fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/08/איתן-גדול.jpg

תור הזהב: מעצב האירועים איתן טולדו מגלה מהם הטרנדים החמים בעולם החתונות

אנחנו נמצאים עכשיו בשיאה של עונת החתונות. לכל זוג חשוב שהחתונה שלו תהיה מיוחדת ולא דומה לחתונה של אף אחד אחר. אז איך עושים את זה? פנינו למעצב האירועים איתן טולדו, מהמעצבים המובילים בארץ, שהסביר לנו כל מה שצריך לעשות בדרך לחתונה מהחלומות. מזל טוב!

מאת: מריאנה אוליצקי

1חתונת משפחת כספי במלון הילטון בתל-אביב בעיצוב קלאסי עם נגיעות של זהב. צילום ערן בארי

חתונת משפחת כספי במלון “הילטון” בתל-אביב בעיצוב קלאסי עם נגיעות של זהב. צילום: ערן בארי

“כשאתם מתכננים אירוע, הכי חשוב להיות ממוקדים במטרה ובעיקר להיות שלמים עם הבחירות שלכם”, אומר מעצב האירועים איתן טולדו, מהמובילים בארץ, שבמשך שנים ארוכות היה מעצב הבית של האולמות המוכרים מהיפים בישראל – מ”חצר נצר” בקיבוץ נצר סירני ועד Avenue באיירפורט סיטי.

טולדו, שהוא איש עם טעם משובח, בכלל לא חשב על קריירה כמעצב אירועים. לדבריו, “למדתי קולנוע וטלוויזיה, למדתי צילום ב’קמרה אובסקורה’ וגם ציור ורישום, אבל לא הרגשתי שאני מוכשר כצייר או כאומן, אבל הבנתי שאני יודע למנף את היד הרושמת שלי לעיצוב אירועים”.

והוא בהחלט יודע למנף אירועים בלתי נשכחים. מאחוריו אירועים מתוקשרים של העילית העסקית והחברתית בישראל, בהם אירועים של ניקול ראידמן, הברונית דה רוטשילד, אביהו שבת, ניסים משעל, אבי נמני, יעל ארד, ליאור נרקיס, זאב רווח, הראל מויאל ועוד.

2מעצב האירועים איתן טולדו

מעצב האירועים איתן טולדו: “תעשיית האירועים מושפעת מתעשיית האופנה ומהטרנדים השולטים בה”

איתן, מהם הטרנדים החמים בתחום החתונות כיום?

תעשיית האירועים מושפעת מתעשיית האופנה ומהטרנדים השולטים בה. זה מתחיל עם אדריכלים שמתכננים את הסקיצות של האולם ומשרטטים תוכניות לעיצוב המקום, כולל גופי תאורה. בהמשך, מלבישים את האולם ואת הרהיטים. אם “דולצ’ה וגבאנה”, למשל, הדפיסו בדים מנומרים עם ורדים אדומים וזה הטרנד, אנחנו נדפיס בדים מנומרים עם ורדים בפוקסיה. בטקסטילים ממש ניתן לזהות אם זה “דולצ’ה”, “הרמס” או “גוצ’י”. אנחנו עושים שינוי אבל עדיין ניתן לזהות בצורה ברורה את ההשראה וההשפעה של אושיות האופנה. אנחנו כל הזמן רודפים אחרי המוטיבים הקשורים לאופנה. אם טרנד המראות מוביל, נעצב עם מראות, יש לנו שולחנות וכיסאות מראה. אם טרנד הקריסטלים באופנה, נעצב בקריסטלים. העונה, למשל, משתמשים הרבה בגוון צהוב-לימון והזהב חזק מאוד. העונה הזו היא ממש תור הזהב.

3חתונה בהאנגר 11 בתל-אביב בהשראת עולם הקרח והסרט סיפורי נרניה. צילום ליאת פדרמן

חתונה בהאנגר 11בתל-אביב בהשראת עולם הקרח והסרט “סיפורי נרניה”. צילום: ליאת פדרמן

מה לגבי עיצוב אירוע ישראלי, יש דבר כזה?

עיצוב ישראלי בא לידי ביטוי יותר במקומות פתוחים, כי אולמות סגורים כבר “מבוימים” ולכן כופים משהו מהעיצוב שלהם. רוב האירועים בעיצוב מקומי נערכים על רקע נוף של ים או נוף ארץ ישראלי – פארקים, יער בן שמן, מדבר, ים המלח וכו’. העיצוב הישראלי מאופיין בטקסטילים טבעיים, בקנבסים, בפשתנים קלילים ובצבעים רכים.

בכל המקומות שנושקים לנוף טבעי או לנוף אורבני, אופי האירוע יהיה מאוד ארץ ישראלי. באירועים כאלה נשתמש במוטיבים מקומיים המשדרים אווירה ים-תיכונית, כמו עצי תמר ודקל, עצי זית, עציצי תבלינים כמו רוזמרין ולוונדר ארוזים בנייר חום ממוחזר על השולחנות, הרבה נרות, אריגים טבעיים בגוני טורקיז ולבן, שמאזכרים שמיים וחול, וגם צבעוניות של צמחייה טבעית.

4אירוע בטראסק בנמל תל-אביב בהשראת פרידה קאלו.צילום מרווין

אירוע ב”טראסק” בנמל תל-אביב בהשראת פרידה קאלו. צילום: מרווין

אז מהו הסגנון המוביל כיום?

מה ששולט עכשיו הן חתונות קונספט. כאשר יש קונספט הכל יותר מוגדר ומדויק. קרח או אש, יהלומים או פנינים, זהב או כסף, הכל ברור יותר. אלו השאלות שהמעצב שואל כאשר הוא מתחיל את התכנון. כך גם באוכל. ככל שמוגדרים יותר, אפשר להיות איכותיים יותר וכך מתפזרים פחות על כל מיני אלמנטים לא קשורים.

איך אנחנו בהשוואה לחתונות בעולם?

הכי מובילים שיש. תעשיית האירועים בישראל שונה מכל מקום אחר בעולם. רק בישראל הורים שוברים תוכניות חיסכון כדי לעשות לילדים שלהם חתונה. בישראל עורכים חתונות של 500, 600, 700 וגם 1,000 איש – זה משהו שאין כמעט בשום מקום אחר בעולם. גם כמות האולמות ומרכזי האירועים בישראל פר שטח ואוכלוסייה היא מהמובילים בעולם. חתונות יכולות להגיע לעיצובי שולחנות ולמנות ברמה של מסעדת שף. זו תעשייה מטורפת.

5אירוע יום ההולדת של ניקול ראיידמן על גג מסעדת התרנגול הכחול בקונספט כחול

אירוע יום ההולדת של ניקול ראידמן על גג מסעדת “התרנגול הכחול” בתל-אביב בקונספט כחול

אתה חושב שיש טירוף של חתונות בגלל שבישראל מוסד הנישואים שונה ממקומות אחרים?

הגישה בישראל למוסד הנישואין היא שונה. חתונה יהודית דווקא מאופיינת בצניעות, במופנמות ובקדושה. מפה ועד החתונות של היום עם הכלות והתוספות והרעש מסביב והלימוזינה והאמנים זה מרחק מאוד גדול. חתונות כיום הן אירוע חברתי ברמות מטורפות. ברגע שאנחנו מזמינים 600 מוזמנים לאותו מקום לאותה שעה לחגוג חגיגה מסוימת, זה מטורף. איזה עוד הזדמנות יש לאותם מאות אנשים, משתי משפחות להיפגש, לרקוד, לשתות ולאכול? זו מגמה חברתית שמושפעת מטרנדים.

6אירוע בהאנגר 11 בתל-אביב בהשראת מותג הטואלטיקה ג'ו מלון לונדון. צילום קמיליה

אירוע בהאנגר 11 בתל-אביב בהשראת מותג הטואלטיקה “ג’ו מלון לונדון”. צילום: קמיליה

ואם לזוג אין הרבה כסף להשקיע בחתונה, מהי עצת הזהב שלך לגבי עיצוב נכון?

חתונה היא עסקה. זוג שאין לו גרוש על התחת יכול להרים חתונה ב-150 אלף שקל ועדיין לצאת אחרי המתנות עם רווח של 50 אלף שקל. אף אחד לא משלם מראש, כולם משלמים באמצעות המתנות. ב-80-90 אחוז החתונות מכסות את עצמן. אז עצת הזהב שלי לזוג שלא רוצה להשתולל עם ההוצאות היא לא להיות נתון לדעת קהל – לא של ההורים ולא של החברים. צריך להיות שלם עם ההחלטות, לא לחשוב על מה יגידו כולם. ככל שיש יותר ידיים בארגון החתונה ככה הולך יותר כסף. בני הזוג צריכים להיות מאוד מדויקים בהחלטות שלהם. בתעשיית האירוח המון כסף הולך על דעת קהל, כל הזמן חושבים אולי זה לא מספיק, אולי נוסיף עוד משהו. הזוג ההוא עשה ככה אז אנחנו נעשה יותר. סוג של תחרות שקשורה לביקורת של דעת קהל.

מה נדרש ממעצב טוב?

גישה אבסולוטית למקצוע. צריך להיות אדם מאוד טוטאלי. מעצב טוב בדרך כלל עובר מסלול של צמיחה ולמידה וניסיון. מעצב טוב הוא מי שחי ורגיש לכל מה שסביבו וההבנה שעיצוב זו דרך חיים. וגם יש בזה אינטואיציה – חכמת הבטן. איפשהו צריך גם להיוולד עם יכולות של  טעם טוב, חיבור של צבעים לקומפוזיציה, לראיית חלל. טעם זה הרי משהו שהוא לא מוגדר. יש כאלו שיש להם ויש כאלו שלא.

7עיצוב השולחנות עם נגיעות של זהב בחתונה של משפחת כספי במלון הילטון תל-אביב. צילום ערן בארי

עיצוב שולחנות עם נגיעות של זהב בחתונה של משפחת כספי במלון “הילטון” בתל-אביב. צילום: ערן בארי

מאילו מעצבים אתה מושפע?

בארץ אני מעריך מאוד את העבודה של המעצב שחר גולדי, ובעולם את פרסטון ביילי, שיש לי גם ספרים שלו. אגב, בעולם רואים יותר ויותר חברות עיצוב, כלומר אין אוטוריטה אחת, אין שם אחד שעומד מאחורי הפרויקט, אלא חברות שמתמחות ב-Wedding Style. הן מעצבות אירועים, כנסים, השקות מוצר וכו’. אלו חברות שמורכבות מהרבה אנשי מקצוע שכל אחד מומחה בתחומו ויחד מיצרים משהו מושלם.

אתה רואה מגמה דומה בארץ?

יש חברה כמו “סקיי פרודקשן” שחבריה הגיעו מתיאטרון, מעיצוב במה ומעיצוב תאורה ואליהם חברו אנשים מהתחום הפיננסי והם עושים אירועים בכל העולם. הם עובדים על המאיון העליון.

ולשם גם אתה שואף?

אני תמיד מסתכל למעלה.

;