fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2020/03/אורית-גדול.jpg

לרגל יום האשה הבינלאומי החל היום: האשה שמתגברת את הכוח הנשי במשק הישראלי

תכירו את אורית בנבנישתי, האשה היחידה שעומדת בראש חברת אבטחה המפעילה 40 סניפים ברחבי ארץ. את העסק המצליח הקימה אמא שלה לפני 40 שנה, בתקופה שבה כמעט לא היו נשים יזמיות. דור שני להצלחה

1אורית בנבנישתי מנכל תגבור צלם מורג ביטן

אורית בנבנישתי, מנכל “תגבור”: “עשיתי כמעט את כל התפקידים בחברה עד שהפכתי למנכ”ל”. צילום: מורג ביטן

אורית בנבנישתי, מנכ”לית “תגבור”, היא האשה היחידה בישראל שעומדת בראש חברת אבטחה, בתוקף היותה יו”ר חברת “רשף”, חברת בת של “תגבור”. מדובר בחברה ארצית, ציבורית ובינלאומית המתמחה בשירותי סיעוד, כוח אדם, גיוס, השמה, שרותי שמירה ואבטחה, ושירותי מיקור חוץ. החברה מפעילה 40 סניפים ברחבי הארץ.

בנבנישתי, נשואה ואמא לשני בנים, נולדה בארצות-הברית וכיום מתגוררת בתל-אביב. היא בעלת תואר ראשון ושני בסטטיסטיקה מאוניברסיטת תל-אביב ובעלת תואר ראשון ושני במשפטים מהקריה האקדמית אונו. בנוסף, היא חברת הנהלה של העמותה לקידום החינוך בתל-אביב-יפו, של נאמני שניידר ושל העמותה לסוכרת נעורים; נשיאת ענף חברות משאבי אנוש בנשיאות המגזר העסקי בישראל; וחברת חבר הנאמנים של המכללה למינהל. בשעות הפנאי היא אוהבת לעסוק בספורט, להיפגש עם חברים ולהשקיע בזמן משפחתי מכל סוג, לצאת לבילויים משותפים גם אם זה מצריך רישום ופינוי זמן ביומן.

אורית, מאיפה החיבור לכוח הנשי? 

אמא שלי הקימה את החברה לפני 40 שנה, בתקופה שבה כמעט לא היו נשים יזמיות. אמי באה עם הרעיון להקים את החברה ואבי גיבה אותה לחלוטין. בראשית הדרך החברה עסקה במתן שירותי כוח אדם בלבד. משרדי החברה היו ברחוב תל-חי במרכז תל אביב והלקוח הראשון היה בנק לאומי. ההצלחה במרכז הובילה לפתיחת סניפים בירושלים ובחיפה, וב-1987 החלו להיפתח יתר הסניפים. בתחילת שנות ה-90 נכנסנו לתחום הסיעוד/מערך שירותים בקהילה, ובשנת 2000 לעולם השמירה והאבטחה, באמצעות חברת “רשף” המאבטחת בתי חולים, אוניברסיטאות, את מרבית הבנקים ואת ענף הדלק.

ספרי לי על צמיחתך בחברה.

במהלך התואר הראשון שלי בסטטיסטיקה נשלחתי לעבוד כתמלילנית אצל לקוחות חברת “תגבור” לפי שעות, ואחר כך עשיתי כמעט את כל התפקידים בחברה, מלבד מנהלת חשבונות ראשית וסמנכ”לית כספים. עבדתי לפי שעות, הייתי רכזת כוח אדם, הייתי פקידת שכר, הקמתי את מחלקת המכרזים, הייתי מנהלת תחום אבטחת איכות, ביטן עד שיום אחד ההורים שלי אמרו לי, “הגיע הזמן שתקראי לעצמך מנכ”ל”. אמי היתה יו”ר החברה, ובהמשך, כשהמוסדיים רצו הפרדה בין יו”ר ומנכ”ל, מינינו יו”ר חיצוני. מאז אמי כיהנה כנשיאה עד סוף שנת 2018 וכיום היא מכהנת כדירקטורית בחברה.

2אורית בנבנישתי מנכלית קב תגבור צלם מורג ביטן

אורית בנבנישתי, מנכל “תגבור”: “למשפחה שלי היה כלל לפני שנים, שבשישי-שבת לא מדברים על עבודה. בשישי-שבת אי אפשר לפתור שום בעיה”. צילום: מורג ביטן

איך זה לעבוד בחברה משפחתית?

לנו היה כלל לפני שנים, שבשישי-שבת לא מדברים על עבודה. בשישי-שבת אי אפשר לפתור שום בעיה. זה כלל שקבענו כדי לעשות את הבידול בין משפחה ובין עבודה. אני מאמינה באיזון בין עבודה ומשפחה. תמיד רציתי וארצה שלעובדים שלי ולמנהלים שלי יהיו גם חיים אישיים. ועובדה שזה כלל מנצח – הרי “תגבור” לא הפסיקה לצמוח לאורך כל השנים ולהרוויח לאורך השנים. החברה, כתמיד, ממציאה את עצמה מחדש, ולנושא של חילוקי דעות במשפחה – חילוקי דעות תמיד קיימים עם עובדים, עם ספקים, עם לקוחות וברור שגם במשפחה – המטרה לראות את טובת החברה ואני רואה בזה חלק מההתנהלות העסקית השוטפת.

איך מנהלים עובדים?

שקיפות, תקשור המצב ושיח פתוח – הם כללי היסוד. כדאי לשמוע את צוות העובדים והמנהלים ולכן יצרתי מנגנון של “קפה מנכ”ל” על בסיס קבוע, כך אני פוגשת באופן מאוד נגיש את המנהלים והעובדים בדרגים שונים בארגון. הכל פתוח וכל אחד יכול להגיד את מה שהוא רוצה בצורה לא שיפוטית.

איזו עצה היית נותנת למי שבונה עסק ונמצא בראשית דרכו?

להכיר לעומק את הארגון. לא הוצנחתי לתפקיד מנכ”ל, במהלך השנים ביצעתי את כל התפקידים בארגון עד שנתנו לי את התואר מנכ”ל לפני כ-20 שנה בערך. אני חושבת שזה אחד הדברים שמייחדים אותי. גם כיום, בראייה לאחור, אני יכולה להמליץ על המסלול הזה שמאפשר ראייה רחבה והבנה לעומק של החברה, של המבנה הארגוני ושל הצרכים מכל תפקיד.

;