fbpx

כל מה שרציתם לדעת על הפרעות קשב וריכוז למבוגרים ולא העזתם לשאול

נדמה שבשנים האחרונות כולנו הופכים למודעים יותר בעניין הבריאות הפיזית, המנטאלית והקונטיבית שלנו. השאיפה ולמצות את מלוא הפוטנציאל שלנו לצד ריבוי המסרים אשר נמצאים בכל שנייה באוויר, גורמים לנו לתהות אם גם לנו יש הפרעת קשב או לא. אז לפני שיורדים למסקנות, הנה כמה שאלות שתמיד עולות בדבר הפרעות קשב וריכוז למבוגרים.

האם ניתן לבדוק הפרעת קשב אצל מבוגרים?

בניגוד לדעה הרווחת, ניתן לבדוק הפרעות קשב בכל גיל ובכל שלב בחיים. למעשה, יש כאלו אשר רק בגיל השלישי הבינו שהם סובלים מהפרעות קשב וריכוז – אחרי שהם סבלו במשך שנים ולא יכלו לשים תווית לכך. כמובן שהבדיקות הן שונות בין כל גיל אולם הבעיה היא זהה ופשוט לובשת צורות אחרות בהתאם לצרכים וליכולות של כל גיל.

אפשר לטפל בהפרעות קשב גם אחרי גיל הילדות?

התשובה הקצרה היא כן. התשובה הארוכה יותר היא שבכל גיל יש לנו סקיל סט שונה בכדי להתמודד עם הפרעות הקשב והריכוז וגם צרכים שונים (לדוגמא מבוגרים אינם צריכים לשבת בכיתה סגורה במשך שעות ויכולים לעבוד בעבודה אשר נמצאת בחיק הטבע), כך שהמפתח הוא התאמה. מכון ניצן אונים מאפשר טיפול בהפרעות קשב אצל מבוגרים עם שיטוח ייחודיות ולכן בהחלט שווה לבדוק אותן מקרוב לצד מגוון של מכונים נוספים אשר מספקים פתרונות יצירתיים.

מה זה אומר עלי אם הובחנתי כבעל הפרעת קשב וריכוז בגיל מבוגר יותר?

בגדול זה אומר שהתקבלת למועדון שבו מרבית האנשים כבר חברים בו. לא צריך להילחץ משום שאנו חייבם בעידן שבו הטריגרים להפרעות הריכוז והקשב מעולם לא היו חזקים יותר: ריבוי המסכים, הקניונים הרועשים וסביבת העבודה אשר מייצרת אין ספור גירויים – פוגעת ברבים. לכן צריך למזער את הקושי על ידי טיפול מותאם אישית ולסגל אורח חיים שמתאים לסוג הפרעת הקשב והריכוז שממנה כל אחד סובל

יש דרגות שונות של הפרעות קשב וריכוז?

בהחלט.  הפרעות קשב וריכוז מהוות צמד מילים אשר מרכז בתוכן מגוון של נקודות משיקות אשר פוגשות כל אחד במקום אחר בחיים וברמות שונות. בעוד שלאחד יהיה קשה להתרכז עם סאונד חזק מסביבו, לאחר יהיה קשה שלא להתרכז עם מוזיקת רקע כלשהי ואין תשובה אחת אשר מתאימה לכולם. מדובר בספקטרום רחב של

ניתן לעבוד עם הפרעת קשב וריכוז בגיל זה?

כן אבל צריך לבדוק את העבודה שמתאימה לכם. יש מגוון של עבודות אשר דורשות יכולות מסוימות שדווקא לאנשים אשר יש להם הפרעת קשב וריכוז יש יתרון בהם. עבודות אשר דורשות יצירתיות רבה יותר, ורבליות גדולה יותר או עבודה פיזית הן רק אפשרויות קטנות ממה שיש לשוק התעסוקה להציע ולכן כדאי לבחור מה ללמוד ואיפה לעבוד.