fbpx

לא רק קונסילר

סובלת מכהויות סביב העיניים? קונסילר הוא פתרון טוב, אך כיום את יכולה להעלים את העיגולים השחורים בקלות רבה יותר גם ללא עבודה של מאפר מקצועי

קונסילר

כהויות סביב העיניים, לפני האיפור

קונסילר

מראה בהיר וזוהר, אחרי האיפור

רבות מאיתנו סובלות מכהויות מתחת לעיניים, אותם עיגולים שחורים שגורמים לנו להיראות עייפות, עגמומיות וחסרות חיוניות, למרות שלא תמיד מדובר רק בעייפות. כהויות מתחת לעיניים נובעות מהרבה סיבות: גנטיקה של עור דק, הזדקנות, עודף במלנין, נטילת תרופות מסוימות, דליפה מכלי דם, בעיות במערכת העיכול ועוד. אז מה עושים כדי להעלים את העיגולים השחורים?

קונסילר הוא פתרון טוב, אך הוא צריך להתאים בדיוק לגוון עורך. כמה פעמים קנית קונסילר שנראה נהדר כשניסית אותו בפארם וכשהשתמשת בו צף לו צבע אפרפר מאפיל ולא מחמיא? הסיבה לכך היא שלכהויות סביב העיניים יש גוונים שונים, עם תת-גוונים של כחול, סגול, צהבהב ולפעמים אדום (כלי דם דקים הנראים לעין מבעד לעור הדק) שבדרך כלל יופיעו אצל בהירות עור. הפתרון: את יכולה לתקן ולהסוות כהויות מסביב לעיניים גם בעזרת מתקני צבע בודדים שמנטרלים גוון על ידי גוון נגדי.

עד לא מזמן היתה זאת עבודתו של מאפר מקצועי לתקן ולהסוות כהויות מסביב לעיניים על ידי נטרול גוונים, אך כיום בעידן הקונטורינג והקורקטינג חברות האיפור הבינו שאנו רוצות לתקן לבד בבית והחלו לשווק מתקני צבע בודדים (קורקטורים) בגוונים שונים ואפילו פאלטות עם מספר גוונים מתקנים. אז איך נדע באיזה גוון של קורקטור לבחור לכהויות שלנו? איזה מרקם? נוזלי? מוצק? ואיך נמנע מלהדגיש קמטים? המאפרת שלומית פדידה מסבירה:

המוצרים שיעשו את העבודה, לפי סדר שימושם:

  1. פריימר/ קרם עיניים.
  2. מתקן גוון (קורקטור).
  3. קונסילר.

איך תדעי מה מתאים לך? אם העור שלך יבש מתחת לעיניים, רצוי להתחיל עם פריימר המיועד לאזור זה שהעור בו הוא דק, או קרם עיניים המיועד לכך שאפשר לאחר המריחה שלו להתאפר. לא מומלץ להשתמש בקרם עיניים ללילה לפני איפור כיוון שהוא כבד ולכן הוא טוב ללילה. לכן, חשוב לבחור קרם עיניים שיספק את הלחות במידה כזאת שלא יפריע לתהליך האיפור ולא יפגע בספיגה של המתקנים והקונסילר.

איך תדעי איזה גוון מתקן (קורקטור) מתאים לך?

אם את סובלת מכהויות כחולות סביב העיניים – גוון כתום (סלמון) יתאים לך.

אם יש לך כהויות סגולות – גוון צהוב יתאים לך.

אם יש לך כהויות/ כתמי פיגמנטציה צהבהבים – גוון סגול יתאים לך.

אם יש לך אדמומיות בעור כתוצאה מקופרוז או מפצעונים – גוון ירקרק יתאים לך.

איך תדעי איזה קונסילר מתאים לך?

קונסילר צריך להיות בהיר בטון אחד מגוון העור שלך. גם בקונסילר, כמו במתקן גוון, מומלץ לבחור במרקם נוזלי או מוצק בהתאם לדרגת הכהויות סביב העיניים וסוג העור. אם העור דק ויבש – קונסילר נוזלי יתאים, ואם העור שמן – כדאי להשתמש בקונסילר מוצק. בכל מקרה, מומלץ להשתמש במתינות ולא להעמיס יותר מדי.