fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/11/למה-לא-ילדו-גדול.jpg

למה הן לא הביאו ילדים לעולם? שש כוכבות שלא מימשו את האמהות שלהן

יש נשים שלא רוצות להיות אמהות. לא מדובר רק ב”שכנה המוזרה ממול”, אלא גם בנשים מן השורה ואפילו בכוכבות מפורסמות, שכבר חצו את ה-50, חלקן ממש מזמן, ושלמות בהחלטתן שלא להביא ילדים לעולם. הנה 6 שבחרו אחרת: אופרה ווינפרי, ג’ניפר אניסטון, קים קטרל, דנה דילייני, מריסה טומיי וז’קלין ביזט

1אופרה ווינפרי עם בן זוגה סטדמן גראהם

אופרה ווינפרי עם בן זוגה סטדמן גראהם: “מעולם לא היו לי ילדים, ומעולם לא חשבתי שיהיו לי”. צילום: אינסטגרם

אופרה ווינפרי: “ביולוגיה היא הדבר האחרון שהופך אשה לאם”

בעברה של אופרה ווינפרי, 65, אשת התקשורת המפורסמת ביותר בעולם, ישנם כמה גברים, ביניהם אנתוני אוטיי – אהובה מימי התיכון, שלפי השמועות נפרד ממנה לאחר שגילה כי היתה בהריון לפני שהכירו. אחר כך פגשה את וויליאם טיילור באוניברסיטת טנסי, וניהלה איתו מערכת יחסים שהוגדרה כרעה ביותר בחייה.

בהמשך בא מבקר הטלוויזיה רוג’ר איברט, שאיתו היא שומרת על קשר גם היום, ורנדולף קוק, שאף רצה בעבר לפרסם ספר על המגורים המשותפים איתה. אבל אז הגיע סטדמן גרהאם, שאיתו היא מנהלת מערכת יחסים מזה 33 שנה. השניים אף התארסו והיו אמורים להינשא ב-1992, אבל ביטלו את האירוע.

למה היא לא הביאה ילדים לעולם? בגיל 14 ילדה ווינפרי בן בעקבות אונס שעברה, אך הוא נפטר זמן קצר לאחר מכן, וזאת הפעם היחידה שחוותה לידה מאז. “מעולם לא היו לי ילדים, ומעולם לא חשבתי שיהיו לי”, אמרה ווינפרי בבירור. מבחינתה, “ביולוגיה היא הדבר האחרון שהופך אשה לאם”, והיא מסתפקת בתפקיד הסנדקית של ילדיה של חברתה הטובה גייל קינג ובמאות הילדות האפריקאיות שהיא מטפחת במסגרת בית הספר שלה באפריקה.

2ג'ניפר אניסטון בקמפיין לבושם שלה פרק 1

ג’ניפר אניסטון: “לא אוהבת את הלחץ שאנשים מפעילים עליי ובכלל על נשים“. צילום: קמפיין הבושם “צ’פטר וואן”

ג’ניפר אניסטון: “לא נכשלתי כאשה משום שלא הפכתי לאמא”

ג’ניפר אניסטון, 50, שברה את כל שיאי השיאים בשמועות על הריון – יותר מכל מפורסמת אחרת בעולם. לכוכבת הכי מצליחה של “חברים” נמאס מהתדמית שנוצרה לה לפיה היא לא יודעת לשמור על הגבר שלה, או היא לא מביאה ילדים לעולם כי היא אנוכית ומתרכזת רק בקריירה שלה.

כזכור, אניסטון היתה נשואה לבראד פיט במשך חמש נשים, בהמשך עברה כמה מערכות יחסים רציניות (וינס ווהן, טייט דונובן, ג’ון מאייר) שלא הבשילו לכדי חתונה וילדים, היא נישאה בשנית לשחקן ג’ייסון טרו ונפרדה ממנו בשנה שעברה – מה שהפך אותה לאשה נטולת הילדים המתוקשרת ביותר.

למה היא לא הביאה ילדים לעולם? לדבריה, “אני לא אוהבת את הלחץ שאנשים מפעילים עליי ובכלל על נשים, שנכשלת כאשה משום שלא הפכת לאמא. גם אם תינוק לא יצא מהנרתיק שלך, זה לא אומר שאת לא אימהית כלפי כלבים, חברים, ילדים של חברים. יש לי הרבה חברים שהחליטו לא להביא ילדים, שלא יכלו להביא ילדים, או מנסים אך מתקשים. יש כל מיני סיבות למה ילדים לא נמצאים בחייהם של אנשים, ואין לאף אחד זכות להניח הנחות. זה די גס, מעליב וסממן של בורות”.

3קים קטרל אינסטגרם

קים קטרל: “אני דודה טובה מאוד ויש לי חברות עם ילדים מקסימים”. צילום: אינסטגרם

קים קטרל: “בסוף היום אני אוהבת לחזור לבית שקט”

בדומה לדמות של סמנתה, שאותה גילמה ב”סקס והעיר הגדולה”, גם בחייה האישיים קים קטרל, 63, היתה במשך שנים אשה סקסית ונחשקת, שמוקפת בגברים רבים. בהתחלה עוד נראה היה כי היא מתכוונת לבנות בית ומשפחה עם לארי דיוויס, שלו נישאה ב-1977, אבל בני הזוג התגרשו כשנתיים לאחר מכן.

ב-1982 נישאה קטרל לאנדרה ג’יי. ליסון, שאיתו התגוררה בפרנקפורט, גרמניה, אבל גם הפעם זה לא החזיק מעמד והם נפרדו ב-1989. הפעם השלישית שצעדה לחופה היתה ב-1998 עם מארק לוינסון, שממנו התגרשה כשש שנים לאחר-מכן. באף אחד מהנישואים שלה התוצאה לא היתה הריון ולידה.

למה היא לא הביאה ילדים לעולם? בעבר טענה קטרל כי הלחץ שהופעל עליה מצד הסביבה להפוך לאמא היה חיצוני ולא בא ממנה: “אני בסדר לחלוטין עם זה שלא הבאתי ילדים. אני דודה טובה מאוד ויש לי חברות עם ילדים מקסימים, אבל בסוף היום אני אוהבת לחזור לבית שקט, ושיש לי זמן להירגע”. מאוחר יותר הודתה כי “דווקא תמיד רציתי ילדים, וחשבתי: ‘טוב, אז אעשה ילד בשנה הבאה או אחרי הסרט הבא. אבל זה פשוט לא קרה מעולם”.

4דיינה דילייני בעקרות בית נואשות

דיינה דילייני: “כבר בגיל 16 הבטחתי לאמי שלעולם לא יהיו לי ילדים”. צילום: “עקרות בית נואשות”

דיינה דילייני: “אני ממש נהנית מהחופש שלי. גם לאחותי אין ילדים”

אם ב”עקרות בית נואשות” היא גילמה אשה שבעלה עזב אותה לטובת מישהי אחרת, בחיים האישיים דיינה דילייני, 63, מתהדרת במערכות יחסים עם גברים צעירים ממנה. “אני יוצאת עם גברים צעירים ממני עוד מאז שהייתי בשנות ה-20 לחיי”, הסבירה. “הם כיפיים יותר. יש להם יותר אנרגיה. תמיד הרגשתי צעירה יותר ממה שאני”.

כשמלאו לה 50, סיפרה כי היא מוכנה כבר להינשא, אבל עדיין לא ידעה עם מי, למרות שלדבריה, “הוא חייב להיות חכם, מצחיק ואדיב”. עם זאת, כשנה לאחר-מכן כבר מיהרה לומר כי נישואים מעולם לא היו כזה ביג דיל מבחינתה. “אני רוצה לכייף, לחוות את כל העולמות ולהבין מה אני באמת אוהבת”, אמרה. מאז כבר הספיקה לנהל, בין היתר, זוגיות עם השחקן טריט וויליאמס, שדווקא מבוגר ממנה בחמש שנים; עם השחקן הנרי קזרני, שצעיר ממנה בשלוש שנים; ועם יינן אנונימי שצעיר ממנה ב-14 שנה.

למה היא לא הביאה ילדים לעולם? כבר בגיל 16 הבטיחה דילייני לאמה: “לעולם לא יהיו לי ילדים”, אחרי שלטענתה ראתה כי אמה לא ממש מאוהבת בתפקיד הרעיה והאם. “כל חיי ניסיתי לא להיות עקרת בית נואשת”, הסבירה. למרות הצעות נישואים שקיבלה, היא סבורה כי נדרש גבר מיוחד מאוד כדי לגרום לה לרצות להינשא. “מדי פעם אני חושבת על ילדים”, הודתה פעם, אבל מיד סייגה: “אני ממש נהנית מהחופש שלי. גם לאחותי אין ילדים. רק לאחי, ואני דודה טובה”.

5מריסה טומיי

מריסה טומיי: “אני אפילו לא משתוקקת לשמוע על הרעיון”

מריסה טומיי: “לא מבינה למה נשים צריכות ללדת כדי להרגיש שלמות”

עבור השחקנית מריסה טומיי, 54, המוכרת לנו מהסרטים “בן דודי ויני”, “מה נשים רוצות”, “המתאגרף”, “סניגור במבחן” ו”טיפש, מטורף, מאוהב”, החיים שלה יפים ומלאים גם אם היא בחרה לא להקים משפחה. “אני לא חסידה גדולה של מוסד הנישואים”, הסבירה פעם. במהלך השנים ניהלה מערכות יחסים עם גברים שווים יותר ושווים פחות, אבל אף אחד מהם כנראה לא עשה לה את זה יותר מדי בשביל שתשנה את דעתה ואת סגנון חייה.

בין היתר, היא יצאה ב-1994 עם רוברט דאוני ג’וניור, שאיתו שיחקה בסרט “רק אותך”. כחמש שנים לאחר-מכן יצאה עם השחקן דנה אשברוק. ב-2003 נפוצה שמועה שהיא בקשר עם השחקן כריסטיאן סלייטר, שלא ברור אם היתה נכונה, ובשנים 2006-2008 ניהלה מערכת יחסים עם הבמאי ניקולס קרפנטר. אחר כך ניהלה זוגיות עם השחקן לוגן מרשל גרין, שצעיר ממנה ב-14 שנה. לפי הדיווחים, באחרונה סיפרה כי היא נמצאת במערכת יחסים חדשה.

למה היא לא הביאה ילדים לעולם? אחד הדברים שיכולים להוציא מדעתן נשים שלא רוצות ללדת, היא הטענה כי מי שלא הופכת להיות אמא, לא מממשת את עצמה. גם את טומיי זה מרתיח: “אני לא מבינה למה נשים צריכות ללדת כדי להרגיש שלמות”, היא אומרת ומוסיפה, “אני לא מצליחה להבין את ההשתוקקות שחשות חלק מהנשים בכל הקשור להבאת ילדים לעולם. אני אפילו לא משתוקקת לשמוע על הרעיון”.

6ז'קלין ביסט לאייבון

ז’קלין ביסט: “אי אפשר לעשות את הכל ביחד”. צילום: AVON

ז’קלין ביסט: “לפעמים אני יכולה להרגיש צביטה בלב על ההחלטה שלי”

ז’קלין ביסט, 75, השחקנית הבריטית היפהפייה שנחשבה במשך שנים לאחת הנשים היפות בעולם, לא נישאה מעולם. ההסבר שלה: “זה לא עניין אותי”. אבל זה כמובן לא אומר שהיא התנזרה מגברים. ביסט ניהלה כמה מערכות יחסים, ביניהן שתיים עיקריות: עם השחקן מייקל סרזין, בזוגיות שהחזיקה כעשר שנים; ועם רקדן הבלט והשחקן הרוסי-אמריקאי אלכסנדר גודונוב.

למרות שלא קשרה את גורלה בגורלם באופן רשמי, טענה ביסט באחד הראיונות כי הם חיו כמו בעל ואשה לכל דבר. “אני מרגישה שהייתי נשואה להם, כי הייתי מאוד מסורה להם. אבל גם הרגשתי קלסטרופובית, כמו הרבה אנשים שקשה להם להתחייב”. ואנחנו חשבנו שרק לגברים יש בעיה לומר “איי דו”.

למה היא לא הביאה ילדים לעולם? הייתן מצפות ממי שהיתה הסנדקית של אנג’לינה ג’ולי, שתצטער שבחרה לא להביא ילדים לעולם, אבל לביסט אין שום חרטה על כך שבחרה לא להפוך לאם. “אני שלמה לגמרי עם ההחלטה לא להביא ילדים לעולם”, צוטטה בעבר. עם זאת, בראיון אחר, היא ריככה קצת את ההצהרה הראשונית שלה, ואמרה כי, “לפעמים אני יכולה להרגיש איזשהו כאב או צביטה בלב על ההחלטה שלי, אבל אי אפשר לעשות את הכל ביחד”.

;