fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/07/איתי-גדול.jpg

“ניתן למנוע 90% ממקרי הסרטן ובעיקר את סרטן השד”

“ניתן למנוע 90% ממקרי הסרטן ובעיקר את סרטן השד”, כך טוען איתי גוברין, מפתח שיטת “צופן הבריאות לסרטן”, תוכנית רב מערכתית הוליסטית לטיפול בחולי סרטן ובאנשים שרוצים למנוע סרטן. לדבריו, כדי להצליח באמת למנוע סרטן ו/או לנטרל גידול סרטני חייבים דבר ראשון לדעת את כל הגורמים (הקטליזטורים) שיוצרים תהליך סרטני

איתי גוברין איתי גוברין: “התרופות נגד סרטן מחלישות את המערכת החיסונית ואת המערכת האנרגטית”

בניגוד לרפואה המערבית המאבחנת מחלות ומתמקדת במיגורן בהיבט הפיזי, באה הרפואה ההוליסטית ומציעה גישה כוללת. בשיטה זו כדי לאבחן בעיה לעומק, צריך להבין את כל ההקשרים – הפיזיולוגי, האנרגטי, הרגשי-תודעתי והאוניברסלי (סביבתי) – המהווים גם מקור לבעיה וגם מקור לפתרון.

לדברי איתי גוברין, המטפל כבר 18 שנה בחולי סרטן באמצעות השיטה ההוליסטית שפיתח וייסד, “צופן הבריאות לסרטן” – הנותנת תוכנית רב מערכתית  לחולי סרטן ולאנשים שרוצים למנוע סרטן – כדי להצליח באמת למנוע סרטן ו/או לנטרל גידול סרטני חייבים דבר ראשון לדעת את כל הגורמים (הקטליזטורים) שיוצרים תהליך סרטני.

גוברין: “למעשה, הרפואה המערבית עוסקת רק בצד הפיזיולוגי של הגידול הסרטני וגם בו היא נותנת מענה חלקי בלבד לסרטן. לדוגמה, הטיפולים הקונבנציונליים לא מחזקים את הכבד והכליות שצריכים להתמודד עם תוצאות הכימותרפיה, לא את מערכת העיכול שנחלשת כחלק מתופעות הלוואי ולא את בלוטת התימוס הקשורה לחיזוק המערכת החיסונית. בעזרת טיפול רב מערכתי מלא, ניתן למנוע 90% ממקרי הסרטן ובעיקר את סרטן השד”.

לדבריו, “הרפואה המערבית בחיפושה אחרי גורמי הסרטן, עוסקת למעשה רק בחומר. העישון מסרטן, קרינת השמש מסרטנת, צלילה בנחל הקישון מסרטנת. יחד עם זאת לא כל מי שמעשן, או נחשף לשמש, או צלל בקישון בוודאות יחלה בסרטן. השמש לא יוצרת סרטן וכך גם לא העישון, אבל הם מורידים את הפעילות האנרגטית ברמת התא, פעילות שהיא מדידה מדעית. גם מתח נפשי וגורמים פיזיים נוספים מורידים את הרמה האנרגטית. אם הפעילות יורדת לרמה שהיא מתחת לאחוז מסוים, יתחיל להתפתח תהליך סרטני”.

סרטן השד

Photo by Pablo Heimplatz on Unsplash

גוברין, 53, המתגורר בישוב בת חפר, נשוי לאביטל ואב לארבעה ילדים, הוא סוג של תופעה בתחומו. הוא מרפא הוליסטי בכיר המתמחה במיגוון שיטות ריפוי ממזרח וממערב, מורה למדיטציה ומפתח שיטת “העוצמה הפנימית”, מומחה בתורות לחימה – בעל דרגה חגורה דאן 5 בנינג’יצו ומומחה לכושר גופני – אלוף הארץ בכושר אירובי.

איתי, מהי בדיוק התוכנית “צופן הבריאות לסרטן” ואיך היא עובדת?

“צופן הבריאות לסרטן” מפעילה מחדש את כוחות הריפוי הטבעיים הנמצאים בגופנו ומחזקת את ארבעת הרבדים שמעורבים בתהליך הסרטני: הפיזיולוגי, האנרגטי, הרגשי-תודעתי והאוניברסלי (סביבתי). מדובר בתוכנית אופרטיבית ויעילה שבעזרתה ניתן להגביר משמעותית את יכולת הריפוי ואת הסיכוי להחלמה.

האומנם ניתן למנוע אחוז כל כך גבוה של נשים לחלות בסרטן השד?

אחת מ-7.7 נשים בישראל מאובחנת כיום כחולה בסרטן השד, כאשר בפועל ניתן למנוע מרובן להגיע בכלל למצב סרטני. זאת על ידי נטרול הגורמים להיווצרות הגידול וחיזוק מנגנון התיקון שבראשו עומדת המערכת החיסונית שלנו. בנוסף, חשוב לאבחן ולחזק את שאר המערכות הפיזיולוגיות והרגשיות בגופנו. הסרטן פורץ כאשר המערכת החיסונית והמערכת האנרגטית שלנו נחלשות.

לכולנו יש תאים סרטניים בגוף. מתי פורצת המחלה?

המערכת החיסונית והמערכת האנרגטית שבגופנו יודעות להילחם היטב באותם תאים סרטניים, גם בקטלניים ביותר, והיא עושה זאת בהצלחה יומיום. למעשה, מחקרים מדעיים מראים כי התאים של המערכת החיסונית מסוגלים “לחסל” כ-40 מיליון תאים סרטניים ביום ולמנוע מהם להתפתח לגידול סרטני. אז מתי המערכת החיסונית לא מצליחה לעשות זאת? כאשר היא נחלשת. המערכת הבריאותית שלנו מתוחזקת על ידי שלוש מערכות עיקריות: החיסונית, האנרגטית ומערכת השליטה והבקרה. ברגע שאחת מהן נחלשת, נפגעת יעילות הגוף במלחמתו בתאים הסרטניים.

“ניתוח הכריתה הדו-צדדית שעשתה אנג’לינה ג’ולי הוא לדעתי מיותר לגמרי”

מדוע זה קורה? איפה הכשל? מדוע תא בריא הופך לסרטני? מה קודד לו את ההוראה להפוך לכזה? ולמה דווקא במקום כזה ולא במקום אחר?

יש עשרות שאלות שהתשובות עליהן הן המפתח לתהליך הריפוי מסרטן. שאלות שבהן נצטרך לברר גם כיצד הפעולות וההתנהלות שלנו יכולות להביא לכדי זירוז התהליך הסרטני ואלו פעולות ינטרלו אותו. בתוכנית שלי, דבר ראשון מבצעים אבחון רב מערכתי מלא שנותן תשובות לכל הגורמים שיצרו את התהליך הסרטני הספציפי, זאת כדי לבנות לכל מטופל תוכנית פעולה רב מערכתית מלאה לנטרול הסרטן.

ומה עם העובדה שמחלת הסרטן היא פעמים רבות עניין של גנטיקה?

חיזוק לכל מה שאני אומר בא לידי ביטוי באפיגנטיקה, תחום בביולוגיה העוסק בשינויים תורשתיים (תורשה בין דורית או תורשה בין תאית) בתפקוד הגנים שאינם כרוכים בשינוי רצף ה-DNA עצמו. במקרי סרטן רבים מוצאים כי אין שינוי ברצף הגנטי אלא הגנים מושפעים מגורמים חיצוניים כמו דיאטה, לחץ נפשי וכו’. למעשה, טוענת האפיגנטיקה כי אנחנו יכולים להשפיע על הביטוי של הגנים שלנו ולגרום להפעלה או לכיבוי של גנים מסוימים, בהם גנים הקשורים למחלות שונות ולמחלת הסרטן.

איך מצב של סטרס יוצר סרטן?

כאשר אדם נמצא במצב של סטרס, הגוף על כל המערכות שלו עובר ממצב של תפקוד רגיל למצב של בריחה או לחימה (Fight or Flight), שמטרתו לשמור על הקיום שלנו ברמה הכי בסיסית. במצב כזה הגוף מייצר סוכר, מייצר דלקות וכלי דם חדשים. המשותף לשלושת אלו, על פי המדע, שהם מזינים גידולים סרטניים. בעזרת מיגוון טכניקות ניתן לנתק לסרטן את האספקה המזינה הזו ולחזק את המנגנון הבריאותי. לשם כך יש לאבחן את סוג הסטרס ולהפעיל טכניקות ריפוי שישחררו את המטופלים מסוג הסטרס הספציפי. זיכרו, הסטרס אינו רק נפשי. הסטרס יכול להיווצר כתוצאה ממחסור בשעות שינה, או מפעילות גופנית בעצימות גבוהה או נמוכה מדי ועוד”.

אתה טוען גם שהתרופות נגד סרטן מחלישות את המערכת החיסונית ואת המערכת האנרגטית.

“נכון, אבל גם הרפואה הקונבנציונלית אומרת זאת בעצמה. התרופות הכי חדשניות של הרפואה המערבית לסרטן כיום מחלישות את המערכת החיסונית ואת המערכת האנרגטית. החולות שמגיעות אלי נמצאות בשלבים שונים של טיפול קונבנציונלי כמו כימותרפיה, הקרנות וניתוחים. הן אלו שזקוקות יותר מכולן לחיזוק המערכת החיסונית והמערכת האנרגטית. ברגע שמערכת החיסון – שהיא מערכת התיקון של הגוף, חלשה – הסרטן ישגשג. מאחר וטבע שואף תמיד לתיקון, חיזוק המערכת החיסונית יאפשר לה לחזור ולתקן גם את מה שהשתבש.

מה דעתך על ניתוחים למניעת לסרטן?

באות אלי נשים ואומרות לי כי גילו אצלן סרטן שהוא גנטי, ואני שואל אותן, אותה גנטיקה היתה לך גם בגיל 20, 30 ו-40, אז איפה היה הגן עד עכשיו? כיום ברור כבר שיש משהו שמדליק ומשהו שמכבה את הגן. גם בחקר הגנטיקה מתחילים להבין את זה. ניתוח הכריתה הדו-צדדית שעשתה אנג’לינה ג’ולי הוא לדעתי מיותר לגמרי. לא רק שהתהליך מיותר לחלוטין הרי שבנוסף, הניתוח עצמו מוריד את הרמה האנרגטית. רפואה מערבית ב-90 אחוז לא יודעת מהם הגורמים לסרטן ולכן הם יורים לכל הכיוונים. הם מטפלים בגידול, בחומר, אבל מה שקורה הוא שעצם הניתוח יוצר סטרס. וסטרס – אנחנו כבר יודעים למה גורם.

;