fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2021/06/כרמל-אילן-גדול.jpeg

תערוכת היחיד של האמנית כרמל אילן פותחת היום את Ma Jolie, גלריה לאמנות עכשווית בנוה-צדק

בעבודותיה בהשראת שירת הייקו היפנית, בוחנת אילן את ערכו העכשווי של הנייר בעידן הידע הדיגיטלי

מאת: סוניה מרמרי

1כרמל אילן צילום הדס אלדר

כרמל אילן: “בימי הקורונה חיפשתי את השפיות שלי במילים החבויות בין גזרי הטקסט הפזורים בסטודיו”. צילום: הדס אלדר

כרמל אילן, האמנית שתערוכתה פותחת היום את גלריה Ma Jolie בנוה-צדק, שואבת את ההשראה שלה משירת הייקו יפנית. שירה מזוקקת, מתומצתת למילים מדויקות, שירה שמישירה מבט אל כאן ועכשיו. הדיוק הזה הוא לב העבודות של אילן, עבודות שובות לב בפואטיות שלהן, שלוכדות תנועה באוויר.

הדיוק הזה הוא חלק מתפיסת העולם של גלריית Ma Jolie לאמנות עכשווית. הגלריה, בבעלות אשת העסקים רות שטרית, נפתחה באופן סימבולי מיד עם החזרה לשיגרה פוסט-קורונה. חלל אינטימי, שמשמש כתצוגה לאמנות וגם כבית קפה שכונתי קטן ומזמין.

2עבודות של כרמל אילן בקפה-גלריה Ma Jolie

יצירות של כרמל אילן בתערוכת “כאן ועכשיו” בקפה-גלריה Ma Jolie בנוה-צדק

“זה מה שראיתי לנגד עיניי”, אומרת שטרית, “מקום מפגש פתוח לכל מי שערכים של יופי מדברים אליו. מקום שיושבים בו לעת ערב על כוס יין, או מתחילים בו את הבוקר על קפה וקרואסון טוב ובינתיים סופגים עוד משהו, עבודות אמנות של יוצרים מקומיים”.

עשרות עבודות של כרמל אילן חובקות את החלל הזה, עם פתיחת התערוכה “כאן ועכשיו”. עבודות פיסול בנייר ומודפסות על נייר, על רקע שחור או לבן, בסדר מופתי, שמשתבש מעת לעת וכופה על הצופה תשומת לב. 

3מעבודותיה של כרמל אילן - פגישה 2021

“פגישה” 2021, יצירה של כרמל אילן בתערוכה “כאן ועכשיו”

“כל השנה הזו היתה חיפוש אחרי שפיות בתקופה משוגעת”, אומרת אילן, “את השפיות שלי חיפשתי במילים החבויות בין גזרי הטקסט הפזורים בסטודיו. ככל שהמגבלות גברו, ככל שחופש התנועה הוגבל ואי הוודאות היתה נוכחת, כך הדחף ליצור כאן ועכשיו גבר. התקופה הזו כנראה מאחורינו. יעבור עוד זמן עד שנבין את עומק המורכבות שלה והשלכותיה”.

4ערבסק2021

“ערבסק”, 2021

בתערוכה האינטימית הנוכחית, אילן ממשיכה לבחון את ערכו העכשווי של הנייר בעידן הידע הדיגיטלי. עכשיו היא מחליפה והופכת את חומריות העבודות בייצוג צילומי של חפצי הפיסול שלה. עבודות קליגרפיות, הנשענות על דימויים יומיומיים, המומרים לאמירה על האפשרי לעומת החולף. כל העבודות עומדות למכירה.

5שורשים באוויר2021

“שורשים באוויר”, 2021

6שתי יצירות של כרמל אילן בגלריית Ma Jolie

שתי יצירות של כרמל אילן בגלריית Ma Jolie

“כאן ועכשיו”, גלריה Ma Jolie, פינס 36, נוה-צדק.

פתוח כל השבוע בשעות: 08.00-22.00; שישי, 07:30-16:00; שבת, 09:00-20:00.

;