fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/08/איכילוב-גדול-1.jpg

כשאיכילוב עובד באיכילוב: אדם איכילוב, בן 16, הנין של, מתנדב בביה”ח כחוקר במעבדה האונקולוגית

משה איכילוב ז״ל יזם את הקמת המוסד הרפואי המודרני בתל-אביב ונפטר זמן קצר לפני הפתיחה. על שמו נקרא בית החולים. נינו, אדם איכילוב, סוגר מעגל ומתנדב כאן כבר בגיל 16 כחוקר במעבדה האונקולוגית. יש עתיד!

אדם איכילוב

אדם איכילוב: “אני מרגיש שזאת האחריות שלי להמשיך את המורשת של סבא-רבא שלי”

כמה צעירים בני 16 אתן מכירות שעובדים בחופש הגדול בהתנדבות? כמה צעירים אתן מכירות שעובדים בהתנדבות בבית חולים, ולא סתם בבית חולים אלא כחוקרים במעבדה האונקולוגית? אנחנו שמחנו לגלות את אדם איכילוב, הנין של משה איכילוב ז”ל, האיש שיזם את הקמת בית החולים, עובד בהתנדבות כחוקר במעבדה האונקולוגית!

עלינו עליו בזכות פוסט מרתק שכתב בפייסבוק, שבו הסביר שהגיע לאיכילוב לגמרי במקרה. “היי, קוראים לי אדם איכילוב, בן 16, ובחופש הגדול הזה, אני עובד, מתנדב בעצם, במעבדה האונקולוגית בבית החולים איכילוב שבתל-אביב”, כתב. “אני יודע מה אתם חושבים, ‘איזה צירוף מקרים… איכילוב שעובד באיכילוב’. אבל למעשה, הגעתי לכאן במקרה, ולא, בית החולים לא שייך למשפחה שלנו…

“אני לומד בבית הספר התיכון הציבורי ברונקס סיינס בניו-יורק, שמתמחה במדע ומעודד נערות ונערים שמתעניינים בכל התחומים המדעיים וחושבים לעסוק בתחומים אלה גם בבגרותם. בבית הספר שלנו קיימת תוכנית מחקר שבמסגרתה חברי הקבוצה עוזרים זה לזה במהלך התוכנית, ומורה בכיר למדעים מנחה אותם כדי שיתמקדו בנושא שמעניין אותם.

“בהמשך, על כל אחד למצוא מנטור מומחה ‘בעולם האמיתי’ שינחה אותו בעבודת המחקר שלו. המנטור צריך להסכים להנחות את התלמיד מרחוק במשך שנת הלימודים וכן להסכים לקבל אותו להתמחות בקיץ במעבדה שבה הוא עובד. במשך הזמן הזה הסטודנט לומד בצורה מעשית את התחום שעד כה הכיר רק באופן תיאורטי.

“דרך התוכנית, וכמובן בעזרתו האדיבה של גוגל, מצאתי את דר’ תמר רובינק במעבדת הסרטן של בית החולים איכילוב. קראתי על המעבדה ואז קראתי כמה מאמרים של דר’ רובינק ובעקבותיהם פניתי אליה וביקשתי ממנה להתמחות אצלה במעבדה באיכילוב ולהיות המנטורית שלי, ולמרבה השמחה היא הסכימה לקבל אותי.

“אפילו שזה לא היה מכוון, אני מרגיש גאווה גדולה לעבוד במוסד שנקרא על שמו של סבא רבא שלי, משה איכילוב, שהיה איש החזון מאחורי הרעיון להקים מרכז רפואי חדיש בתל-אביב, אבל שלא הספיק לראותו קם בחייו.

“באיזשהו אופן אני מרגיש שזאת האחריות שלי להמשיך את המורשת שלו על ידי כך שאני עובד במוסד הרפואי יוצא הדופן הזה, ועל ההזדמנות הזאת אני אסיר תודה”.

;