fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/11/פנינים-גדול.jpg

שיק קלאסי: הפנינים חוזרות ומהוות את אחת ממגמות התכשיטים הבולטות לחורף 2019/20

פנינים טבעיות ומתורבתות, לבנות או ורודות, משובצות או מושחלות על שרשראות זהב, במראה נקי או בשילוב יהלומים, מזהב מבריק או בגימור מוברש – הפנינים מככבות החורף בקולקציות של חברות התכשיטים המובילות ויעניקו לך לוק קלאסי אך טרנדי מאוד

1שאנל

עגילי פנינים אוברסייז בשילוב לוגו המותג, “שאנל”, סתיו-חורף 2019/20

אפשר לומר כי לא רק היהלומים הם ידידיה הטובים ביותר של האשה, אלא גם הפנינים, שחוזרות בגדול ומהוות את אחת ממגמות התכשיטים הבולטות לחורף 2019/20. באופן לא מפתיע, פנינים מככבות בקולקציות הבורגניות של בתי האופנה הגדולים בפריז, כמו “שאנל”, “ג’יבנשי” ו”דיור”, ובולטות גם באוספי חברות התכשיטים המובילות – מ”רויאלטי”, “פדני”, “ה. שטרן”, “אימפרס”, Yvel, ועד “מילר”, ” ג’קי או”, “הבורסה לתכשיטים”, “פנדורה” ו-TOUS.

פנינים טבעיות ומתורבתות, לבנות או ורודות, משובצות או מושחלות על שרשראות זהב, במראה נקי או בשילוב יהלומים, מזהב מבריק או בגימור מוברש, על עגילים, צמידים, טבעות ושרשראות – הפנינים חוגגות בקולקציות של חברות התכשיטים הנחשבות ויעניקו לך לוק קלאסי אך טרנדי מאוד.

2רויאלטי

עגילי זהב 14 קאראט משובצים פנינים טבעיות, שרשרת זהב 14 קאראט מעוטרת בעיגולי זהב בגימור מאט מוברש ובפנינים, טבעת זהב 14 קאראט משובצת פנינה לבנה וטבעית, עגילי זהב 14 קאראט משובצים 62 יהלומים ופנינים ורודות טבעיות ועגילי זהב 14 קאראט מעוטרים בפנינים ובעיגולי זהב בגימור מאט מוברש, “רויאלטי”, סתיו-חורף 2019/20

יופי של פנינה: מגרייס קלי ועד אודרי הפבורן

בעשורים האחרונים, נשים שהכתיבו את סדר היום האופנתי ברחבי העולם – מז’קלין קנדי-אונאסיס, נסיכת מונקו גרייס קלי, קוקו שאנל, הנסיכה דיאנה, אודרי הפבורן בסרט “ארוחת בוקר בטיפני’ס” ועד שרה-ג’סיקה פארקר ב”סקס והעיר הגדולה” – ענדו פנינים מבוקר עד ערב והפכו אותן לסמל סטטוס.

הפנינה, אחת מאבני החן העתיקות בעולם, מסמלת בתרבויות רבות מזל, טוהר ואהבה ומכונה מלכת אבני החן. תכשיט הפנינים העתיק בעולם מוצג במוזיאון הלובר בפריז: זוהי שרשרת פנינים מהמאה הרביעית לספירה שהיתה שייכת לנסיכה פרסית. מאז זכו הפנינים לעדנה והיו תקופות שמשקלן אפילו הוערך בזהב. יש הטוענים, כי אחת הסיבות לפלישת יוליוס קיסר לבריטניה בשנת 55 לפנה”ס, היתה כדי לכבוש אזור של פנינים הגדלות במים מתוקים.

3דיור

עגילים משובצים בפנינה גדולה וקטנה, “דיור”, סתיו-חורף 2019/20

איך נוצרות פנינים?

הפנינה, שלא כמו אבני החן הנוצרות במעמקי האדמה, נוצרת במים על ידי אורגניזם חי. בית הגידול של הפנינה מצוי בתוך סוגים שונים של צדפות. תחילתו של תהליך ייצורה הוא כניסה של גוף זר לתוך הצדפה. הצדפה מנסה להיפטר מהגוף הזר, תוך שהיא מפרישה חומרים שהידוע בהם הוא “אם הפנינה”. החומרים המופרשים מהצדפה יוצרים רבדים על גבי הגוף הזר עד להפיכתו לפנינה.

בעבר נהגו לשלות צדפות פרא מהים והוציאו מתוכן את הפנינה. אולם הפנינים הטבעיות הפכו לנדירות, בגלל שלייה מוגזמת וזיהום סביבתי. בתחילת המאה ה-20, החלה להתפתח תעשייה של גידול פנינים מתורבתות בחוות גידול בים או בבריכות מים מתוקים, מה שהוזיל את מחיר הפנינים בשוק והעלה את המכירות. תהליך ייצור הפנינה נעשה על-ידי הזרעה של גרגר אם הפנינה בתוך צדפות, אלו מושקעות בלב ים או בבריכות בתוך רשתות, או בארגזים, לתקופה של 3 שנים. כל צדפה מסוגלת לבצע שני מחזורים של גידול.

4יאבל

צמיד זהב 18 קאראט בטכניקת סריגה בעבודת יד בשילוב פנינים לבנות טבעיות, מקולקציית אתיופיה; שרשרת פנינים אינדונזיות בשילוב זהב בגימור מאט, מקולקציית Golden Brown; צמיד זהב 18 קאראט בסריגת יד המשלב פנינת קסומיגה אמורפית טבעית ובשיבוץ יהלומים לבנים טבעיים, מהקולקציה הפרטית של איציק ואורנה לוי; עגילי פנינים מהים הדרומי, מעוצבים מזהב לבן 18 קאראט ובשיבוץ יהלומים לבנים ושחורים טבעיים, מקולקציית “בלאק אנד ווייט”; טבעת זהב 18 קאראט בגימור מאט המשלבת פנינת טהיטי בגוון אפור-מטאל, מקולקציית טהיטי; צמידים (באנגלס) בשילוב פנינים אמורפיות טבעיות בגוני לבן ומטאל וזהב 18 קאראט בגימור מאט. Yvel, סתיו-חורף 2019/20

פנינים מגיעות במיגוון רחב של צבעים, גדלים וצורות. רובנו נוטים לחשוב על פנינים כאבנים עגולות ומושלמות, אולם רוב הפנינים בטבע הן לא כאלה ופנינים מושלמות נחשבות לנדירות. הגודל והצורה של הפנינה נקבעים על-פי הטמפרטורה, ההרכב הכימי של המים ובריאות הצדפה. אזור הים הדרומי בסמוך לאוסטרליה, ניו-זילנד ויפן, נחשב לאזור הגידול העיקרי של הפנינים.

הלגונות של טהיטי הן המקור של הפנינים השחורות הנחשבות לנדירות, כיוון שהן גדלות בתוך צדפות בעלות שפתיים שחורות. מתוך 100 צדפות רק 30 ינפיקו פנינים מושלמות משום כך מחירן מאוד יקר, והן מופיעות בשלל צבעים, אפור, שמפניה, ירוק זית וזהב.

5ג'יבנשי

עגילים משובצים בפנינה אחת, “ג’יבנשי”, סתיו-חורף 2019/20

הסגולות של הפנינים

במשך מאות שנים יחסו לפנינה בתרבויות שונות כוחות מיסטיים ויכולות ריפוי. נשות רומא נהגו לישון עם פנינים מתוך אמונה שהן יעניקו להן חלומות פז. במזרח הרחוק האמינו במשך שנים כי פנינה היא הפתרון לבעיות עיניים, לב, עיכול ודימומים. בתרבות האינדית גרסו שהפנינה מביאה שלוות נפש, חוזק נפשי וגופני, ואילו באירופה סברו כי מי שיבלע פנינה, יפתור את בעיות הלב והנפש שלו.

פנינים לא שגרתיות נחשבו תמיד לנחשקות במיוחד ובמשך מאות שנים התהדרו בהן רק העשירים – גברים אמידים ענדו סיכות וטבעות משובצות בפנינים, כדי להבליט את מעמדם הרם. נשים עשירות רכשו מערכות שלמות ותואמות של שרשרות, צמידים, עגילים, טבעות וסיכות שיער משובצים פנינים.

6פדני

תכשיטים מזהב 18 קאראט לבן, צהוב או אדום, משולבים בפנינים לבנות, שחורות או אפורות: עגילים קטנים עם פרחי הווילוטו מזהב לבן או צהוב משובצים יהלומים, כשאל הפרח מחוברת פנינה, וצמידי פנינים עם תליון פרח הווילוטו משובץ יהלומים, “פדני”, סתיו-חורף 2019/20

ברוסיה של המאה ה-18, לקראת סופה של שושלת רומנוב, היו הפנינים נחלתם של האריסטוקרטים ובני שושלת המלוכה. אלה התהדרו בפנינים שנתפרו על מחלצות מהודרות, הנשים האצילות שזרו כתרי פנינים בשיערן, כחלק אינטגרלי מהתסרוקת וגם סרטי התחרה הועשרו בפנינים אמיתיות שנרקמו לתוכן. בני האצולה הרחיקו לכת ושיבצו את הפנינים היקרות גם בפריטי נוי.

באמצע המאה ה-18 התעצם המעמד הבינוני באירופה ובאמריקה, והמירוץ אחר הפנינה צבר תאוצה. בעלי ממון החלו לגלות עניין מסחרי בפנינים ובתי תכשיטים החלו מעצבים תכשיטים לקהל הרחב כשהם מבססים את מעמדה המכובד ומעניקים לה משנה חוזק.

7אימפרס

שרשרת מזהב לבן 14 קאראט בשילוב פנינים מתורבתות מושחלות, שרשרת זהב 14 קאראט עם פנינה מתורבתת ומושחלת, עגילי זהב 14 קאראט עם פנינים מתורבתות מושחלות ועגילי זהב לבן 14 קאראט בשיבוץ פנינה אחת מתורבתת, “אימפרס”, סתיו-חורף 2019/20

בראשית המאה ה-20 הפנינים הפכו לפריט אופנתי נחשק בבתי מלוכה ובמשפחות אצולה אירופיות. תכשיטנים עמלו על הלבנת הפנינים והבאתן לבוהק אופטימלי כשהם מעצבים תכשיטים, קשתות לשיער, כתרים ואפילו כפתורים בשיבוץ פנינים. בתקופת הצ’רלסטון התהדרו נשים בשרשרות פנינים ארוכות במיוחד.

לקראת סוף שנות ה-50 של המאה ה-20, עם כניסת הפנינה המתורבתת לתמונה, אימצה מעצבת האופנה קוקו שאנל את הפנינה כסמל המסחרי שלה ושידכה אותה בהצלחה לקו האופנתי ששידר יוקרתיות, מה שקיבע סופית את מעמדה של הפנינה כאבזר אופנתי שאין שני לו, ושוק הפנינים חגג בגדול.

8ה שטרן

תכשיטים מזהב צהוב 18 קאראט, בחלקם משובצים יהלומים עדינים, עם פנינים מתורבתות או בשמן המקצועי Cultured Pearls, “ה. שטרן”, סתיו-חורף 2019/20

9מילר

תכשיטים מזהב 18 קאראט בשילוב פנינים טבעיות של “מילר”, סתיו-חורף 2019/20

10הבורסה לתכשיטים

עגילים מזהב לבן 14 קאראט בשילוב יהלומים ופנינה, וצמיד מזהב לבן 14 קאראט בשילוב יהלומים ופנינה, “הבורסה לתכשיטים”, סתיו-חורף 2019/20. צילום: איליה מלניקוב

11טואוס

צמידים ועגילים מזהב 18 קאראט בשילוב פנינים טבעיות ודובי זהב קטן, TOUS, סתיו-חורף 2019/20

12פנדורה

תכשיטי כסף סטרלינג בציפוי זהב 18 קאראט או רוז גולד בשילוב פנינים, “פנדורה”, סתיו-חורף 2019/20

13דאיימונד פייר לג'קי או

תכשיטי פנינים בשילוב זירקונים של Diamonfire ל”ג’קי או”, סתיו-חורף 2019/20

 

;