fbpx

ד”ר רפאל קזראל מסביר כל מה שאתם צריכים לדעת הסיכונים בביצוע טיפולי בוטוקס

בתקופה האחרונה אנו עדים לעלייה חדה בביקוש לטיפולי בוטוקס, אבל רגע אחד לפני שאתם רצים לבצע טיפולים אסתטיים חשוב מאוד להכיר את הסיכונים ואת החשיבות של בחירת קליניקה מקצועית לביצוע הזרקות בוטוקס. לכן, פגשנו את ד”ר רפאל קזראל ממובילי תחום הטיפולים האסתטיים בישראל והבאנו לכם את המידע שאתם חייבים להכיר.

הזרקת בוטוקס והסיכונים וכיצד ניתן למנוע אותם

הזרקת בוטוקס היא הליך קוסמטי פופולרי, אך יש להן מספר סיכונים שיש לקחת בחשבון לפני ביצוע הטיפול.

הזרקת בוטוקס יכולה לגרום לתופעות לוואי חמורות כמו זיהום, חבורות, נפיחות ותגובות אלרגיות. במקרים מסוימים, רעלן הבוטולינום המשמש בהזרקה עלול להתפשט לחלקים אחרים בגוף ולגרום לחולשת שרירים או שיתוק. חשוב להבין את כל הסיכונים הללו לפני שמחליטים לעבור הזרקת בוטוקס. או כל הליך קוסמטי אחר.

הזרקות בוטוקס הופכות יותר ויותר פופולריות, אבל האם זה שווה את הסיכון?

הזרקת בוטוקס כוללת הזרקת רעלן לעור, מה שעלול לגרום למגוון סיכונים פוטנציאליים. סיכונים אלה כוללים זיהום, תגובות אלרגיות ואפילו שיתוק במקרים מסוימים. חשוב להבין את כל הסיכונים הפוטנציאליים לפני שמחליטים לעבור הזרקת בוטוקס.

תגובות אלרגיות מהוות סיכון גדול להזרקת בוטוקס. אנשים הרגישים לאלרגנים עשויים להיתקל בבעיות בבוטוקס בשל העובדה שהוא מופק מחיידק, לא מצמח או בעל חיים. זה יכול לגרום לתגובות אלרגיות חמורות כולל הלם אנפילקטי והתקפי אסטמה מסכני חיים במקרים מסוימים. סיכון נוסף הקשור בהזרקת בוטוקס הוא זיהום. הרעלן להזרקה המשמש לייצור החומר יכול להיות מופק מחיידקים, מה שאומר שתמיד קיים פוטנציאל לזיהום בעת השימוש בו. חשוב להבין כיצד מתפשטים חיידקים כדי שתדעו כיצד להימנע מהידבקות . אנשים שיש להם מערכת חיסונית חלשה עשויים להיות בסיכון גבוה יותר לזיהום. כאן עולה החשיבות של בחירת מרפאה אסתטית מקצועית שבראשה עומד רופא בכיר שיוכל לתת את המענה המקצועי והטוב ביותר בהתאם לצרכים האישיים של כל מטופל.

האם הסיכון הוא רק בהשגת תוצאה לא רצויה?

לא פעם רבים חושבים כי הסיכון העיקרי שקיים בביצוע הזרקת בוטוקס הוא תוצאה לא סימטרית ולא רצויה אשר לא מתאימה לתווי הפנים. אין ספק כי לא פעם ישנם מקרים של בוטוקס מוגזם אך יחד עם זאת ניתן לטפל גם במקרים כאלו.

הזרקת בוטוקס כרוכה בהזרקת נוירוטוקסין לעור, שעלולות להיות לו תופעות לוואי חמורות אם לא נעשה כראוי. ישנם מספר סיכונים פוטנציאליים הקשורים להזרקת בוטוקס, כולל זיהום, תגובות אלרגיות ושיתוק זמני של שרירי הפנים. חשוב לדון בסיכונים אלו עם הרופא המטפל לפני שתעברו כל סוג של הזרקת בוטוקס.

איך בוטוקס עובד?

הבוטוקס פועל על ידי חסימת דחפים עצביים השולטים בתנועות שרירי הפנים, כך שהשרירים המוזרקים נשארים משותקים כשהם עדיין המאפשר לעור להירגע זמנית ולחזור למצב טבעי. כאשר זה קורה, נראה שהשרירים המוזרקים מזדקנים פחות מבעבר.

כיצד למנוע תגובות אלרגיות, תסמינים של תגובה אלרגית לטיפול בבוטוקס?

תגובות אלרגיות לטיפול בבוטוקס הופכות נפוצות יותר. בעוד שהתסמינים יכולים לנוע בין קל לחמור, חשוב לנקוט בצעדים כדי למנוע אותם.

להלן מספר טיפים כיצד למנוע תגובות אלרגיות ולזהות את הסימפטומים של תגובה אלרגית לטיפול בבוטוקס.

ראשית, יש לוודא שאתם מודעים לאלרגיות כלשהן שיש לכם ולהודיע לרופא לפני התחלת טיפולים כלשהם.

בנוסף, חשוב להבין את המרכיבים המשמשים בטיפול הבוטוקס ולוודא שהם אינם מכילים חומרים שעלולים לעורר תגובה אלרגית. לבסוף, חשוב להיות מודעים לכל שינוי בעור או בחלקים אחרים של הגוף לאחר קבלת טיפול בוטוקס מכיוון שזה יכול להיות סימן לתגובה אלרגית.

ניתן לחלק את התסמינים הקשורים לתגובות אלרגיות לטיפול בבוטוקס לשתי קבוצות: מיידיות וכרוניות.

תסמינים מיידיים מתרחשים בדרך כלל תוך מספר דקות מרגע קבלת טיפול הבוטוקס. הם כוללים תחושת גירוד, צריבה או צריבה באזור שבו ניתנה הזריקה וכן אדמומיות, נפיחות או שלפוחיות בעור. תסמינים אלו עלולים להחמיר על ידי סוגים מסוימים של קרמים ומשחוץ המיושמים לאחר מתן זריקות כגון ג’ל אלוורה או שמן מינרלי.

בתגובות אלרגיות כרוניות לטיפולי בוטוקס תסמינים אלו עשויים להימשך ימים או שבועות אך לא תמיד קיימים.