fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/09/Photo-by-Alex-Jones-on-Unsplash.jpg

סימונה מורי השתחררה: אייל סברו, אביו המאמץ של בנה, דור רחבי-סברו, כתב פוסט מרגש

סימונה מורי, שהואשמה ברצח בעלה שהתעלל בה שנים, השתחררה אתמול אחרי 22 שנות מאסר. אייל סברו, אביו המאמץ של בנה דור, שהיה רק בן שלוש ביום הרצח, כתב אמש פוסט מרגש איך קיבל את דור כשהיה בן שש, איך פעל הבן למען שחרור אמו וכמה הוא גאה בילד שהפך לאיש קבע בצה”ל ולחייל מצטיין. איפה ישנם עוד אנשים

1אייל סברו

אייל סברו: “דור, אנחנו רוצים שתדע דבר נוסף, אנחנו כאן תמיד בשבילך. תמיד נהיה המשפחה שלך”

במשך שנים סבלה סימונה מורי, 53, מהתעללות פיזית ונפשית מצד בעלה שלום רחבי. בתה, בת אל, סיפרה כי בכל פעם שאמה נשארה בחיים זה הפתיע אותה. לדבריה, האב שבר לאמה את הצלעות, שבר לה את האף, הכה אותה נמרצות גם כשהיתה בהריון וגרם לה לכמה הפלות.

ב-1996 הואשמה מורי כי רצחה את בעלה המתעלל ביחד עם בן זוגה אז, ג’ון ולנסיה, ונידונה למאסר עולם. בהמשך נקצב עונשה ל-28 שנה ובשנים האחרונות שני ילדיה, בת אל ודור, ניהלו מאבק ממושך למען שחרורה. אתמול, אחרי 22 שנה בכלא, סימונה מורי סופסוף השתחררה והתאחדה עם ילדיה.

בנה של מורי, דור רחבי-סברו, היה רק בן שלוש כשאמו נשלחה לכלא. מי שאימץ אותו היה אייל סברו, חוקר פרטי, שיחד עם אשתו, חנית, הפכו למשפחה האומנת של דור. אתמול, לאחר השחרור שלא השאיר עין אחת יבשה, העלה האב המאמץ פוסט מרגש בפייסבוק על הבן של סימונה.

“לפני 20 שנים לערך”, כתב אייל סברו, “קיבלנו אשתי ואני החלטה לשמש משפחת אומנה לילד/ה שהגורל לא שפר עליהם. לאחר זמן מה, קיבלנו לביתנו את דור, ילד בן 6 ששהה בפנימיית נוה-יהודה שבנס-ציונה, לאור אירוע קשה במשפחתו שאירע שנתיים קודם לכן.

“קיבלנו ילד קטן, מופנם, שקט, עם חיוך כובש. פתחנו את ליבנו וביתנו לדור, שגדל כבן לנו לכל דבר ועניין, אח לרז ואור. מאז עברו 20 שנים לערך. כולם יודעים שלחנית ואייל 3 ילדים, דור היה לאחד מתוך שלושה ילדים ואפילו בהגיעו לגיל 18 הוסיף לשם משפחתו את שמנו (בהפתעה גמורה עבורי). היום דור כבר גבר גדול, איש קבע בצה”ל שמשרת באגודת עזה וחייל מצטיין.

“בשבוע האחרון שמעתם וראיתם את דור יוצא בפעם הראשונה לתקשורת, מספר את סיפורו למען שחרורה של אמו, סימונה מורי, מהכלא לאחר 22 שנים. הבטנו אשתי ואני בילד שגידלנו, מתראיין בתקשורת, בביטחון רב, באומץ גדול, משחרר אבן גדולה מליבו, אבן שלא העז לדבר עליה בפומבי שנים ארוכות, למעשה רוב ימיו. הבטנו בו והתרגשנו.

“הבטנו בו ולבנו התמלא גאווה. הילד שמבקש רחמים על אמו, ילד שנלחם על שחרורה של אמו מהכלא למען אחייניו (ילדיה המקסימים של אחותו) שנולדו לסבתא ש…’חוזרת לישון במקום עבודתה’. התרגשנו מאוד בכל ראיון שהתראיין בו.

“הבוקר החליטה ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר לשחרר את סימונה מורי. עמדנו יחד עם דור מחוץ לבית המשפט ברמלה. התפללנו… ונשמעה תפילתנו. אנחנו נוכל להחזיר לסימונה את הפיקדון הגדול ביותר שקיבלנו בחיינו. את הפיקדון הגדול ביותר שאמא יכולה לתת (בעל כורחה), את בנה.

“אני יודע שסימונה מקבלת ילד לתפארת. ילד למופת. אני מאחל לה שתיהנה מדור כפי שאנחנו נהנינו ממנו ב-20 השנים האחרונות. זכינו.

“דור ילד אהוב שלנו, אתה יודע שזה רגע מאושר לכולנו. אנחנו רוצים שתדע דבר נוסף, אנחנו כאן תמיד בשבילך. תמיד נהיה המשפחה שלך. עכשיו תורך לתת לאמא סימונה את כל מה שלמדת אצלנו שילד מעניק לאמו. אני בטוח שתעשה זאת כרגיל… בהצטיינות. אוהב אותך ילד שלי”.

תמונה למעלה: Photo by Alex Jones on Unsplash

;