fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/04/זיו-גדול.jpg

הטרנד החם בנדל”ן: איפה יגורו עשירי העולם בשנים הקרובות?

לי זיו, המתמחה בשיווק הפרויקטים הכי יקרים בתל-אביב, מסבירה כיצד הפכו דירות פאר המספקות לדיירים שירות מלא ברמה של מלון יוקרה לדבר החם הבא באלפיון העליון

לי זיו

לי זיו. אוטוריטה מובילה בתחום נכסי היוקרה

מספרם של עתירי ההון בעולם, כאלו שהונם נאמד ב-30 מיליון דולר ומעלה, עולה בהתמדה בעשורים האחרונים. בתוך חמש שנים מספרם, לפי הערכות סוכנות הנדל”ן הלונדונית “נייט פרנק” יגיע לכ-240 אלף, כאשר כ-32% מהונם מושקע בנדל”ן.

אז מה מחפשים כיום עשירי העולם ואיפה הם מעדיפים לגור? הטרנד הכי חם כיום בתחום דיור הסופר יוקרה הוא דירות מגורים מעוצבות ומפוארות המשלבות תנאי שירות של בית מלון 5 כוכבים ולמעשה כוללים בתוכם את מרכיב האירוח. מדובר בנכסים שמספקים לדייר את כל מעטפת השירותים שרק ניתן לחלום עליה. החל משירותי ניקיון וכביסה, דרך שף פרטי ועד למזכירה ולעוזרים אישיים.

מבט מהים אל פרויקט PORT-TLV. הדמיה

מבט מהים אל פרויקט PORT-TLV. הדמיה

בארץ כבר נבנו לפחות שני פרויקטים המעניקים חלק ממיגוון השירותים ופועלים על בסיס הרעיון המשלב דיור עם מתחם מלונאי, כמו “ארבע עונות” ו”מנדרין אוריינטל”. אבל גולת הכותרת של הטרנד הזה יהיה כנראה PORT-TLV של האחים חג’ג’, שבנייתו החלה בימים אלו בכניסה לנמל תל-אביב, 50 מטר מקו המים, ואמורה להסתיים ב-2022. המבנה יכלול 39 דירות מגורים מפוארות ומלון בוטיק עם 44 חדרים, כאשר השירות המלא של בית המלון יינתן לכל דיירי הבניין ויכלול את כל השירותים שרק ניתן לדמיין.

סמנכ”לית השיווק והמכירות של הפרויקט היא לי זיו, הנחשבת בארץ לאוטוריטה מובילה בתחום נכסי היוקרה, אחרי ששיווקה בהצלחה את בניין המגורים “מאייר” בשדרות רוטשילד בתל-אביב וקיבלה לידיה להיות המשווקת הבלעדית של דירות נופש בפרויקט “עדן איילנד” באיי סיישל. זיו מוזמנת תדירות להרצות בכנסים בינלאומיים, ולא נרתעת מהמחירים הגבוהים של הנכסים שאותם היא מוכרת. “יש הרבה ישראלים ויהודים עשירים מאוד שזה חלק מסגנון החיים שלהם”, היא אומרת.

חלל מגורים המשקיף אל הים בפרויקט PORT-TLV. הדמיה

חלל מגורים המשקיף אל הים בפרויקט PORT-TLV. הדמיה

מהו נכס החלומות מבחינתך? 

נכס עם אופציה של שירות מלא, נכס שמדגיש את הקלות של החיים, כזה שבו  אני לא צריכה לדאוג לכלום. הקריטריון הבא הוא האסתטיקה. לאחר שנים שבהם נחשפתי לפרויקטים אדריכליים של מעצבים גדולים, האסתטיקה הפכה לחשובה מאוד מבחינתי. אני גם מעריכה מאוד את חשיבות האור והמרחב -תקרות גבוהות, חלונות גבוהים – שדרכם רואים שמים ומקבלים תחושה של פתיחות.

היכן, לדעתך, הולך להיות המרכז הבא של נכסי היוקרה?

אני לא בטוחה שזה עניין של אזור. אבל כן חשוב שבנכסים האלו יהיה את מרכיב האירוח. נכס עם מעטפת של בית מלון, כמו “ארבע עונות”, “מנדרין אוריינטל”, וכן PORT-TLV, שיהיה הראשון בישראל שנותן את כל מעטפת השירות של בית מלון למגורים פרטיים, כאשר הדירה היא שלך, ואתה יכול לשהות בה כל ימות השנה.

מהי, לדעתך, ההפתעה הגדולה ביותר בשוק הנדל”ן היוקרתי עכשיו?

אני מופתעת מכמות המיזמים היוקרתיים שבונים כיום בארץ. גם בחו”ל יש פרויקטים שקשה להבין מה היתה המחשבה מאחוריהם, מעין מתחמים של מיזמים סופר יוקרתיים במקומות שלכאורה לא שייכים לשם, כמו איי סאני (בפלורידה) ומידטאון מנהטן.

היכן נמצאים בתי היוקרה הטובים ביותר בעולם ומדוע?

הנכסים היקרים ביותר כיום הם אלה שבנויים בדרך כלל סביב פארקים גדולים, כמו סנטרל פארק במנהטן; או לצד מקורות מים, כמו נהר התמזה בלונדון או לחופי האוקיינוס האטלנטי; או מקומות המשקיפים על מרחבים עירוניים, כמו מיאמי-ביץ’ או ההמפטונס. PORT-TLV מקיים כמה מהתנאים הללו גם יחד. הוא נושק לקו המים ומחלונותיו נשקף נוף ימי מדהים, הוא צמוד למרכז הבילוי העירוני הכי תוסס וגם מביט אל המרחב של תל-אביב.

מהי העצה הטובה ביותר שלך בתחום הנדל”ן?

לא להיסחף. לפני קניית נכס לעשות שיעורי בית. לקנות מה שמכירים ולהכיר את מה שרוצים לקנות.

לאיזה אזור יש כרגע את ערך ה-Resale הטוב ביותר?

הכל עניין של מיקום. תהיה העיר אשר תהיה – לונדון, ניו-יורק, מיאמי או תל-אביב – אם המאפיינים ממותגים כראוי אז לנכסים עם רכיב האירוח יש ערך הרבה יותר גבוה. אנשים שמשקיעים בנכס יוקרה רוצים כיום לקבל שירותים מלאים.

לי זיו, דוברת בכנס הנדלן הגדול בניו-יורק

לי זיו, דוברת בכנס הנדל”ן הגדול בניו-יורק

;