fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/03/גדול-קרל.jpg

הצצה לחיי קרל לגרפלד, שהלך החודש לעולמו

האינסטגרם של “שאנל” מאפשר הצצה לחייו של מעצב הבית קרל לגרפלד, שהלך השבוע לעולמו, כמו גם למוזות שלו, לאנשים הקרובים לו, וכמובן לחתולה שלו, שופט, שירשה חלק מהונו

צילומים: אינסטגרם “שאנל”

קרל לגרפלד

אלן ורטהיימר, מנכ”ל “שאנל”, אמר עם מותו של לגרפלד: “הודות לגאונותו היצירתית, לנדיבותו ולאינטואיציה יוצאת הדופן שלו, לגרפלד הקדים את זמנו ותרם רבות להצלחת ‘שאנל’ ברחבי העולם. היום, לא רק שאיבדתי חבר, אלא שכולנו איבדנו מוח יצירתי פנומנלי, שלו נתתי ב-1983 להמציא מחדש את המותג”.

שולחן העבודה של לגרפלד

שולחן העבודה של לגרפלד. הוא המציא מחדש את קודי המותג שנוצרו על ידי קוקו שאנל: החליפה המחויטת, השמלה השחורה הקטנה, דגמי הטוויד, חולצות הפסים, נעלי שני הטונים, תיקי הקווילט, הפנינים והתכשיטים.

קרל, מי

חוש ההומור של לגרפלד: למרות שהיה בין המעצבים הנחשבים והמשפיעים ביותר בעולם, והיחידי שעיצב לשלושה בתי אופנה (“שאנל”, “פנדי” ומותג הנושא את שמו), קרל לגרפלד לא לקח את עצמו מעולם ברצינות. בתמונה הוא נושא תיק עם הכיתוב “קרל, מי?”

לגרפלד: החיים בשחור-לבן

החיים בשחור-לבן. מבחר פריטים בעיצובו של לגרפלד למותג הנושא את שמו. הוא הצליח להפוך את הלוק שלו – שיער לבן אסוף בקוקו, משקפי שמש כהים, חליפות שחורות, חולצות לבנות וכפפות ללא אצבעות – לאייקון בפני עצמו.

לגרפלד מאחורי המצלמה

התמונה שהעלה הצוות של לגרפלד ב”שאנל” לאינסטגרם: המעצב מאחורי המצלמה. בנוסף לכך שעיצב את הקולקציות, הוא גם ביים אותן, צילם אותן והיה אחראי על הקמפיינים הפרסומיים. “היית אדם גדול מהחיים. כוח של הטבע. גורו האופנה המקורי עד קצה העתיד. תודה לך, קרל, אוהבים לנצח”, כתבו לו.

לגרפלד במטוסו הפרטי עם החתולה שלו

לגרפלד במטוסו הפרטי עם החתולה שלו, שופט, שלה הוריש חלק ניכר מהונו. בשבע השנים האחרונות לחייו, החתולה הזו היתה כל עולמו. הוא העמיד לרשותה שתי מטפלות שדאגו לה מסביב לשעון ונהנתה מחשבון אינסטגרם עם 283,000 עוקבים!.

לגרפלד עם ונסה פארדי

לגרפלד עם ונסה פארדי. השחקנית הצרפתייה, וגרושתו של ג’וני דפ ואם שני ילדיו, היתה אחת המוזות של לגרפלד. היא נצפתה תמיד בשורה הראשונה של התצוגות של “שאנל”, ובשנים האחרונות המשיכה את דרכה כמוזה שלו בתה, לילי-רוז דפ.

לגרפלד עם קאיה גרבר

לגרפלד עם קאיה גרבר. עוד מוזה של לגרפלד בשלוש השנים האחרונות היא הדוגמנית קאיה גרבר, בתה של הסופר מודל סינדי קרופורד. גרבר פתחה או חתמה רבות מהתצוגות האחרונות של “שאנל” והוא הרבה לצלם אותה למסעות הפרסום של המותג.

לגרפלד עם פנלופה קרוז

לגרפלד עם פנלופה קרוז. כוכבות רבות כיכבו על השטיח האדום עם דגמים של לגרפלד ל”שאנל” וגם נצפו בשורות הראשונות של התצוגות של המותג, ביניהן פנלופה קרוז, קריסטן סטיוארט, סופיה קופולה, מריון קוטיאר, גווינת פאלטרו ועוד.

לגרפלד עם קארין רויטפלד

לגרפלד עם קארין רויטפלד, בעבר דוגמנית, עורכת “ווג” צרפת (2001-2011) וכיום סטייליסטית מובילה. רויטפלד היתה אחת מהנשים הקרובות ביותר ללגרפלד, ממש אשת סודו, והוא תמשיך את דרכו במותג הנושא את שמו כמנהלת הקריאטיבית.

לגרפלד מוקף דוגמניות בתום תצוגת הוט קוטור לחורף 2017

לגרפלד מוקף דוגמניות בתום תצוגת הוט קוטור לחורף 2017. לגבי קוקו שאנל, אמר בעבר: “העבודה שלי היא לא לעשות מה שהיא עשתה, אלא מה שהיא היתה עושה. היא השאירה למותג ערכי ליבה כל כך מובהקים, שקל היה לי להבין את דרכה”.