fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/09/שריל-גדול.jpg

שריל סנדברג: כל מה שרציתן לדעת על האשה הכי חזקה בפייסבוק ואחת המשפיעות בעולם

שריל סנדברג, סמנכ”לית התפעול של פייסבוק, חתכה במשך שנים כל יום מהעבודה הביתה ב-17:30. זה לא הפריע לה לעשות קריירה מדהימה, תחילה כיועצת אסטרטגית ב”מקינזי ושות'”, בהמשך שימשה כסגנית נשיא למכירות מקוונות ותפעול גלובלי ב”גוגל” ולפני 11 שנה חברה למארק צוקרברג, הפכה ליד ימינו, והונה מוערך כיום ב-1.6 מיליארד דולר. תעשו לה לייק?

1שריל סנדברג בצילום מתוך סיפרה לפרוץ קדימה

שריל סנדברג בצילום מתוך סיפרה “לפרוץ קדימה”: “נהגתי להשאיר את האורות דולקים במשרד כשהייתי יוצאת ממנו כדי לעשות משהו עבור ילדיי”

“לאחר שאמרתי באחד הראיונות בעבר שאני יוצאת מהמשרד ב-17:30 כדי להיות עם ילדיי, אחד מחבריי אמר לי שלא הייתי מקבלת יותר כותרות אם הייתי רוצחת מישהו בגרזן. זה חידד לי את אותו קונפליקט בלתי פתור של כולנו, גברים ונשים גם יחד”, סיפרה באחרונה שריל סנדברג, 50, סמנכ”לית התפעול של פייסבוק, יד ימינו של מארק צוקרברג, מייסד ומנכ”ל פייסבוק, ששווה כיום 1.6 מיליארד דולר.

“בעבר”, הוסיפה סנדברג, “נהגתי להשאיר את האורות דולקים במשרד כשהייתי יוצאת ממנו כדי לעשות משהו עבור ילדיי; נעלתי את דלת המשרד ושאבתי חלב לתינוקות שלי בזמן שהייתי בטלפון. אנשים היו שואלים: ‘מה זה הרעש הזה?’, והייתי עונה, ‘זאת משאית כיבוי אש מחוץ למשרד'”. לסנדברג שני ילדים מנישואיה השניים לאיש העסקים דייב גולדברג, שנהרג לפני ארבע שנים בתאונה.

סנדברג היהודייה ביקרה בישראל לפני כחודש לרגל השקת מתחם של פייסבוק בתל-אביב, שישמש להכשרות ולאירועים שהחברה תציע עבור סטארט-אפים, מפתחים, קהילות, עמותות ועוד. אחת הנשים הכי חזקות בעולם היתה נרגשת מאוד מביקורה בארץ וסיפרה כי “גרתי פה מגיל שנה עד שנתיים, וזו מדינה שחשובה לי באופן אישי. חלק מהמילים הראשונות שלי היו בעברית”.

לפני שש שנים הוציאה סנדברג, פעילה נלהבת בעד קידום נשים, את ספרה, “לפרוץ קדימה: נשים, קריירה והרצון להנהיג”, שבו כתבה על החלטותיה, טעויותיה והתחבטויותיה היומיומיות. היא נתנה עצות מעשיות בנוגע לטכניקות ניהול משא ומתן, לחניכה מקצועית ולבניית קריירה שמקנה סיפוק, ודחקה בנשים לקבוע לעצמן גבולות ולנטוש את המיתוס של “להצליח לעשות הכל”.

2שריל סנדברג עם מארק צוקרברג

שריל סנדברג עם מארק צוקרברג. גרם לה לערוק מ”גוגל”

לאחר צאתו של הספר, אמר מארק צוקרברג: “בחמש השנים האחרונות ישבתי סמוך לשולחנה של שריל ולמדתי ממנה משהו כמעט בכל יום. היא בעלת אינטליגנציה מעוררת השתאות ומסוגלת לפצח תהליכים מורכבים ולמצוא פתרונות גם לבעיות הקשות ביותר. ‘לפרוץ קדימה’ משלב בתוכו את היכולות של שריל לנתח מידע עם ההבנה שלה איך ניתן להוציא את המיטב מאנשים. הספר הזה שנון, מלא כנות ומצחיק. מילותיה יעזרו לכל מי שיקרא אותו – בייחוד גברים – להיות מנהיגים טובים יותר ומשפיעים יותר”.

סנדברג, בעלת תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במינהל עסקים, נמצאת ברשימת 50 הנשים החזקות ביותר בעסקים של המגזין “פורצ’ן” וברשימת 100 האנשים המשפיעים בעולם של המגזין “טיים”. הרצאה שנשאה ב”טד” על האופן שבו בולמות נשים את התקדמותן בקריירה, זכתה ליותר משני מיליון צפיות. בהרצאה דרבנה סנדברג נשים לחפש אתגרים, לקחת סיכונים ולחתור להשגת מטרותיהן. “נשים ברחבי העולם, בכל תפקיד, לא מגיעות לפסגה”, אמרה באחרונה באחת מהרצאותיה. “העולם היה טוב יותר אם חצי מהמוסדות היו מנוהלים על ידי נשים, וחצי ממשקי הבית היו מנוהלים על ידי גברים”.

הדרך אל פייסבוק

אל פייסבוק הגיעה סנדברג עם רזומה מפואר: בין השנים 1996-2001 כיהנה כראש הסגל של מזכיר האוצר בממשל קלינטון, שהדריך אותה בכתיבת התזה שלה באוניברסיטה והעסיק אותה בהמשך כעוזרת המחקר שלו במסגרת תפקידו ככלכלן הראשי של הבנק העולמי. לאחר מכן עבדה כיועצת אסטרטגית ב”מקינזי ושות'”, בהמשך עברה ל”גוגל”, אבל למרות שהובילה את החברה להישגים רבים והיתה אחראית להצלחתה ולהתרחבותה – כשביקשה להתקדם בסולם התפקידים, ההצעה הכי טובה שקיבלה היתה להיות מנהלת כספים.

3שריל סנדברג עם בעלה דייב שנהרג לפני ארבע שנים בתאונה

שריל סנדברג עם בעלה דייב שנהרג לפני ארבע שנים בתאונה

סנדברג, אז סגנית נשיא למכירות מקוונות ותפעול גלובלי של “גוגל”, הבינה שאת תקרת הזכוכית הזאת כנראה כבר לא תצליח לנפץ. היא כבר כמעט ונענתה להצעת עבודה שקיבלה מה”וושינגטון פוסט”, אבל אז – במסיבת חג המולד של החברה ב-2007 – פגשה את צוקרברג, שזיהה את הפוטנציאל הגלום בה, והציע לה לערוק אליו.

שריל סנדברג נענתה להצעתו והפכה לאחראית על כלל הפעילות העסקית של פייסבוק, כולל היבטי השיווק, המכירות, משאבי אנוש ועוד. תוך זמן קצר יחסית נזקף לזכותה כמעט כל הקרדיט על הובלת החברה לרווחיות עצומה. בשנים האחרונות היא מדגישה כי החברה מתרכזת בעיקר בפיתוח מוצרים חדשים.

הטיפים של שריל סנדברג להצלחה

* התרכזו בזיהוי ובהערכה של מה אתן יכולות לעשות, ולא בטייטל שתקבלו בתפקיד זה או אחר. “חפשו הזדמנויות, חפשו צמיחה. תזוזו לצדדים, למעלה, למטה, בנו את הכישורים שלכן ולא את קורות החיים”, היא אומרת. “החוזק שלכן לא יבוא מהמקום שלכן בארגון, אלא מהאמון ומהכבוד שתרכשו”.

* עודדו את העובדים שלכן לשאול שאלות ולהטיל ספק, שכן רובם לא מרגישים בנוח לערער על סמכות. בנוסף, דברו חופשי על המגרעות שלכן, כך שאם מישהו ירצה להעיר לכן עליהן, הוא ירגיש בנוח להגיד את אשר על ליבו.

* הפגינו אכפתיות כלפי העובדים שלכן. “מוטיבציה באה מעבודה על משהו שאכפת לנו ממנו, אבל גם מעבודה עם אנשים שאכפת לנו מהם”, היא אומרת.

* נשים צריכות להישען על המעגלים הקרובים שלהן כדי לנווט במים הסוערים של המשולש קריירה-משפחה-אינדיבידואליזם.”היפכו את בן הזוג שלכן לשותף למסע”, היא מסבירה.

;