fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/10/סטיב-גדול.jpg

מהות החיים: החודש מלאו שמונה שנים למותו של סטיב ג’ובס, המייסד של “אפל” וממציא האייפון

החודש מלאו שמונה שנים למותו של סטיב ג’ובס, המייסד של “אפל”, מחלוצי המחשוב האישי וממציא האייפון, שהלך לעולמו בגיל 56 לאחר שלקה בסרטן הלבלב. לפניכן, 10 ציטוטים מעוררי השראה ומחשבה של האיש פורץ הדרך ששינה לנצח את עולם המחשבים והטלפונים

סטיב ג'ובס

סטיב ג’ובס. כסף לא היה נמניע שלו

שמונה שנים בדיוק חלפו מאז נפטר סטיב ג’ובס, המייסד של “אפל”, מחלוצי המחשוב האישי (“מקינטוש”) וממציא האייפון, וזכרו נשאר טרי אצל רובנו. אין ספק, ההשפעה של הטכנולוגיות שעברו תחת ידו מעצבות לנו עד היום את המציאות היומיומית.

סטיב ג’ובס נפטר כשהוא מיליארדר, עם הון של 7 מיליארד דולר, והנה כמה ממילותיו האחרונות:
“ברגע זה, שוכב על המיטה, חולה וזוכר את כל חיי, אני מבין שכל ההכרה והעושר שיש לי הם חסרי משמעות לנוכח המוות הקרב. אתה יכול לשכור מישהו שיסיע לך מכונית, להרוויח כסף עבורך – אבל אתה לא יכול לשכור מישהו שיישא את המחלה עבורך.

“ככל שאנו מתבגרים אנו חכמים יותר, ואנחנו מבינים לאט-לאט שכשהשעון שווה 30 דולר או 300 דולר – שניהם מראים בדיוק את אותו הזמן. בין אם אנו נוהגים במכונית בשווי 150,000 דולר, או במכונית בשווי 2000 דולר – הדרך והמרחק זהים, אנו מגיעים לאותו יעד. אם אנו שותים בקבוק יין בשווי 300 דולר או בשווי 10 דולר, נהיה שתויים באותה המידה”.

לפניכן, חמש עובדות בלתי ניתנות להכחשה על פי ג’ובס:

* “אל תחנך את ילדיך להיות עשירים. חנך אותם להיות מאושרים. כשיגדלו הם יידעו את ערך הדברים ולא את מחירם”.

* “אכול את האוכל שלך כתרופה, אחרת תצטרך לאכול את התרופה שלך כמזון”.

* “מי שאוהב אותך לעולם לא יעזוב אותך, גם אם יש לו 100 סיבות לוותר. הוא תמיד ימצא סיבה אחת להחזיק מעמד”.

* “יש הבדל גדול בין להיות אדם לבין להיות בן אדם”.

* “אם אתה רוצה ללכת מהר – לך לבד! אבל אם אתה רוצה ללכת רחוק – לך ביחד”.

ועוד 10 ציטוטים מעוררי השראה של ג’ובס:

  1. “כשהייתי בן 17, קראתי ציטוט שהלך משהו כמו: ‘אם אתה חי כל יום כאילו הוא האחרון שלך, יום אחד תהיה צודק’. זה עשה עלי רושם, ומאז, במשך שנים, הסתכלתי במראה כל בוקר ושאלתי את עצמי: ‘אם היום היה היום האחרון של חיי, הייתי רוצה לעשות את מה שאני עומד לעשות היום?’. ואם התשובה היתה ‘לא’ במשך יותר מדי ימים ברציפות, ידעתי שאני צריך לשנות משהו”.
  2. “העבודה שלכם עומדת לתפוס חלק גדול מהחיים שלכם, והדרך היחידה להיות מסופקים באמת היא לעשות את מה שאתם מאמינים שהוא עבודה מצוינת. והדרך היחידה לעשות עבודה מצוינת היא לאהוב את מה שאתם עושים. אם לא מצאתם את זה עדיין, תמשיכו לחפש. כמו עם כל ענייני הלב, כשתמצאו את זה – תדעו. וכמו בכל מערכת יחסים נהדרת, זה רק הולך ומשתפר”.
  3. “הזמן שלך מוגבל, אל תבזבז אותו כדי לחיות חיים של מישהו אחר. אל תחייה חיים עם תוצאות של מחשבות של אחרים. אל תתן לרעש הדעות של אחרים לגבור על הקול הפנימי שלך. והכי חשוב – היה עם אומץ לעקוב אחרי הלב והאינטואיציה. איכשהו הם כבר יודעים מה אתה רוצה להיות .כל השאר משני ולא חשוב”.
  4. “אתה לא יכול לחבר את הנקודות כשאתה מסתכל קדימה, אתה יכול רק לחבר אותן כשאתה מסתכל לאחור. אז אתה חייב לסמוך על זה שהנקודות יתחברו איכשהו בעתיד. אתה צריך לסמוך על משהו – הבטן שלך, הגורל, החיים, קארמה, משהו. הגישה הזו מעולם לא אכזבה אותי, והיא עשתה את כל ההבדל בשבילי”.
  5. “אף אחד לא רוצה למות, אפילו אנשים שרוצים להגיע לגן עדןלא רוצים למות כדי להגיע לשם, ועדיין, המוות הוא היעד שכולנו חולקים, אף אחד מעולם לא הצליח לברוח ממנו וכך זה צריך להיות, מכיוון שהמוות הוא קרוב לוודאי ההמצאה הטובה ביותר של החיים, הוא סוכן ההתייעלות של החיים, הוא מזיז הצידה את הישנים כדי לפנות דרך לחדשים”.
  6. הידיעה שאני עומד למות ביום מן הימים היתה המניע למרבית הבחירות הגדולות שעשית. מרבית השיקולים בחיים – גאווה, בושה וכדומה – אינם מנצחים את שיקול המוות, וכך אתה בוחר רק במה שבאמת חשוב. לזכור שאתה עומד למות זו הדרך הטובה ביותר להימנע מהמחשבה שאתה עלול להפסיד משהו. אם גם ככה אתה עירום, אין סיבה לא ללכת אחר הלב.
  7. “להיות האיש הכי עשיר בבית קברות זה לא מה שחשוב לי. ללכת לישון בלילה ולהגיד לעצמי עשינו דבר נפלא היום – זה מה שחשוב לי באמת”.
  8. “הדברים המועדפים עליי בחיים לא עולים כסף. זה באמת ברור שהמשאב היקר ביותר שיש לכולנו הוא זמן”.
  9. “אתה הולך לטלוויזיה שלך כשאתה רוצה לכבות את המוח. אתה הולך למחשב כשאתה רוצה להדליק אותו”.
  10. “הסיכון הכי גדול בחיים הוא לא לקחת סיכון.”

סטיב ג'ובס

הביוגרפיה שכתב וולטר אייזקסון על סטיב ג’ובס, הוצאת “מודן”

;