fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2021/05/סיפורים-מאחורי-שומר-החומות.jpg

שומר החומות: חמישה סיפורים נוגעים ללב ומרגשים במיוחד מאחורי מבצע הלחימה האחרון

מחדר המלחמה לחדר הלידה, כשאחים לנשק נפגשים, בת ה-4 שניצלה מרסיסי רקטה והסבתא המיילדת

1אלי ושיר זילברמן עם בנם במחלקת יולדות

אלי ושיר זילברמן עם בנם במחלקת יולדות

מחדר המלחמה לחדר הלידה

ביום הרביעי של מבצע “שומר החומות”, אחרי כמה לילות ללא שינה, התבשר רס”ן אלי זילברמן, קצין אג”ם בחטיבה דרומית עזה, שאשתו שיר בדרך לבית החולים – ללדת את בנם השני.

כשנכנס לחדר הלידה, חיכה לו בנו – שמסמל יותר מהכל על מה הוא מגן ובשביל מה הוא לא מפסיק להילחם. פוסט מרגש במיוחד כתב לו חברו הטוב, זיו שילון – יזם, מרצה ופעיל חברתי שנפצע ברצועת עזה ב-2012 ואיבד את ידו השמאלית.

אלי ושיר, החברים הכי טובים שלי”, כתב שילון, “והם הפכו להורים בפעם השנייה. אלי, שהיה הסגן שלי לפני 9 שנים, סיים מספר תפקידים, הספיק לקחת פסק זמן של שנתיים מהצבא ולחזור מתוך תחושת שליחות עמוקה הישר לתפקיד מבצעי בעזה.

“אתמול, קיבל את הבשורה שאשתו בדרך לחדר לידה ויצא בנסיעה ממרכז הרצועה לבית החולים שערי צדק בירושלים, אחרי כמה לילות בלי שינה, לאשתו הגיבורה! כשנכנס, חיכה לו בן שמסמל יותר מהכל עבור מה הוא נלחם.

“גברים ונשים שמקדישים את חייהם לביטחון המדינה, בני ובנות זוג שבונים בתים, קריירה וחיים בישראל, כאשר החצי שלהם – שם. סיפור חיינו. בתוך כל הכאוס הזה, רגע מיוחד שהאיר לי את היום!

“אוהבים אתכם, מפקדים לוחמים ולוחמות בחזית ומוקירים את המשפחות שלכם, שמקריבות לא פעם, לא פחות. מזל טוב”.

2אלי זילברמן עם בנו שזה עתה נולד

אלי זילברמן עם בנו שזה עתה נולד

אבות מגנים על תינוקות בני יומם

זו היתה האחת התמונות שנצרבו היטב בתודעה של כולנו ואין ספק שיכלה לשרת היטב את מערכת ההסברה של ישראל בעולם. במהלך מטח רקטות מעזה למרכז ישראל, ילדים נולדו לקול האזעקות.

באחת האזעקות צולמו התינוקות במחלקת היולדות בבית החולים ברזילי באשקלון לאחר שנלקחו מהעריסות שלהם והוחזקו במסדרון מבוצר על ידי אבותיהם, בזמן שרקטות נורו מעל בית החולים. אלה הקורבנות החפים מפשע של הטרור.

3אבות מחזיקים את התינוקות שלהם במסדרון ממוגן בבית החולים ברזילי באשקלון

התמונה החזקה של המבצע: אבות מחזיקים את התינוקות שזה עתה נולדו להם במסדרון ממוגן בבית החולים ברזילי באשקלון

בת ה-4 שנפגעה קשה מרסיסי רקטה מבריאה

אל המרכז הרפואי וולפסון ביפו הגיעה באחד מימי מבצע שומר החומות אוריאן בת ה-4 שנפגעה קשה מרסיסי רקטה. היא הגיעה במצב קריטי, לאחר שרסיס חדר לעורק צווארי המוביל אל המוח.

הצוות הרפואי בוולפסון נלחם על חייה. לאחר ניתוח מציל חיים שבוצע על ידי מערך ניתוחי הלב, והמשך התאוששות ביחידה לטיפול נמרץ ילדים, היא כבר נצפתה מחייכת ומשחקת עם הצוותים שלנו, לקראת השחרור לביתה.

4תמונת הניצחון אוריאן בת ה-4 על רגליה בבית החולים וולפסון

תמונת הניצחון: אוריאן בת ה-4 בטיול קצר עם מנכ”לית ביה”ח, דר’ ענת אנגל, עד לכניסה ליחידה לטיפול נמרץ ילדים

אחים לנשק

אחי מרגש שיש! סמל תומר אוסוביצקי, מפקד צוות תותחנים, הוקפץ לקחת חלק במאמץ האש נגד גורמי הטרור בעזה, ולא הצליח ליצור קשר עם הבית.

אחותו, סרן (במיל’) אורן אוסוביצקי, החליטה להפתיע אותו בגבול הרצועה – והחברים לנשק הצליחו לתפוס רגע קטן של אושר מהאיחוד המשפחתי.

5אחים לנשק

סמל תומר אוסוביצקי זוכה לביקור מרגש של אחותו, סרן (במיל’) אורן אוסוביצקי

יילדה את התינוקת שלימים הפכה להיות כלתה!

בדף הפייסבוק של המרכז הרפואי וולפסון, פורסם בימי המבצע פוסט על מיילדת מחלקת היולדות של בית החולים, צביה שמה, שיילדה את כל שמונת נכדיה – והיא גם יילדה את התינוקת שלימים הפכה להיות כלתה!

לדברי צביה, “לי נולד אח עם שיתוק מוחין ומוגבלויות ואמא שלי סיפרה לי שהיתה לה לידה מאוד טראומטית ולא היתה לה את המיילדת שתהיה קשובה אליה ולצרכים שלה בלידה. כשגדלתי, ישר אמרתי שאני רוצה להיות שם בשביל היולדות, להעניק להן את התמיכה הנפשית והפיזית בשעת הלידה”.

רינת, כלתה של צביה, סיפרה: “כשהכרתי את בעלי גיליתי שאמא שלו מיילדת בבית החולים וולפסון. סיפרתי לו שגם אני נולדתי בוולפסון ושלמיילדת שלי קראו צביה… פתאום הוא אמר שזו אמא שלו, זה היה פשוט הזוי, כמו סימן מלמעלה.”

מאז אותו הסיפור הספיקה צביה כבר ליילד את כל שמונת נכדיה היקרים. “אני רוצה לנצל את הבמה”, הוסיפה צביה, “ולאחל לכל היולדות בימים אלה שחוויית הלידה שלהן תהיה טובה ומשמחת. אנחנו תמיד כאן בשבילכן”.

6המיילדת צביה מבית החולים וולפסון

המיילדת צביה מבית החולים וולפסון. דואגת שחוויית הלידה של היולדות תהיה טובה ומשמחת.

;