fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2024/03/תערוכה-ואן-גוך.jpeg

ואן גוך בתל-אביב: היצירות המפורסמות מתעוררות לחיים בתערוכה מרהיבה. אל תחמיצו!

הציורים יוצאים מהמסגרת ומוצגים ב-360 מעלות באמצעות הקרנה עוצרת נשימה של צבעים, צורות וצלילים

צילומים: Hub Exhibitions בשיתוף חברת “ארטהאב”

1הציור ליל כוכבים של ואן גוך ב-360 מעלות

הציור “ליל כוכבים” של ואן גוך בתערוכה בהקרנה של 360 מעלות

אם אתם רוצים לקחת פסק זמן קצר מהמציאות המעיקה, לכו לראות את התערוכה הבינלאומית המדוברת The Story Of Van Gogh, תערוכת תלת-מימד פורצת גבולות שבה הציורים של וינסנט ואן גוך יוצאים מהמסגרת ומוצגים ב-360 מעלות בין פינות וקירות, באמצעות הקרנה עוצרת נשימה של צבעים, צורות וצלילים, שמעניקה פרספקטיבה חדשה ליצירותיו של האמן ההולנדי.

למעלה מ-10 מיליון מבקרים ביותר מ-50 ערים ברחבי העולם זכו לבקר בתערוכה הזוכה להצלחה גם בישראל. התערוכה מכילה כ-2,000 מיצירותיו של ואן גוך ומתפרשת על פני 1,500 מטר בביתן 2, אקספו תל-אביב (גני התערוכה). הביקורות בעולם היללו את התערוכה והכתירו אותה בין החשובות, האיכותיות והמרגשות שהוצגו בסדר גודל של אמן כוואן גוך.

2חלל המעורר לחיים את ציור חדר השינה של ואן גוך

חלל המעורר לחיים את ציור חדר השינה של ואן גוך

ואן גוך, המשויך לזרם הפוסט-אימפרסיוניסטי, הוליד את יצירות המופת מהגדולות בעולם. נופיו העזים, הדיוקנאות החדים והטבע הדומם מעוררים את כל החושים ומשקפים את מה שהוא ראה והרגיש – עומק גולמי ורגשי שהתעלה מעל הנורמות האמנותיות המסורתיות. מהגוונים הקודרים של יצירותיו המוקדמות ועד לגוונים הזוהרים והתוססים של יצירותיו המאוחרות, ציוריו ממשיכים לגעת בחיים הרבה אחרי מותו.

התערוכה עושה כבוד לצייר ההולנדי המיוסר שמת בגיל 37. במהלך חייו הקצרים והטראגיים (1853-1890), ובעיקר בעשור האחרון לחייו, הוא צייר למעלה מ-2,100 יצירות המוצגות כעת בגלריות הנחשבות ביותר בעולם. לוואן-גוך היו חיים לא קלים. משפחתו לא האמינה בעיסוקו כצייר, הוא מעולם לא התפרנס בכוחות עצמו, לאורך כל שנות יצירתו הוא נתמך על ידי אחיו הצעיר תיאו, בחייו מכר ציור אחד בלבד, הוא חתך לעצמו את האוזן, והתפרסם רק לאחר שנפטר ואז גם עלה ערכם של ציוריו. למשל, ציורו “דיוקנו של דוקטור גאשה”, נמכר במכירה פומבית ב-1990 ב-82,500,000 דולר!

3החמניות של ואן גוך היו הסמל שלו לשמחה ולמסירות

החמניות של ואן גוך היו הסמל שלו לשמחה ולמסירות

התערוכה בתל-אביב מאפשרת לחובבי אמנות – ולא רק – ליהנות מהקרנות גדולות המדגישות משיכות מכחול, פרטים וצבעים דרך כמה מהציורים המפורסמים ביותר של ואן גוך. החוויה הסוחפת יוצרת הרפתקה תלת-מימדית שבאמת מענגת את החושים, החל מ”החמניות”, אחד המוטיבים הבולטים ביצירתו, דרך “ליל כוכבים” ועד לנופים הכפריים בהולנד ובצרפת שכה אהב. כל מרכיב בעולם הטבע היה משמעותי בעולמו של ואן גוך. חמניות היו הסמל שלו לשמחה ולמסירות. כוכבים היו נצנצים של גן עדן. עצי ברוש היו סמל החוסן שלו.

התקופות השונות בחייו והסיפורים שמאחורי הציורים מקבלים בתערוכה משמעות חדשה. הציורים של ואן גוך מצטרפים לסימפוניה של צלילים, אורות וצבעים המשולבים בתערוכה ומאפשרים חוויה רב-חושית ובלתי נשכחת של פעם בחיים. יצירותיו ממשיכות להדהד ברחבי העולם כבר למעלה מ-160 שנה ולספר את סיפורו הבלתי ייאמן של אדם מוכשר ודל אמצעים שגילה את יכולתו רק בגיל 30.

4אחד מציורי הדיוקן העצמי של ואן גוך

אחד מציורי הדיוקן העצמי של ואן גוך בתערוכה

היצירות בתערוכה מוצגות בשישה חללים שונים: חלל עם כ-40 רפליקות נאמנות למקור של הציורים הכי מוכרים ואהובים של ואן גוך; חלל המעורר לחיים את ציור “חדר השינה” המפורסם שלו; חלל שבו מוקרן הפרצוף המוכר של האמן ועליו הקרנה של “ליל הכוכבים” המפורסם; חלל שבו מוצג אגרטל גדול ועליו הקרנה של ציור החמניות המפורסם, חלל ענקי שבו מוקרנים יצירותיו ב-360 מעלות, כשהמבקרים יושבים על כיסאות נוח מעוצבים בהשראת ואן גוך. בנוסף, בתערוכה חלל Sketch And Post, שבו כל מבקר בתערוכה יכול לצבוע את ציוריו של האמן לפי רצונו ולהפיח בהם חיים חדשים, ואז לראות אותם “מונפשים” בהקרנה על קיר שלם גדול.

בסיום התערוכה, תמצאו מתחם מציאות מדומה (VR), וזו הזדמנות להיכנס פנימה לתוך עולמו של ואן גוך, במסע חד-פעמי של 10 דקות המתעד את סיפור חייו, מסלול האמנות שלו ויצירותיו המוכרות והבלתי נשכחות. בעזרת משקפי מציאות מדומה תחושו שאתם בתוך הציורים, בתוך ביתו של האמן ובתוך כל הנופים שאהב.

5ליל כוכבים מעל הרון. חגיגה של צבעים, אורות וצלילים

“ליל כוכבים מעל הרון”. חגיגה של צבעים, אורות וצלילים

ואן גוך, יליד העיירה הקטנה זונדרט בהולנד, עבר בעשור האחרון לחייו לחיות בצרפת. תחילה התגורר ויצר בפריז (שם קיבל השראה ממיטב הציירים האימפרסיוניסטים), אך מהר מאוד הבין שהקצב של העיר הקדחתנית לא מתאים לו, ועבר לדרום צרפת – לארל ולסן-רמי. יצירותיו, כאמור, מתחלקות בעיקר לשתי תקופות – התקופה שבה פעל בהולנד וצייר תמונות קודרות, והתקופה שבה פעל בצרפת וצייר תמונות עתירות אור, בצבעים בהירים.

בחודשים האחרונים לחייו עבר וינסנט ואן גוך להתגורר באובר-סור-אואז, כפר קטן ליד פריז. הוא צייר ללא הפסקה את בתי הכפר, הרחובות והשדות, עד ששם קץ לחייו, אחרי ששנים סבל ממחלות נפש שונות. גם היום אמנים ותיירים מגיעים לאובר-סור-אואז בעקבותיו של הצייר הדגול.

6מתוך החלל עם כ-40 רפליקות נאמנות למקור של הציורים הכי מוכרים ואהובים של ואן גוך

מתוך החלל עם כ-40 רפליקות נאמנות למקור של הציורים הכי מוכרים ואהובים של ואן גוך

עוד בתערוכה: בכניסה לתערוכה מוצב מיצג מרהיב של אומן Visual Arts 3D ישראלי טומי כהן, בהשראת האמן Refik Anadol שעובד עם מוזיאון ה-MOMA בניו-יורק, אחד האנשים הכי נחשבים בעולם הקדמה הטכנולוגית המשולבת עם אמנות כיום בעולם.

בתערוכה ניתן למצוא גם את “בית חם” חלל שלם המוקדש כולו לאמנים ישראליים מהעוטף ומהדרום שפונו מבתיהם. את היצירות המוצגות ניתן לרכוש בתערוכה וכלל ההכנסות יינתנו לאמנים. בנוסף, התערוכה תתרום חלק מהכנסותיה לשיקום ופיתוח גלריות והחזרת האומנות לדרום. האמנים המציגים את יצירותיהם במתחם: שחר אלפרין, דן פאפו, אורנה אוריין, דפנה יצחק, אורלי לוונדר-טרלובסקי, אוסי גפן, מירי קושלוויץ, לימור צרפתי-מקס, עינב הלפרין-סנקר, שוש שגב-אופק, דוד סנדוס, שירלי יוגב.

7חלל שבו מוצג אגרטל גדול ועליו הקרנה של ציור החמניות המפורסם

חלל בתערוכה שבו מוצג אגרטל גדול ועליו הקרנה של ציור החמניות המפורסם

“הסיפור של ואן-גוך”, ביתן 2, אקספו תל-אביב. התערוכה ממוקמת במינוס 1, סוג של מרחב מוגן – שמאושר ע”י פיקוד העורף ויש חנייה בשפע.

ימי ושעות פעילות: * כרטיס כניסה מגיל 3 ומעלה.

ימי רביעי ושבת : 10:00-19:00 (כניסה אחרונה בשעה 17:30).

ימי שישי : 09:00-15:00 (כניסה אחרונה בשעה 13:30).

כרטיסים בטיקט מאסטר – 9964*. מכירה מוקדמת, 139 שקל; מחיר מלא, 149 שקל; מחיר משפחתי ל-4 נפשות, 409 שקל. בוועדי עובדים, מועדוני צרכנות שונים וחברות אשראי, החל מ-69 שקל לכרטיס.

לפרטים נוספים היכנסו לאתר התערוכה הרשמי: www.vangogh.co.il

;