fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2021/02/טרנד-איפור-סאטן.jpg

איפור אל קמט: הבשורה הגדולה ממסלולי תצוגות שבוע האופנה שתעלים לכן את הקמטים

מהו איפור סאטן? איך הפך לטרנדי? וכיצד יהפוך עור פנייך לחלק וזוהר ללא מאמץ?

1איפור ירין שחף צילום יח'צ

איפור סאטן המחליק את עור הפנם של ירין שחף. צילום: יח”צ

מראה הסאטן: איפור אל קמט

תצוגות ההוט קוטור בפריז וברומא לאביב 2021, שנערכו השנה און ליין, חשפו את הטרנד הקטיפתי באיפור. הבשורה לא מגיעה מהבמות אלא נוחתת היישר לעולם הדיגיטלי. וכשהחיים עוברים ישירות למסכים – חייבים להעלים את הקמטים.

אז מהו איפור סאטן? איך הפך לטרנדי? ומדוע הוא מתיימר להפוך את עור הפנים לחלקלק וזוהר כמו של ישבן של תינוק? ירין שחף, מורה ומנהל בית הספר למקצועות האיפור, הסטיילינג והתסרוקות, מסביר איך לאמץ בלי להתאמץ.

לדברי שחף, בין להיטי האיפור של אביב-קיץ 2021, עומד להתרגש עלינו מראה הסאטן. אם עד היום נתקלתן בו בהקשר של בדים, מצעים, שמלות או הלבשה תחתונה, עכשיו הוא מטפס לגובה ומתיישב על הפנים. צלליות, פודרה, שימר ואפילו מייק-אפ – כולם סאטן. הטקסטורה הזו מחליקה על הפנים כמו משי. היום של אחרי הקורונה מסתמן בלוק’ סאטן זוהר ואופטימי. גוני הפסטל נערמים בחושניות על קימורי הפנים ומשווים לו מראה חלקלק ובוהק.

2איפור ירין שחף צילום מריה סולוביוב

איפור סאטן עם משחקי שימר של ירין שחף. צילום: מריה סולוביוב

הכל עניין של מרקם

צלליות משי במרקם סאטן הן לא המצאה חדשה. הן היו פה תמיד והסתובבו בין    מרקמי המאט, המבריק, המטאלי והאולטרה. עידן הקורונה הוא זה שהביא את הסאטן אל הפרונט וזנח את המרקמים האחרים. כשהחיים עוברים דרך מסכים כל קמט הופך לחריץ. הטקסטורה של הסאטן עושה ‘פלאים’ לקמטוטים ומחליקה אותם כמו קטיפה.

ירין שחף: “ההשראה מגיעה מימי הזוהר של שנות ה-30. שמלות הערב של אז נהנו מבד הסאטן הנחשק על שלל גזרותיו. הסאטן בשנים אלו זכה לדימוי יוקרתי ואפילו מלכותי. בגלגולו הנוכחי הוא לא מסתפק באופנת הלבוש, אלא מתיישב על הפנים. המפגש עם תאורה – הופך אותו לזוהר ואלגנטי.

איך משיגים את הלוק?

שחף: “לפני הכל – פריימר! מדובר בתכשיר במרקם סיליקוני המשמש שכבת יסוד, שחוצצת בין העור למוצרי האיפור. מטרתו למנוע מהאיפור להיספג בעור, לנטרל ברק עור שומני, לטשטש נקבוביות וקמטים ולהחליק את העור. איך משתמשים? אחרי הנחת קרם הלחות, ממתינים מעט לספיגה, ולאחריה מניחים את הפריימר בשכבה דקה. מתאפרים כרגיל: מייק-אפ, צלליות, סומק, ועוד.

3איפור ירין שחף צילום מריה סלוביוב

איפור סאטן עם דגש על העיניים של ירין שחף. צילום: מריה סלוביוב

השלב הבא, על פי שחף, הן צלליות סאטן. “המראה הייחודי של צלליות הסאטן נוצר בזכות תמהיל של שני הרכבים יחד: מאט ומבריק”, הוא מסביר. “השילוב ביניהן מקנה תחושת ‘חלקלקות’ מהבהבת, המושפעת מכמות האור בסביבה.

“איפור במרקם סאטן דורש יד מיומנות ושימוש עדין. הרעיון הוא ליצור על העפעפיים הברקה חלקית. את המינון הנכון ניתן לדעת תוך כדי פעולה ובעזרת תאורה איפור חמה (לא פלורסנטית). צריך להגיע אל השכבות הנכונות בלי ליפול למלכודת הנוצצת-המוגזמת. יתרון נוסף לצלליות הסאטן: פיגמנט חזק שמבטיח את עמידות איפור לשעות ארוכות.

“אנחנו בעידן השימר. אחרי איפור העיניים, נעזרים במברשת רחבה, ומרפרפים שימר על הפנים. מטרתו של התכשיר: להאיר באור רך ומנצנץ אזורים גבוהים בפנים כמו מצח, עצמות הגבה, עצמות הלחיים וגשר האף. את השימר ניתן למצוא במיגוון גוונים זהובים, כסופים, או פסטליים מנצנצים, כמו ורודים, חומים- כתומים-אדמדמים.

“באשר לשפתיים, כדי ליצור מראה רב ממדי, מתחילים עם שפתון מאט על כל השפתיים, שמטרתו להחליק את חריצי השפתיים. ממתינים לייבוש, ומעליו מושחים שפתון בגוון ורוד עתיק במרקם קטיפתי.

“בשורה תחתונה, מגמת הסאטן אומנם מפתה, אבל יש לנהוג בה בזהירות. צירוף של עור מבריק, שפתיים וסומק זוהרים מדי, עלולים לדרדר את המראה ולהפכו לזול. העיקרון המנחה: מינון ואיזון. עדיף פחות מאשר הרבה. ו…כדי להימנע ממהומה אופנתית יש להתלבש בבדים בטקסטורה של מאט”.

4ירין שחף צילום יחצ

ירין שחף: “ההשראה מגיעה מימי הזוהר של שנות ה-30”. צילום: יח”צ

לאתר: www.yarin-shahaf.co.il

;