fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2022/12/צבעים-של-שירה.jpeg

יוצרות דתיות מתאחדות לפסטיבל מחול, שירה ומוזיקה בעברית, אנגלית, רוסית ואמהרית

הפסטיבל מעניק במה ליוצרות מגוונות אשר מביאות לידי ביטוי את האמנות היהודית הנשית באופן מקורי

1דין דין אביב צילום הילה ליפשס

דין דין אביב, ממשתתפות הפסטיבל. במה למשוררות חרדיות ודתיות. צילום: הילה ליפשס

קבוצה של אמניות מהמגזר הדתי בחרה להתאחד יחד כדי להעניק במה מעצימה ליוצרות שמופיעות מול קהל נשי. המיזם הקרוב שהן מפיקות כולל שלושה ימים של אמנויות הבמה בדגש על יצירה מקורית, נשית ויהודית, במטרה לתת חשיפה לקול הייחודי והנדיר ולהיות בית לנשים יוצרות על פי אמונתן.

ב-27-29 בדצמבר 2022 תקיים הקבוצה מיזם בשם “צבעים של שירה” ובמסגרתו ישולבו הופעות מחול, שירה ומוזיקה של עשרות יוצרות, כשהמטרה היא להעניק במה של כבוד לכל אותן אמניות דתיות וחרדיות המופיעות לנשים בלבד. בין האמניות שלוקחות חלק במיזם: דין דין אביב, שרון רוטר, יעל כליפא, אורלי דיין, ריקה רזאל, הדס שמרלינג ועוד עשרות יוצרות.

הזמרת והיוצרת שרון רוטר חברה לדר’ נועה לאה כהן מ “גלריית המקלט” מתוך רצון וחזון לייצר מסורת מתמשכת ולעודד הפקה של יצירה מקורית לנשים דתיות וחרדיות. לדבריה, “חשוב לי לתת תקווה לנשים שומרות הלכה ולהרחיב את גבולות הגזרה האמנותיים כדי לייצר עוד סוגים של שפות שבכוחן לחבר את כל המורכבות שבנו”.

2שרון רוטר צילום ניקי וסטפהל

שרון רוטר: “חשוב לייצר עוד סוגים של שפות שבכוחן לחבר את כל המורכבות שבנו”. צילום: ניקי וסטפהל

את המיזם מנהלת דר’ נעה לאה כהן, מי שהקימה את “גלריית המקלט”, גלריית האמנות החרדית הראשונה בארץ ואולי אף בעולם. היא ייסדה את כתב העת “קול. שירה. אשה” שמטרתו להעניק במה למשוררות חרדיות ודתיות ובטוחה שהמהפכה ממש בדרך.

“אני רוצה שכל אשה שהיא יוצרת תדע שיש לה במה שבה היא יכולה להופיע. שיש לה בשביל מה לכתוב, בשביל מה לשיר, שיהיה לה קהל”, אומרת דר’ כהן. “זו הסיבה שאני עובדת ימים כלילות על יצירת מתחמים שמביאים לידי ביטוי את היוצרות הדתיות”.

מטרה נוספת ששמו לעצמן היוצרות היא לראות באירוע הזדמנות לאחד בין העדות השונות. בפסטיבל מופיעות נשים דוברות עברית, אנגלית, רוסית ואמהרית והתוכן של ההופעות נע בין מזרח למערב. לדבריהן, “אנחנו רואות בכך שליחות, לאחד בין נשים מכל קצות הקשת”.

“עוד תהיה כאן מהפכה”, מסכמות היוצרות שפועלות יום יום כדי להעניק במה לאירועי נשים. “זה רק צעד אחד מתוך שורה של צעדים שאנו יוזמות לקידום נשים יוצרות”.

הפסטיבל יערך בתיאטרון הסטודיו – בית ניסן נתיב ירושלים, רחוב מנורה 3 ירושלים, פינת רחוב בצלאל.

3משתתפות פסטיבל שירה של צבעים צילום סגל

ממשתתפות פסטיבל “צבעים של שירה“. לאחד בין נשים מכל קצות הקשת. צילום: “סגל צילום”

;