fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/12/גדול-5.jpg

הבסטי שלך מתגרשת? איך את עוזרת לה לעבור הכי טוב את התקופה הכי קשה בחייה?

אתן החברות הכי טובות, מבלות יחד המון שעות בטלפון וגם שולחות הודעות נון סטופ בווטסאפ, ופתאום היא מודיעה שהיא רוצה להתגרש. איך את עוזרת לבסטי שלך לעבור את התקופה הזו הכי טוב שיש? הנה 10 עצות זהב מאת עו”ד ענבל דקל, מומחית לדיני משפחה וירושה

מאת עו”ד ענבל דקל, מומחית לדיני משפחה וירושה

הבסטי שלך מתגרשת?

Photo by Evelyn Mostrom on Unsplash

1.העצמה – פעמים רבות הליכי פרידה מלווים בתחושות אשמה קשות. לעיתים גם בתחושת נחיתות מסוימת אם הקשר מתפרק בעקבות גורם שלישי. בתור הבסטי של החברה המתגרשת, עלייך לגייס את ההיכרות הטובה שלכן ולפרגן ולהעצים את החברה שלך, כדי שתיזכר שעוד לפני הבעל היא היתה שם נהדרת, נפלאה וחכמה בזכות עצמה.

העצמה אישית אינה דבר של מה בכך, ויש לה תפקיד חשוב מאוד לאישיות ולאופן שבו תנהל חברתך את המשבר, וגם בתקופה שלאחריו. אז מעבר להמון מחמאות, פשוט תזכירי לה את כל ההישגים שלה, את היכולות שלה שכבר שכחה ועזרי לה לגלות עצמה מחדש.

2.הרגעה – לעיתים היא תתקשר בהיסטריה, בוכה ונסערת. לעיתים זה יצדיק את הסערה הרגשית אך יהיו פעמים שלא. תרגיעי אותה, תסבירי לה למה זה לא סוף העולם ובעיקר שכדאי שהיא תשמור כוחות ואנרגיות לפעולות חשובות ולא תתמוטט מכל דבר קטן.

3.הסחת דעת – דאגי מדי שבוע לפעילות שבה אין שיחות. כמו סרט או סדנה, משהו חדש מעורר השראה שלא צריך לשבת שם ולדבר על האקס. משהו שישיח את דעתה ויגרום לה, ולו לשעה קלה, לשכוח מהמציאות שכרגע נראית מרה במיוחד. אגב, שופינג זו הסחת דעת מצוינת.

4.עזרה – אל תשאלי. פשוט תתייצבי. בין אם זה לאסוף במקומה את הילדים ולתת לה שעתיים חופשיות ובין אם זה להכין לה איזה סיר של אוכל ולחסוך לה מטלות יומיומיות שהופכות לקשות מנשוא ברגעים חשוכים במיוחד.

5.זמינות – כן, זה מתיש. היא שולחת לך צילומי מסך כל היום, מבקשת את דעתך לכל מילה. מתייעצת גם לגבי עניינים נוספים. תזכרי שזה עובד ופה את נמדדת בחברות. זו התקופה הכי קשה של חייה ואת שם למלא אותה בכל הטוב שלך. תתאזרי בסבלנות. אני בטוחה שהיא תהיה מלאה בהכרת תודה, ובסוף זה יחזור אלייך בהמון טוב ממקום אחר.

6.צחוק – התרופה הכי טובה. סטנדאפ, סרטונים מצחיקים שנשלחים במהלך היום בהודעות, ובזמן המתאים גם הומור שחור. בסוף תצחקו על הכל יחד וצחוק מהווה זרז מעולה.

7.אובייקטיביות – לעיתים החברה שלך תאבד את בוחן המציאות שלה, וזה טוב שאת תשמשי לה כמצפן ריאלי ואובייקטיבי ותאזני אותה גם אם לעיתים יהיה לה קשה לשמוע.

8.ביטחון – חרדת נטישה מאוד מאפיינת מתגרשים. תעזרי לה להרגיש ביטחון בנוכחות שלך, שאת תמיד לצידה גם כשקשה ושאת לא הולכת לשום מקום.

9.מרחב נטול שיפוטיות – הדבר שהכי מייאש בתקופת גירושים, במיוחד אם כבר מנהלים הליכים בבית משפט, זה אם את נשפטת בבית הדין לצדק חברתי. תהיי שם ותכילי את דבריה באופן נטול שיפוטיות. תשאלי שאלות אך אל תציבי סימני שאלה- זה יעשה הבדל גדול.

10.חגים וחופשות – תמיד תבדקי שהבסטי שלך לא נשארת לבד, במיוחד אם הילדים מבלים עם האקס. גם אם זה אומר שאת מזמינה אותה לארוחה המשפחתית אצל חמותך. תני לה להרגיש רצויה ושהיא אף פעם לא לבד.

בסופו של דבר, לנו החברות יש המון כוח להרים חברה שנמצאת בתקופה קשה ואם נפעל בסבלנות תוך אימוץ הטיפים שלמעלה, נקבל את הבסטי שלנו חזרה מחוזקת ואחרי תקופה – גם מאושרת

2עוד ענבל דקל צלם ענבל מרמרי 6

עו”ד ענבל דקל, מומחית לדיני משפחה וירושה. צילום: ענבל מרמרי

;