fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/03/גדול-מיכל-אנסקי.jpg

אשה עם אופק ברור

מיכל אנסקי – מומחית לקולינריה, מנחה את “הכי בעולם”, עיתונאית אוכל, יזמית, סופרת, בעלת אתר לסגנון חיים והשופטת בעלת הנשמה הגדולה ביותר ב”מאסטר שף” – חגגה לא מכבר יום הולדת 38 עם תובנות חדשות

צילומים: מיכל אנסקי ל”דרור קונטנטו”

מיכל אנסקי

1. ב-11 באוקטובר 2018, חגגה מיכל אנסקי יום הולדת 38. באתר החדש שלה, “החיים על פי מאנסקי”, כתבה: “לכבוד יום ההולדת שלי, אני רוצה לשתף אתכם ברשימת כל הדברים שאני הכי אוהבת ומזכירה לעצמי לעשות בשנה הקרובה: ללכת יחפה, לשתול עץ, להתנדב למען אוכלוסיה בוגרת, להחזיק תינוק לא שלך, לפעול יותר מהבטן ולא מהראש, לאכול משהו שקטפתי, לישון בטבע, להוריד ליום אחד את כל התכשיטים, לתרגל חוסר מחשבה מוחלט במשך חמש דקות (לא מוכנה לקרוא לזה מדיטציה), להסתכל על עצמי דקה רצוף בראי ישר לתוך האישונים, להתקשר לסבתא, ללכת להצגה יומית ולשים את הטלפון על מצב טיסה, להדליק נרות כל שבת, להגיד כן במשך יום שלם לכל הצעה ובקשה, להסתכל בתמונה שהייתי ילדה – לחשוב על הזמן שעבר וכמה היינו טהורים, להכין מלפפונים חמוצים ולשמור במקרר, במשך יום שלם להסתכל בעיניים של כל מהאנשים שאתה פוגש ולהאיר פנים, ללכת עם אחד הילדים למוזיאון ולשוטט בו, להכין לחם”.

2.בפייסבוק שלה חשפה אנסקי: “מחשבות על יום הולדת הן תמיד עם הבטחה. אני אוהבת להרהר בזמן שעבר. עם הזמן הגיל הופך להיות נקודת יחס שביני לבין עצמי. הבטחות שעשיתי, מטרות שהצבתי, חלומות שהגשמתי וכאלה שעוד לא. אני אשה עם אופק ברור על מאין באתי ולאן אני הולכת. את החלק של הדין וחשבון אני שומרת לסוף ולימי הולדת”. והיא בהחלט יודעת לאן היא הולכת. אנסקי, שמזה שבעה חודשים מנהלת אורח חיים צמחוני, הודתה כי השינוי הגדול בחייה חל בעקבות מערכת היחסים שניהלה באחרונה עם תומר שטיינמץ, שהוא תזונאי, טבעוני ולא מכניס שמן לגוף. שטיינמץ, הצעיר ממיכל בעשר שנים ושממנו נפרדה לפני מספר חודשים, הזכיר לה “איך זה לאהוב ולהיות נאהבת בצורה הכי בסיסית ופשוטה”.

3.על זוגיות אמרה בעבר אנסקי: “הדבר ששמעתי והכי התחברתי אליו היה אימרה של השחקנית הבריטית שרלוט רמפלינג, שאמרה: ‘בני זוג הם כמו גנן וגינה שמתחלפים ביניהם בתפקידים’. לפעמים אני מטפלת, לפעמים אני מטופלת, אבל כל עוד זה מתחלף באופן תדיר – אנחנו יודעים שאנחנו בסדר”.

4.נראה כי בעשור הרביעי לחייה אנסקי מתחברת יותר לעצמה, בוחנת את דרכה וחוזרת לדברים הבסיסיים בחיים. אם תשאלו אותה מה היא אוספת, היא תגיד בהתלהבות “זרעים ושתילים”. לדבריה, “הגינה היא התרפיה שלי. זו אהבה שקיבלתי מסבתא שלי ומקווה להעביר גם לבת שלי. אני מאמינה שמי שרואה את הגלגול של צמיחה, לבלוב, ריקבון וצמיחה מחדש – לא יסבול מדיכאון לעולם”.

5.את אהבתה לאוכל חייבת אנסקי לאמה, שרי אנסקי, עיתונאית אוכל ובשלנית. בעבר אמרה: “כל ההתייחסות, הרצינות והתשוקה שלי לאוכל הן ללא ספק מטען גנטי שהועבר אליי מאמי. היא לימדה אותי קודם כל לאכול, אחר כך לבשל ולבסוף גם לחקור את האוכל”.

מיכל אנסקי

6.על  היחס שלה לאוכל, הסבירה: “הגישה שלי לאוכל היא קודם כל תרבותית ואנתרופולוגית. תמיד מסקרנים אותי האנשים שמכינים את האוכל: המוצא שלהם, התרבות, החלומות והגעגוע שמתוכו הם מבשלים. ב’מאסטר שף’ אני פוגשת שוב ושוב אנשים באמצעות האוכל שהם מכינים. המנות החזקות ביותר והמרגשות ביותר הן אלו שעשויות מזכרונות. זו חוכמה לא קטנה להכניס לסיר אחד את סבא וסבתא, את אבא ואמא ואת הילדים ולצאת עם תוצאה שהיא חד משמעית אתם”.

7.על המאכל האהוב עליה ביותר: “זה כמו שתשאלי סופר איזה ספר הוא מעדיף. במאכלים כולם היו בניי, תלוי ביום ומה הרעב הספציפי שלי לאותו יום.

8.איזה מאכל מעורר בה געגוע לילדות?המרק עוף עם אטריות של סבתא חנה שלי. עשיתי את המתכון אינספור פעמים וזה אף פעם לא יוצא כמו שלה. עד היום מנחם ומרגיע אותי להיכנס לאוטו, לנסוע לירושלים ולאכול אצלה את המרק”

9.על אופנה היא הודתה: “אני לא עוקבת אחרי טרנדים ומתלבשת בצורה לא עקבית: בדרך כלל אני מאוד קז’ואל, אבל יש פריטים בארון שרק אלוהים יודע לאיזה אירוע אלבש אותם, הם ממש פריטי אומנות. גימורים, תפירה טובה ואיכות עושים לי את זה לגמרי”.

10.על בתה היחידה דניאלה, בת ה-8: “הלכתי עם דניאלה שלי לפני כמה ימים לים, רצנו כמו ילדות והיינו מאושרות. כל כך פשוט, לרוץ יחפים על החוף, לשכוח מהכל, ולגלות ש’הרגע הזה’ הוא החיים עצמם.

מיכל אנסקי