fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/12/גדול-4.jpg

לראשונה בעולם: גירוי שחלתי והקפאת ביציות בילדה ישראלית בת 7 שחולה במחלה נדירה

הילדה, הלוקה בתסמונת נדירה ע”ש “טרנר”, עברה את התהליך כדי שתוכל לממש בעתיד היריון מביצית ביולוגית. הטיפול נעשה בבית החולים איכילוב בתל-אביב ומדובר במקרה הראשון מסוגו בעולם

פרופ' פואד עזאם, מנהל המכון לפוריות באיכילוב

פרופ’ פואד עזאם, מנהל המכון לפוריות באיכילוב: “ילדות, נערות ונשים עם תסמונת ‘טרנר’ מופנות להליך של שימור פוריות מוקדם ככל שניתן שכן הן מפסיקות לייצר ביציות בגיל מאוד צעיר כתוצאה מהזדקנות מוקדמת של הגוף”

ילדה בת 7, הלוקה בתסמונת נדירה ע”ש “טרנר” המתאפיינת בחוסר של אחד מבין שני כרומוזומי המין הנקביים וכתוצאה מכך חלה פגיעה מוקדמת בתפקוד השחלתי עם ירידה מואצת במספר הביציות בשחלה, עברה לאחרונה בבית החולים איכילוב בתל-אביב גירוי שחלתי והקפאת ביציות כדי שתוכל לממש בעתיד היריון מביצית ביולוגית.

פרופ’ פואד עזאם, מנהל המכון לפוריות באיכילוב מסביר: “ילדות, נערות ונשים עם תסמונת ‘טרנר’ מופנות להליך של שימור פוריות מוקדם ככל שניתן שכן הן מפסיקות לייצר ביציות בגיל מאוד צעיר כתוצאה מהזדקנות מוקדמת של הגוף. במקרה המדובר, הגיעה למרפאתנו ילדה צעירה מאוד יחד עם הוריה שביקשו לבצע את ההליך מוקדם ככל הניתן כדי  להבטיח הורות ביולוגית של הילדה בעתיד”.

מכיוון שטרם נעשתה בעולם פרוצדורה רפואית שכזו לילדה בגיל כה צעיר, המקרה עלה לדיון עם פרופ’ יריב יוגב, מנהל ביה”ח ליס ליולדות ונשים ופרופ’ יעל לבנטל, מנהלת המכון האנדוקריני לילדים ובוועדת האתיקה המקומית. בסיום הדיון התקבלה החלטה שאין מניעה מלנסות גירוי שחלתי לשם שאיבת ביציות והקפאתן וזאת על אף גילה הצעיר וזאת כדי להבטיח פוטנציאל הורות עתידי, שכן נשים שלא עברו שימור פוריות וסובלות מתסמונת זו עלולות להישאר עקרות או להזדקק לתרומת ביצית לצורך הריון.

עם קבלת האישור, הילדה קיבלה קורס טיפולי של גירוי שחלתי. “לשמחתנו, נצפתה תגובה שחלתית טובה, לאחר כ-7 ימים של גירוי הורמונלי בוצעה שאיבה דרך דופן הבטן של 6 ביציות בשלות שהוקפאו כאן למימוש של הילדה עם התבגרותה ולשלב שבו תרצה לממש את רצונה להפוך לאם”, מדגיש פרופ’ עזאם.

מדובר במקרה הראשון מסוגו בעולם. הוא דווח בכנס האחרון של האיגוד העולמי לשימור פוריות שהתקיים בניו-יורק ובקרוב אף יפורסם בספרות המקצועית.

;