fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2021/03/עושים-מים-מהאוויר.jpg

איך הפכה הטכנולוגיה של חברת Watergen לייצור מי שתייה מהאוויר להצלחה ביותר מ-60 מדינות בעולם

על רקע המחסור ההולך ומתעצם במים לשתייה בעולם, גאווה לראות פטנט ישראלי המאפשר ייצור מי שתייה איכותיים וטריים המופקים מהלחות שבאוויר

האם ידעתם כי רק 0.6% מהמים על פני כדור הארץ זמינים לשתייה? להערכת ארגון הבריאות העולמי, עד 2025 כ-30% מאוכלוסיית העולם תסבול ממחסור במי שתייה. לפי הערכות, עד 2040, מחצית מהמדינות בעולם לא יוכלו לספק את דרישות המים של תושביהן באופן מלא לאורך כך השנה.

על רקע נתונים מדאיגים אלה, שהם אחת מהתוצאות ההרסניות של התחממות האקלים הגלובלית, מדהים לצפות בהצלחה של החברה הישראלית Watergen. הטכנולוגיה החדשנית של Watergen מפיקה מי שתייה מהאוויר ביותר מ-60 מדינות בעולם – אפריקה, דרום אמריקה, מרכז אמריקה, אסיה, אירופה, המזרח התיכון, ארה”ב והאמירויות.

Watergen היא מובילה עולמית בתחום שוק מכשירי מי שתייה אטמוספריים (AWG), ומוצרי החברה ממוקמים בכפרים, מרכזי ערים, בתי חולים, בסיסי צבא, משטרה, כוחות חילוץ במקרי אסון, האנגרים לאחסון או לתיקון ציוד, פארקים ציבוריים, בנייני ציבור, בתי ספר, אוניברסיטאות, בנייני משרדים של חברות גלובליות כמו Google ו-Microsoft, אתרי בנייה, מכרות, חממות חקלאיות ומייצרים בהם מי שתייה איכותיים.

הפתרונות של החברה מוגנים בפטנט, ומאפשרים הפקת מי שתייה טעימים ובטוחים לאורך כל שעות היום. הם יעילים וחסכוניים מבחינת ניצול האנרגיה ומאפשרים הפקת מים ישירות בנקודת הצריכה ולכן מבטלים את הצורך בהובלה ואחסון של בקבוקי מים.

1מחולל מים מהאוויר של ווטרג'ן בדרום אפריקה

מכשיר המייצר מי שתייה מהאוויר של Watergen בדרום אפריקה

מוצרי החברה הם פתרון ירוק וידידותי לסביבה, הנותנים לעולם פתרון בר קיימא לבעיה הגלובלית של מחסור במי שתייה. ככל שהשימוש במחוללי מי השתייה עולה, השימוש בבקבוקי מים מפלסטיק או בכדי מים מפלסטיק במכשירים הביתיים והמשרדיים יורד. בנוסף, ייצור מים מהלחות שבאוויר אינו מנצל את משאב המים הקיים של כדור הארץ אלא מוסיף מקור חדש למי שתייה.

מאז הוקמה ב-2009, משקיעה  Watergen ביחידת ייצור המים GENius  החדשנית – הרשומה כפטנט קנייני ומאפשרת לייצר מוצרים המפיקים מי שתייה במגוון של כמויות – בהתאם לצורך. מוצרי החברה אינם צריכים להתחבר לצנרת מים, אלא למקור חשמל בלבד. הקידמה הטכנולוגית של ייצור המים בפתרונות של Watergen מאפשרת ייצור מי שתייה במגוון תנאי טמפרטורה ואקלים: החל מ-15 מעלות ומעל 20 אחוז לחות בלבד.

“טכנולוגיית ייצור מים מהלחות שבאוויר היא הפתרון המוביל והמשמעותי כיום לייצור מי שתייה לצריכה מקומית ומהירה עבור בעיית המחסור במי שתייה טריים בעולם”, מסבירים ב-Watergen. “המשימה והחזון שלנו הם לספק פתרון למי שתייה טריים ובטוחים לאנשים בכל העולם, לפי דרישה ובעלויות נמוכות. היתרון המשמעותי שיש לנו הוא איכות המים. המים שלנו מיוצרים במשך כל היום, הם טריים לחלוטין וגם כאשר הם מאוחסנים – הם נשמרים בסחרור דרך מנורת UV בטמפרטורה של 5 מעלות, מה ששומר על איכות המים ברמה הגבוהה ביותר המוכרת היום”.

2מחולל מים מהאוויר של ווטרג'ן במטבח ביתי

מכשיר המייצר מי שתייה מהאוויר של Watergen במטבח ביתי

בחצי השנה האחרונה סופקו מוצרי Watergen, בשיתוף של מכון ערבה, ל-3 בתי חולים בעזה, שחיים במחסור חמור של מי שתייה. בקמבודיה הוצבו 4 מכשירים בבתי חולים, ו-2 מכשירים נוספים הותקנו בצפון-מערב המדינה, באזור שספג הצפה קשה ופינויים של מאות אלפי אנשים מבתיהם. בשנה האחרונה הותקנו מכשירים עבור מכבי האש באוסטרליה, באוניברסיטה באוזבקיסטן, בפיליפינים, אינדונזיה, תאילנד, איחוד האמירויות, סנגל, ניז’ר, פולין, ונצואלה, צ’ילה, קוסטה ריקה, מקסיקו, ארגנטינה ועבור צבא ארה”ב.

מוצרי החברה אף הוצגו בתערוכת החדשנות CIIE בסין ובתערוכת IDEX לכוחות צבא והצלה באבו דאבי וזכו להתעניינות יוצאת דופן.

בשבוע האחרון, בטקס מרגש שנערך יחד עם שגרירות ישראל, הותקנו 2 מכשירים בפנימייה בצפון בקולומביה. המכונות יספקו מי שתייה לכ-1,500 תלמידים במחוז הסובל מבצורת קשה שמביאה לתת תזונה אצל ילדי המקום. בנוסף לכך, Watergen ,World Vision וחברת Ford משתפות פעולה מזה כשנה ומספקות מי שתייה מהאוויר לאזורים גיאוגרפיים גדולים ומרוחקים בדרום אפריקה הסובלים ממחסור במי שתייה.

ב-Watergen יש את צוות המומחים לטיפול במים ברמה בינלאומית, הממונה על פיתוח טכנולוגיות לטיפול ובקרת איכות המים. מעבדת המים של החברה מכילה את ציוד בדיקת המים המתקדם ביותר בעולם.

ייצור מי שתייה מהאוויר מתאים גם לבנייני מגורים ולבתים פרטיים. מי השתייה המיוצרים מהאוויר הם טריים, בריאים, צלולים במיוחד, משפרים את איכות החיים ומצילים את חייהם של מיליוני אנשים ברחבי העולם.

3מחולל מים מהאוויר של ווטרג'ן בקמבודיה

מכשיר המייצר מי שתייה מהאוויר של Watergen בקמבודיה

סטארט אפ ישראלי מנצח בדרך לכבוש את העולם

Watergen הוקמה לפני 12 שנה על ידי צוות ישראלים שהתמקד בפיתוח מכשירי מים מהאוויר למגזר הצבאי. ב-2016 נרכשה החברה על ידי איש העסקים הישראלי מיכאל מירילשווילי, שהביא עימו לחברה תנופה גדולה של השקעות ופיתוח טכנולוגי. עדכון האסטרטגיה, בדגש על צרכנים ביתיים, הביא לפיתוח מוצר ביתי ומשרדי שיושק בחודשים הקרובים. החברה נמצאת בפיתוח מוצרים נוספים לשוק הביתי והמשרדי. החברה מונה כיום 85 עובדים, ממוקמת בפתח-תקוה, ומייצרת בארה״ב, באירופה, בסין ובישראל.

ב-2018 פיתחה החברה מערכת המייצרת מים לשתייה לעולם הרכב (מכוניות, אוטובוסים ומשאיות) לשתי מטרות – מים לשתייה ולהכנת קפה לנוסעי הרכב; ומים לשטיפה של עשרות החיישנים הרכב האוטונומי העתידי של העולם. כיום, מפתחת Watergen מערכות לייצור מים עם יצרני הרכב המובילים בעולם עבור הרכבים האוטונומיים. החברה פיתחה מערכת לייצור מים ברכבי After Market, כמו קרוואנים ובתים ניידים, המפיקה כ-30 ליטר מי שתייה ליום.

לחברה שלושה מוצרים מרכזיים: שני מכשירים לצריכה יומית עבור אלפי צרכנים ביום שמייצרים עד 6,000 ליטר ועד 900 ליטר מים לשתייה ביום; ובר מים ביתי/משרדי שמייצר עד 22 ליטר מים ביום, כפתרון לשוק הצרכני ולעסקים קטנים ובינוניים. מוצרי חברה נוספים יושקו לשוק הביתי והמסחרי בסוף 2021.

האוכלוסייה בעולם ב-30 השנים הקרובות הולכת לקפוץ מ-7.3 מיליארד איש ל-9.7 מיליארד איש. “הביקוש למי השתייה צפוי לצמוח ב-50%”, מסבירים ב- Watergen. “המצוקה כבר קיימת. היא כאן. אנו כבר בתוך הבעיה. Watergen באה לפתור את זה”.

 

;