fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2023/03/ספרים-מומלצים2.jpg

5 ספרים חדשים על אהבה, כאב ואומץ לב: רבי מכר שכתבו נשים שמומלץ מאוד לקרוא השבוע

אשה שלומדת מהי אהבה, סופו שובר הלב של רומן סוער, וכשהאהבה מתגלה במקומות החשוכים ביותר

1יער הכוכבים הנמוגים

עטיפת הספר “יער הכוכבים הנמוגים”

לומדת מהם אהבה וקשר אנושי

“יער הכוכבים הנמוגים” מאת קריסטין הרמל, מחברת רבי המכר “המתיקות שבשכחה” ו”כשניפגש שנית”, הוא רומן סוחף, מותח וקורע לב, שנכתב בהשראת סיפורים אמיתיים של הישרדות נגד כל הסיכויים. מדובר בספר בדיוני, אך המחקר שערכה מחברת רבי-המכר מוסיף עושר ואותנטיות לסיפור המרתק הזה.

יונה, שנולדה בשם אינגה, לא זוכרת הרבה מהוריה או מהעולם שמחוץ ליער. כשהיתה בת שנתיים, היא נגנבה מהוריה הגרמנים על ידי קשישה יהודייה בשם ירושה, שראתה את הנסתר וחשה שהיא חייבת לקחת את הילדה מחיק משפחתה אל היער.

ילדותה של יונה אינה שגרתית: היא לומדת כישורי הישרדות ושפות, והיחס של ירושה אליה תמיד מעשי ולעולם לא אמהי. הילדה לא יודעת מהי אהבה, אבל היא יודעת איך לשרוד לבדה.

זמן לא רב אחרי שירושה הולכת לעולמה, יונה נתקלת באנשים אחרים ביער. הם יהודים שברחו מהעיירות שלהם מאימת הנאצים. יונה מצטרפת אליהם ובזמן שהיא מלמדת אותם איך לשרוד בטבע, הם מלמדים אותה מהם קשר אנושי ואהבה.

“יער הכוכבים הנמוגים”, מאת קריסטין הרמל, הוצאת “מודן”, “הכורסא“.

2גלויה מקאפרי

עטיפת הספר “גלויה מקאפרי”

אהבה אבודה בקאפרי הקסומה

תור הזהב של הוליווד. קלי סינקלייר עומדת להיות כוכבת הקולנוע הגדולה הבאה. עד אז היא מבלה את הקיץ של שנת 1953 באי הקסום קאפרי.

שישים שנה לאחר מכן, בביקור בקוטג’ של סבתה הזקנה, הצלמת מאדי ויליאמס מוצאת קופסה עם מזכרות ותמונות, וביניהן תמונה של אשה צעירה ונוצצת בבלונד פלטינה. נוסף על כך היא מוצאת גלויה מהאי קאפרי, המגוללת את סופו שובר הלב של רומן סוער.

סבתה מתקשה להיזכר בפרטים מהעבר הכה רחוק, ולכן כשמאדי מקבלת עבודת צילום באיטליה, היא מבקרת בקאפרי כדי לנסות לברר מה באמת קרה. האם היא תצליח לפצח את המסתורין האופף את קיץ 1953, האם השהות באי הקסום טומנת בחובה הפתעות גם בשבילה?

“גלויה מקאפרי”, מאת אלכס בראון, הוצאת “פן הוצאה לאור וידיעות ספרים”.

3משהו קורה לבלה

עטיפת הספר “משהו קורה לבלה

אהבה לחיים, גם כשהם מתחילים להתבלבל

אוריין צ’פלין פרסמה את רב-המכר “ארבע שעות ביום” (2020), המתאר את חוויית הלינה המשותפת בקיבוצים מנקודת מבטן של אִמהות. הספר עובד לסרט תיעודי שהוקרן ברחבי העולם. “משהו קורה לבלה” הוא הרומן הראשון שלה.

בלה רוזנבאום, מי שהיתה “האשה הכי יפה באוּלָם” – זמרת אופרה ידועה ואישיות צבעונית בחיי תל-אביב הקטנה – מתחילה להיעלם. זה קורה קצת אחרי שהיא מעבירה שיעור בפיתוח קול לקקטוס שבמרפסת הבית. היא מופנית אל גליה שעשוע, פסיכוגריאטרית המתמחה בטיפול בדמנציה, וזאת שבועות אחדים לפני חג הפסח.

יענקל’ה, בעלה האוהב אך העדין מדי של בלה, מתקשה להסתגל לשינוי וכופה על השניים הסתגרות. בבית הם ממתינים לנעמי, בתם היחידה, העתידה להגיע לחופשת מולדת. גם גליה, הרופאה הסמכותית המטפלת בבלה, נדרשת להתמודד עם רגשות סוערים ביחס למשפחתה-שלה. הנשים שבמרכז הרומן עוטות על פניהן מסיכה; עד ערב החג ינשרו המסכות כולן.

מדובר ברומן קולח ורגיש, המתאר רגעים קומיים-טרגיים, נוגעים ללב. דרך גלריה של דמויות, המדברות כל אחת בקולה, נפרשת מציאות אנושית של סגידה ליופי ולריצוי חברתי, ואיתה היכולת לחרוג ולהעז, ובעיקר האהבה לחיים – גם כשהמשפטים והמעשים שלנו מתחילים להתבלבל.

“משהו קורה לבלה“, מאת אוריין צ’פלין, הוצאת “הקיבוץ המאוחד-ספריית פועלים”.

4טבעם של הדברים השבירים

עטיפת הספר “טבעם של הדברים השבירים”

כשהאהבה מתגלה במקומות החשוכים ביותר

סופי הוקינג, מהגרת צעירה מאירלנד, היא “כלה בהזמנה בדואר”. היא נישאה למרטין, האלמן המצליח ויפה התואר, רגעים ספורים אחרי פגישתם הראשונה. היא איננה יכולה ללדת ילדים בעצמה, אך אוהבת את קאט, בתו בת החמש של מרטין, כאילו היתה בתה.

אולם מאחורי התמונה המשפחתית המושלמת מסתתרת אפלה גדולה. רעידת האדמה שמחרידה את סן פרנסיסקו, עיר מגוריהם, באפריל 1906 היא הפעם השנייה בתוך עשרים וארבע שעות שבה מרגישה סופי שהאדמה רועדת תחת רגליה – וזו הרעידה הקלה מבין השתיים.

שעות ספורות קודם לכן מגיעה אשה צעירה לפתח ביתה, ומנפצת את החלום של סופי על חייה: סופי אינה האשה היחידה שמרטין נשוי לה, וסכנה איומה מרחפת מעל ראשה. לאחר שביתה נחרב, יוצאת סופי למסע שנועד להגן על חייה ועל קאט. האם בכוחה של רעידת אדמה לא רק להרוס אלא גם לבנות?

טבעם של הדברים השבירים הוא רומן נוגע ללב ומטלטל על צעירה שמוצאת את עצמה נלחמת על כל היקר לה. זהו ספר על חברות, על עוצמה נשית, ועל אהבה המתגלה במקומות החשוכים ביותר.

סוזן מייסנר היא סופרת עטורת פרסים של רבי מכר היסטוריים שתורגמו לעשרות שפות. גם ספריה הקודמים, ‘סודות של חיים מופלאים’ ו’זוהר כמו גן עדן’, שכבשו מיליוני לבבות בעולם, ראו אור בעברית בהוצאת “מודן”.

“טבעם של הדברים השבירים”, מאת סוזן מייסנר, הוצאת “מודן”.

5כשפריז עצמה עיניים

עטיפת הספר “כשפריז עצמה עיניים”

כוחה של האהבה ואומץ הלב

אשה אחת מוכרחה לקבל את ההחלטה הקשה ביותר בחייה בסיפור מכמיר לב ובלתי נשכח על אהבה והקרבה, התנגדות ואמונה, בתקופה האפלה והמפחידה ביותר בהיסטוריה.

סנטה קרוז, 1953: ז’אן לוק, אדם הבורח מעברו, בונה לעצמו חיים חדשים בקליפורניה. הצלקת שעל פניו היא מחיר זעום שעליו לשלם על ששרד מאימת הכיבוש הנאצי בצרפת. הוא מעולם לא ציפה שהעבר ישוב ויתדפק על דלתו.

פריז, 1944: עברה של אשה יהודייה צעירה משוסע כהרף עין לגזרים. בעודה מובלת כצאן לטבח אל הקרון הנוסע לאושוויץ, היא מפקידה באקט של ייאוש את היקר לה ביותר עלי אדמות בידיו של זר. כל שנותר לה כעת הוא לקוות.

על רציף רכבת אפל שני גורלות נשזרים זה בזה, והבחירות שכל אחת מהדמויות תעשה ישנו את העתיד באופן שאף אחת מהן לא יכלה לשער.

ברומן שובה לב, המסופר מנקודות מבט מתחלפות, דנה רות דרואה בכוחם של אהבה, חוסן נפשי ואומץ, גם כשהכל נראה אבוד, ובוחנת את עוצמתם של קשרי משפחה ומה זה באמת אומר לאהוב ללא שום תנאי.

“כשפריז עצמה עיניים”, מאת רות דרואה, הוצאת “ידיעות ספרים”.

 

;