ובמיוחד כאשר מכינים מתכונים לפסח יש לעשות שימוש בחומרי גלם איכותיים. לחומרי הגלם יש חלק בלתי נפרד מהתוצאה הסופית. ככל שחומרי הגלם יהיו טריים, איכותיים וטובים יותר, כך מובטחת מנה מבטיחה יותר.