fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2020/03/הטרדות-מיניות-גדול.jpg

סקר חדש: 50% מהנשים בישראל חוו לפחות הטרדה מינית אחת במרחב הציבורי

לרגל יום האשה הבינלאומי, השיקה “לוריאל פריז” תוכנית הכשרה עולמית בשם STAND UP, שתסייע לעוברי אורח להתערב ולעמוד כנגד תופעת הטרדות הרחוב. בסקר שערכה החברה בארץ עולה כי 58% מעוברי האורח שהיו עדים לתופעה אמרו שאם היתה להם הכשרה או כלים הדבר היה מגדיל משמעותית את הסיכוי שיתערבו

1הטרדות מיניות

לרגל יום האשה הבינלאומי, ערכה “לוריאל” ישראל סקר בנושא הטרדות מיניות במרחבים הציבוריים. הסקר נערך במסגרת השקת תוכנית הכשרה עולמית של “לוריאל פריז” בשיתוף ארגון Hollaback העולמי – STAND UP – כדי לסייע לעוברי אורח להתערב ולעמוד כנגד תופעת הטרדות הרחוב.

הסקר נערך בקרב 262 נשים בגילאי 18 פלוס ו-250 גברים באותו טווח גילאים. הממצאים: 50% מהנשים בישראל חוו לפחות הטרדה מינית אחת במרחב הציבורי ב-3 החודשים האחרונים; 79% ציינו שהיו סביבן אנשים אחרים שהיו עדים למקרה; 73% ציינו שאותם צופים מהצד לא התערבו או התעלמו ו-58% מעוברי האורח שהיו עדים להטרדה המינית במרחב הציבורי (מתוכם 41% לא התערבו), אמרו שאם היתה להם הכשרה או כלים – הדבר היה מגדיל משמעותית את הסיכוי שיתערבו לטובת המוטרד/ת.

הממצאים הישראליים מצויים בהלימה למחקר הגלובלי שערכה “לוריאל” העולמית, בשיתוף חברת המחקר IPSOS ואוניברסיטת קורנל ב-8 מדינות ובקרב 15,000 נשאלים, ממנו עולה כי 79% מקורבנות הטרדה מינית העידו שהמצב השתפר כשצופים מהצד התערבו. “לוריאל” החליטה לקחת על עצמה את המשימה של הכשרת “צופים מהצד” כדי לסייע בהתמודדות עם התופעה. תכנית STAND UP תפעל ברמה הקהילתית בשיתוף ארגונים חברתיים מתמחים בכל מדינה כדי לקדם שוויון מגדרי.

2הטרדות מיניות

הממצאים המפתיעים ביותר של הסקר הבינלאומי

בשמונה המדינות שבהן נערך הסקר – צרפת, ספרד, ארגנטינה, קנדה, ארה”ב ועוד – עולה כי 78% מהנשים הוטרדו במרחב הציבורי. כלומר ארבע מכל חמש נשים. ומתוכן, אחת מכל חמש חוותה הטרדה מינית עוד טרם מלאו לה 18 שנים. עוד נתונים: ל-86% אין מושג כיצד להגיב על הטרדות רחוב; 36% מהנשים אמרו שלהטרדה שהן חוו היתה השפעה חזקה מאוד או חזקה על הביטחון העצמי שלהן; ו-35% דיווחו על השפעה חזקה על תחושת הערך העצמי. לפי הסקר, הטרדות רחוב מתרחשות בעיקר לאור יום, כאשר 44% מתרחשות בשעות אחר הצהריים, 29% בערב, 13% בשעות הלילה המאוחרות ו-14% בבוקר.

תוכנית STAND UP תושק ב-5 מדינות (ארה”ב, קנדה, צרפת, ספרד וארגנטינה) ובהמשך תושק במדינות נוספות, במטרה להעלות מודעות לתופעה ולהניע לפעולה ברמה הגלובלית. מתלמידי תיכון ואוניברסיטה, ממרחבי פיזיים ועד וירטואליים, “לוריאל” העולמית הציבה לה למטרה להכשיר קהילה של מיליון איש בכל רחבי העולם, לעמוד כנגד תופעת ההטרדה במרחב הציבורי, על פי מתודולוגית אשר גובשה ואושרה על ידי מומחים והופעלה לראשונה ע”י ארגון Hollaback העולמי.

3הטרדות מיניות

ההכשרות יבוצעו הן בצורה פרונטלית והן בעזרת המדיה החברתית. על ידי העלאת המודעות הציבורית להיקף התופעה של הטרדה מינית במרחב הציבורי, מכוונת התוכנית גם למטרידים עצמם, גם לתמוך בקורבנות וגם לעודד עוברי אורח להתערב, ובאופן כללי לקדם שינוי תרבותי עולמי בכל הנוגע לתגובה להטרדה בציבור. אתמול, בעת השקת הפרויקט, נצבעה פריז כולה בקמפיין, לרבות שלטי חוצות ונוכחות בכל תחנות הרכבת והמטרו, כחלק מהרצון לעורר מודעות למהלך החשוב.

לדברי אילן נקש, מנכ”ל חטיבת מוצרי צריכה ב”לוריאל ישראל”: “במהלך 2020 כל עובדי ‘לוריאל’ בעולם, 86,000 איש, יעברו את ההכשרה, כמובן כולל עובדי החברה בישראל ובעתיד הקרוב תושק שותפות עם ארגון חברתי מקומי, בארץ, כדי לקדם את המודעות והתוכנית העולמית”.

;