fbpx

5 ספרים חדשים על אהבה ותקווה: רבי מכר לוהטים שמומלץ מאוד לקרוא השבוע

סאגה סוחפת של סודות אפלים, סיפור אהבה לא צפוי, וגילוי מטלטל אחד. המלצות ספרים של “רות עבור” לסוף השבוע

1האריות מסיציליה

עטיפת הספר “האריות מסיציליה”

סאגה סוחפת של סודות אפלים

רומן היסטורי מרתק, הנמכר ביותר באיטליה ב-2019, המבוסס על חייהם האמיתיים של ג’וזפינה פלוריו וגיסה המאוהב בה בסתר איגנציו, וינצ’נצו השאפתן והיצירתי, ג’וליה פוטלופי הסוערת והנבונה ושאר בני משפחת פלוריו, המלכים הלא מוכתרים של סיציליה, אנשים ערמומיים ושאפתנים, הנחושים להיות עשירים ורבי עוצמה יותר מכל אדם אחר.

לאחר רעידת אדמה שהחריבה את ביתה מגיעה משפחת פלוריו לסיציליה בחוסר כל. כנגד כל הסיכויים, ולמרות המלחמות הנפוליאוניות והמגיפות המשחרות לפתח, הם מצליחים לפתוח דף חדש. כאשר איזבלה האריסטוקרטית דוחה את וינצ’נצו שמחזר אחריה בלהט, הוא נשבע לנקום את חילול כבודו ולהיהפך לאיש העשיר ביותר באיטליה.

כשהוא מעלה על המזבח גם את האהבה וגם את בני משפחתו, וינצ’נצו שואף לרכוש בכסף את אשר לא זכה לו מלידה. גם נשות המשפחה נלחמות על מעמדן ומנסות להיחלץ מהכבלים שמרתקים אותן למקומן: ג’וליה הפיקחית, שלמרות היותה רק פילגש, מנהלת את האימפריה מאחורי הקלעים ביד רמה, או אנג’לינה, שנולדה ממזרה, אך מתווה לעצמה עתיד שונה לחלוטין מזה שייעד לה אביה.

“האריות מסיציליה” הוא סאגה היסטורית רחבת יריעה ובד בבד סיפור אינטימי על כוח, תשוקה ונקמה, כשעלייתה ושקיעתה של משפחת פלוריו מהדהדות את השאיפה האוניברסלית המפעמת בלבו של כל אדם באשר הוא אדם – להתעלות על הגורל שאליו נקלעת בלידתך.

“האריות מסיציליה”, מאת סטפניה אאוצ’י, הוצאת “ידיעות ספרים”.

2צעדים קטנים של אהבה

עטיפת הספר “צעדים קטנים של אהבה”

למצוא אושר ברגעים החשוכים ביותר

מרגרט ג’ייקובסן עומדת על ספו של העתיד הזוהר שהשקיעה כל כך הרבה עבודה קשה כדי להשיגו: עבודת חלומות, ארוס שהיא מעריצה והבטחה לחיים מושלמים ממש מעבר לפינה. אלא שאז, ביום שהיה אמור להיות המאושר בחייה, כל מה שהתאמצה בשבילו נלקח ממנה בפתאומיות ברגע אחד מטלטל וטראומתי.

בזמן אשפוזה בבית החולים מרגרט מנסה לעכל את ההבנה שדבר לא יחזור לקדמותו. היא מוכרחה להתמודד עם המציאות החדשה: עם ארוסה צ’יפ שמתבוסס ברחמים עצמיים ומצפה שתסלח לו על טעויותיו; עם אחותה קיט שמופיעה פתאום לאחר שלוש שנים; ועם איאן, הפיזיותרפיסט שלה, שלא מרשה לה לשקוע בתבוסתנות ורואה אותה כפי שאף אחד לא ראה אותה בעבר.

אט-אט מתחוור למרגרט שלפעמים הדבר האחרון שאת רוצה הוא הדבר היחיד שאת צריכה, שלפעמים את רק זקוקה למישהו שיתפוס אותך כשאת נופלת ושלפעמים האהבה יכולה לצוץ במקומות הכי בלתי צפויים. זהו רומן חכם ומלא כנות, רכות ואומץ, שכתבה קתרין סנטר המתגוררת ביוסטון, טקסס.

“צעדים קטנים של אהבה”, מאת קתרין סנטר, הוצאת: “ידיעות ספרים”.

3השושבין

עטיפת הספר “השושבין”

גילוי מטלטל אחד

ספרה החדש של סביון ליברכט, “השושבין”, מביא את סיפורו של מיכה, ישראלי לשעבר וכיום סופר צללים שחי בלוס-אנג’לס, שמקבל הזמנה מפתיעה להגיע לישראל. אדלה, שנישאה לפני שנים לדודו האהוב, שולחת לו כרטיס טיסה ומשריינת לו חדר במלון יקר, על חשבונה.

מיכה היה בילדותו השושבין בחתונתם, וזוכר אותה רק כנערה ענייה ומרדנית שזכתה ליחס משפיל ממשפחתו הגדולה. מיכה מגיע לישראל ונדהם למראה אדלה: בין היתומה הענייה ההיא לבין האשה שמחכה לו אין שום דבר משותף. היא מספרת לו את קורותיה, וזיכרונות עזים מעברו שבים אליו, אך דבר מכל אלו אינו מרמז על הגילוי המטלטל שצפוי לו בסוף הביקור. ליברכט יוצרת בספר זה מפגש מהפנט בין דמויות כובשות, בין עבר נשכח להווה מפתיע ובין הספרות לבין החיים.

“השושבין”, מאת סביון ליברכט, הוצאת “כתר”.

4מחברת האמת

עטיפת הספר “מחברת האמת”

האומץ להגיד את האמת

לג’וליאן ג’סופ, צייר אקסצנטרי ובודד בעשור השמיני לחייו, נמאס מהשקרים שבני אדם מספרים על עצמם. מה היה קורה אילו היינו מתחילים לספר לאנשים את האמת על חיינו הלא זוהרים? על הבדידות, על השינויים שהיינו רוצים לעשות, על הכמיהות הנסתרות שלנו? ג’וליאן מחליט לעשות ניסוי ולתאר את האמת על חייו במחברת ירוקה פשוטה ולהשאיר אותה בבית הקפה המקומי.

מוניקה, בעלת בית הקפה הצעירה שכמהה למשפחה ואהבה, מוצאת את המחברת ומחליטה להצטרף לניסוי. היא תורמת למחברת את סיפורה ומשאירה אותה בבר היין שמעבר לכביש. היא גם מחליטה למצוא את ג’וליאן ולנסות לעזור לו. עד מהרה מתחילים עוד ועוד אנשים לכתוב במחברת את סיפורם ולעזור לאלה שקדמו להם.

הדמויות הפועלות במחברת האמת – בהן האזרד, נרקומן מקסים הגומר אומר להיפטר מהסמים, ואליס, אם טרייה המציגה חיים מושלמים באינסטגרם בעוד שחייה האמיתיים מתפרקים – רוקמות יחד סיפור שהוא בעת ובעונה אחת מוזר ומצחיק, שובר לב ואמיתי עד כאב. זהו סיפור על האומץ להציג את האני האמיתי מול העולם ולגלות שהאפשרות הזאת אינה מפחידה כפי שנדמה. למעשה, היא קרובה מאוד לאושר.

“מחברת האמת”, מאת קלייר פולי, הוצאת “כתר”.

5הכפר האבוד

עטיפת הספר “הכפר האבוד”

כשהחיים נותרים מאחור

כולם ידעו על הכפר האבוד. כולם הכירו את הסיפור. זה היה מאותם מקרים שאנשים מדברים עליהם שנים: לילה אחד, בעיצומה של מלחמת העולם השנייה, נאלצו תושבי הכפר הבריטי טיינהאם לעזוב את ביתם כשהם מותירים מאחור חיים שלמים – בתים מלאים ברהיטים, באוכל, בזיכרונות, בתמונות שמספרות מעט ומסתירות הרבה.

תמונה כזו בדיוק מעוררת את סקרנותה של מליסה. השנה היא 2017. היא נמצאת בדורסט הסמוכה לכפר האבוד בחופשה זוגית, שאולי תציל את מערכת היחסים הרעועה שלה. התמונה שמליסה מגלה במקרה, בעת שיטוט בכפר, לא נותנת לה מנוח. מי האשה המופיעה בתצלום? מדוע היא מבוהלת כל כך? האם היא מחזיקה בידו של גבר העומד לצידה, או שאולי הוא אוחז בה ולא מאפשר לה לברוח? מה היא מסתירה?

מליסה יוצאת לדרך. אין לה מושג מה תגלה, אבל ברור לה שהיא חייבת לנסות. וכשהיא תגיע לאמת, יתברר לה דבר אחד נוסף. הפעם, על עצמה. הכפר האבוד, ספר הביכורים הסוחף של לורנה קוק, זכה להצלחה עצומה: הוא שהה שבועות ארוכים בטבלאות רבי המכר בבריטניה, נמכר במאות אלפי עותקים ותורגם לעשרות שפות.

“הכפר האבוד”, מאת לורנה קוק, הוצאת “תכלת”.

עוד ספרים מומלצים:

https://rootavor.com/ספרים-מומלצים/

https://rootavor.com/קוראים-לזה-אהבה-5-ספרים-רומנטיים-במיוח/

https://rootavor.com/5-ספרים-לסוף-שבוע-שכתבו-נשים-רבי-מכר-מומ/

;