fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2020/11/מעצבים-מובילים-ל-40-פלוס.jpg

5 מעצבי האופנה המובילים בארץ לנשים בנות 40 פלוס

להתלבש נכון ובסטייל אחרי גיל 40: ללכת לפי הטעם האישי ולא לעשות יותר חשבון לטרנדים

מאת: לימור אזולאי

בארץ אין כמעט רשתות אופנה המתמחות בגילאי 40 פלוס, למעט אלה שפונות לכל הגילאים ויש להן דגמים גם לנשים בוגרות יותר, כמו “גולברי”, “קרייזי ליין” או “עונות”. רבים ממעצבי האופנה שלנו, לעומת זאת, מעצבים במיוחד לנשים שחצו את ה-40, נשים שיודעות מהו הסגנון האישי שלהן ורוצות לייצר מלתחה שתחזיק מעמד לאורך זמן.

הבולטים שבהם הם לארה רוסנובסקי, רונן חן, שרון טל ל”משכית”, מירית רודריג ודרור קונטנטו – מעצבים שמתמחים באופנה לנשים שחצו את ה-40 ועדיין רוצות להיראות אופנתיות ומעודכנות, נשים שיש להן גם הכנסה מתאימה להשקיע בפריטי מעצבים. הסוד, אגב, בבחירת סגנון אישי הוא לשלב בין אופנת עילית לאופנת רשתות.

טיפים מנצחים לבנות 40 פלוס

יש נשים שלובשות רק שחור, ויש שאוהבות לשלב בין צבעים, מרקמים וטקסטורות. יש נשים שהולכות אחרי כל טרנד אופנתי, ויש שנצמדות לפריטי לבוש שמלווים אותן שנים רבות. יש שמעדיפות מראה אלגנטי מחויט, ויש שמעדיפות סגנון ספורטיבי קליל. בכל העדפה, רצוי שתכירי את הסגנון האישי שלך ותבני מלתחה שמגדירה אותך בצורה הטובה יותר, עם מספר פריטים שמתחדשים כל עונה.

מותר, ואף רצוי, לעקוב אחרי טרנדים ולעדכן את המלתחה שלכן בהתאם במספר פריטים בודדים  – גזרות חדשות, הדפסים אופנתיים או צבעים עונתיים – שישתלבו עם מה שכבר יש לכן בארון. בכל מקרה, מומלץ לשלב אופנה גבוהה עם נמוכה. ז’קט מחויט מבית אופנה יוקרתי ילך תמיד טוב עם מכנסי ג’ינס, למשל.

כמו בכל גיל, גם בגיל 40 פלוס, כדאי להשקיע בפריטי בייסיק איכותיים, כמו שמלה שחורה קטנה, שמלת קוקטייל לערב, חצאית בגובה הברכיים, ז’קט בגיזרה קלאסית,
מכנסי ג’ינס טובים, חולצה לבנה מכופתרת, חולצת גולף שחורה, עליונית מיוחדת וטישירטס בסיסיות בשחור ולבן.

עם בסיס קלאסי, אפשר בהחלט להמר גם על פריטים צבעוניים שיעניקו לך מראה אנרגטי וקליל יותר. פריטים אלה כמובן צריכים להתאים למלתחה ולסגנון האישי שלך. אפשר, לדוגמה, לשלב חולצת הדפסים ססגונית עם חליפה מכנסיים שחורה, או סריג בצבע אחד או בקולור בלוק עם מכנסי ג’ינס. בכל מקרה, מומלץ לשמור על איזון נכון.

את הגיוון והטוויסט תעשו, כמובן, בעזרת אקססוריז שישנו את הלוק שלכן מדי יום. צעיפים, מטפחות ראש, כובעים, כפפות, תיקים, נעליים, חגורות, גרביים, גרביונים, שרשראות, צמידים, טבעות, עגילים, ובימי קורונה גם מסיכות – יעשו בשבילכן את העבודה.

המעצבים המובילים לבנות 40 פלוס

שרון טל ל”משכית”: מחזירה את הקלאסיקה

בית “משכית” היה בית העיצוב הראשון שהוקם בישראל ב-1954 על ידי רות דיין שראתה בו עסק חברתי. המעצבת הצעירה שרון טל המשיכה את הקסם כשהקימה אותו מחדש ב-2014 והוא הפך מיד כבית אופנה עילית לנשים.

לפני שהגיעה למשכית הספיקה טל לעבוד כמעצבת ראשית בסטודיו של אלכסנדר מקווין בלונדון, שבה התגוררה. עם שובה לארץ נוצר הקשר עם רות דיין וסיפור האהבה בין שתיהן גרם לה לצלול להרפתקה שהוכחה כמוצלחת מאוד. אחרי הכל, לא בכל יום מתדפקת על דלתך אושיית האופנה שרה ג’סיקה-פארקר  ולטל זה קרה כשהיא התדפקה על דלת הסטודיו שלה ביפו.

טל ממשיכה עם המסורת של “משכית” במעילי המדבר האייקונים שנלבשו על ידי אודרי הפבורן, אליזבת טיילור ומישל אובמה ומביאה נופך יוקרתי חדש בשמלות כלה ובקולקציה אצילית וקלאסית שנמכרת כיום ב-20 מדינות ברחבי העולם.

1שרון טל למשכית מעיל המדבר הקלאסי בגירסה עדכנית עם חגורה תואמת

מעיל המדבר הקלאסי בגירסה עדכנית עם חגורה תואמת, בעיצוב שרון טל ל”משכית”, חורף 2020/21

2שרון טל למשכית שמלת ערב בעיטור אבני חן מוזהבים ועליונית תואמת

שמלת ערב בעיטור אבני חן מוזהבים ועליונית תואמת, בעיצוב שרון טל ל”משכית”, חורף 2020/21

לארה רוסנובסקי: צבעוניות והדפסים שמחים

אחת ממעצבות האופנה היותר מוערכות בישראל שהמציאה את עצמה מחדש פעם אחרי פעם. מי שעלתה ממוסקבה כילדה, החלה את דרכה המקצועית בעיצוב תעשייתי בבצלאל, עזבה כעבור שנה ללונדון, למדה שם ארבע שנים ציור והחלה לעצב תכשיטים שזכו להצלחה, כולל ביפן.

בשנות ה-90 חזרה לארה רוסנובסקי לארץ והקימה מותג אופנה שהפך לרשת בשם “פגנקה” , אבל הודו קראה לה, והרומן שלה עם המדינה בדרום אסיה, נמשך שבע שנים כולל עיצוב תיקים שנמכרו ברשתות כמו “סלפריג’ס” ו”אנתרופולוג’י”. אצלנו היא חוגגת בקרוב עשור למותג הנושא את שמה, אשתקד היא חברה ל”אלמביקה” אבל הקשר העסקי שרד רק עונה אחת, והיא שוב לבד עם בגדים נשיים ויקרים שמפסלים לתפארת את הגוף, ומביאים שמחה בצבעוניות ייחודית והדפסים מרתקים.

3לארה רוסנובסקי שמלה באורך מידי המשלבת שלושה הדפסים שונים

שמלה באורך מידי המשלבת שלושה הדפסים שונים, בעיצוב לארה רוסנובסקי, חורף 2020/21

4לארה רוסנובסקי טופ מנומר באדום-שחור בשילוב מכנסיים תואמים

טופ מנומר באדום-שחור בשילוב מכנסיים תואמים, בעיצוב לארה רוסנובסקי, חורף 2020/21

רונן חן: בגדים פרקטיים לנשים אמיתיות

המעצב הוותיק נוהג לומר על עצמו שהוא מעצב בגדים פרקטיים לנשים אמיתיות. גם אם ההגדרה הזאת נכונה, רונן חן, האיש והמותג, שועל ותיק בנוף האופנה שלנו, הביא בנוסף, פרשנות ייחודית לפריטי החובה בגרדרובה הנשית, שמאפשרים לכל אשה במבנה גוף שונה, להבליט או לטשטש את מה שהיא רוצה.

הוא בוגר “שנקר” שהחל עוד בתקופת הלימודים למכור אבזרי אופנה, התמקצע בתפירת הוט קוטור אצל גדעון אוברזון ופיתח במהלך השנים שפה עיצובית משלו. יש לו רשת בארץ הנושאת את שמו, הוא עיצב בין השאר קולקציה לרשת היוקרתית “נורסדורם” האמריקאית ולעיתים הוא משתף פעולה עם מעצבים ועם סטייליסטים.

5רונן חן חצאית באורך מידי וחולצת גולף בשחור בשילוב מעיל בשחור מלאנז

חצאית באורך מידי, חולצת גולף שחורה ומעיל בשחור מלאנז‘, בעיצוב רונן חן, חורף 2020/21

6רונן חן מכנסיים מתרחבים בגיזרת שבע שמיניות בשילוב סריג בגוון אבן ועליונית תואמת

מכנסיים מתרחבים בגיזרת שבע-שמיניות בשילוב סריג בגוון אבן ועליונית תואמת, בעיצוב רונן חן, חורף 2020/21

מירית רודריג: קו אמנותי מרשים

המעצבת, בוגרת עיצוב אופנה ב”שנקר”, ידועה בזכות הקו האמנותי המרשים שלה לגילאי 35 פלוס. אחרי שנים עם הבוטיק המצליח “קלוזט”, היא קיבלה הצעה מ”רזילי” והפכה למעצבת הבית של הרשת המצליחה למשך שמונה השנים. השנה העקבות חילופי הבעלים בחברה, היא חזרה לדרך עצמאית עם המותג  MRוחנות ברוטשילד.

למירית רודריג יש סטודיו בצפון המעסיק שמונה עובדים, היא גם נעזרת ברוקמות ערביות מסורתיות והרקמה עומדת בלב הקולקציה שלה. בחודש ספטמבר האחרון היא הוזמנה להציג את דגמיה על דוגמניות מקומיות בשבוע האופנה בפריז וזכתה להצלחה רבה שם.  הקולקציה שלה, עשויה מחומרים טבעיים, נינוחה מאוד ומרגשת, והלהיטים לחורף 2020/21 כוללים ז’קטים, מעילים, שמלות טול, שמלות רקומות, וחולצות כותנה רקומות.

7חולצה פעמונית מאזור החזה בעזרת הקפלים מבד ג׳ינס ושליצים בצידי החולצה בעיצוב מירית רודריג

חולצת ג’ינס בגיזרה פעמונית מאזור החזה בעזרת קפלים ושליצים בצד, בעיצוב מירית רודריג, חורף 2020/21. צילום: מיכל חלבין

8מירית רודריג שמלת כותנה לבנה ונשית עם תחרה כותנתית בשולי השמלה ובחלקה העליון צילום מיכל חלבין

שמלת כותנה לבנה ונשית עם תחרת כותנה בשולי השמלה ובחלקה העליון, בעיצוב מירית רודריג, חורף 2020/21. צילום: מיכל חלבין

דרור קונטנטו: מעצב בכל מידה

ההתחלה שלו היתה ב-2013 בדירת סטודיו קטנה בתל-אביב. בעברו היה נער ישיבה, בן למשפחה מבת-ים שחזרה בתשובה. כבר משחר נעוריו חלם על עיצוב אופנה, ברא לעצמו חיים חדשים כחילוני ויצא אל עולם האופנה הישראלי, עם חזון עיצובי ברור, ראייה אופנתית חדה והבנה מעמיקה של הגוף הנשי.

בשש השנים האחרונות ביסס דרור קונטנטו את בית האופנה שלו, שבינתיים עבר לסטודיו גדול בדרום העיר, כאחד מבתי האופנה המובילים בארץ. קונטנטו מעצב לנשים בכל מידה ומשקל, לאו דווקא במראה הרזה-שדוף, ובשבוע האופנה לפני שנתיים בחר בשמחה גואטה להוביל את התצוגה שלו על השטיח האדום.

הדגמים שלו מחברים בין אופנה וטרנדים עכשוויים של העולם המערבי לבין אלמנטים, בדים ורקמות אתניות אוטנטיות, בעיבוד צביעה ושיבוץ של חומרי גלם. התוצאה: דגמים ייחודיים שאינם ניתנים לשכפול. תשאלו את השרה מירי רגב שאותה הלביש לשטיח האדום של פסטיבל קאן.

9דרור קונטנטו לאה שנירר שמלת ערב אדומה עם כתפיים מודגשות

לאה שנירר בשמלת ערב אדומה עם כתפיים מודגשות, בעיצוב דרור קונטנטו, חורף 2020/21

10דרור קונטנטו לאה שנירר בשמלת ערב ארוכה עם כתפיות דקות

לאה שנירר בשמלת ערב ארוכה עם כתפיות דקות, בעיצוב דרור קונטנטו, חורף 2020/21

עוד ברשימת המעצבים לבנות 40 פלוס: אלון ליבנה, מאיה נגרי, “אלמביקה”, דורין פרנקפורט, “טובה’לה”, “סיליז”, דורית שדה, “קום איל פו”, נעמה בצלאל.

;