fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2023/09/אבנר-לוינסון-תערוכה.jpg

אחרי ההצלחה בניו-יורק, מציג האמן אבנר לוינסון תערוכה בת”א הבוחנת את גוף וטבע האדם

התערוכה, בגלריית “שטרית&וולף”, פורצת מעבר לקווי המתאר של הגוף ומביעה עוצמה ויופי, חוזק ושבירות

לפסלים של אבנר לוינסון אין שמות. הם כולם והם אף אחד. הם חופשיים, נוכחים בהתרסה ומלאי הבעה. אחרי הצלחה גדולה בניו-יורק הוא מגיע עכשיו לתל-אביב עם תערוכה מסקרנת מאוד.

בתערוכה החדשה, תחת הכותרת “בחזרה למקור” בשואו רום של גלריה Sheetrit & Wolf בנוה-צדק, מציג לוינסון עשרות עבודות קטנות, פסלי ראש, דמויות חשופות ופגיעות, לצד כמה פסלים גדולי ממדים.

“בפסלים האלה התמקדתי בקטן, באנושי”, הוא מספר, “כחלק מהתמודדות כנה עם שאלות גדולות על רוח האדם ומידת האדם, בניגוד לרוח הכללית שבחוץ”.

1אבנר לוינסון ראשים צילום באדיבות האמן

אבנר לוינסון, “ראשים”. צילום באדיבות האמן

פסלי החימר של לוינסון לא מתחנפים, לא מנסים ליפייף את המציאות. להיפך, יש בהם ניסיון ללכוד אמת חמקמקה, עם יושרה וכנות. טביעת האצבע האנושית והאישית שלו חודרת עמוק אל תוך החומר.

כל דמות שלו מתחילה מהרהור מעורפל, ממחשבה שהולכת ומתבהרת בתהליך העבודה הדינאמי. לוינסון: “אני מתחיל מפוזיציה מסוימת והיא הולכת ומשתנה תוך כדי העבודה. מה שחשבתי עליו בבוקר נראה אחרת לגמרי לעת ערב, וזה מה שמעניין אותי – הדרך שאני עובר עם הדמויות”.

2אבנר לוינסון בעבודה בסטודיו

אבנר לוינסון בעבודה בסטודיו

אבנר לוינסון (נ. 1981, ירושלים), פסל, רשם וצייר. בין השנים 2005-2013 חי, למד ועבד בניו-יורק, בעל תואר MFA מביה”ס The New York Studio School. לוינסון מציג בישראל ובארה”ב, מלמד ומרצה במקומות שונים.

בנוסף, הוא אחד הבעלים של גלריה “מאיה” בקרית המלאכה בתל-אביב ושל בית הספר לאמנות “האטליה” הסמוך לה. ביצירתו הוא עוסק בעיקר בצורות אנושיות ובאיזון העדין בין הפיזי לרוחני. הוא עובד במגוון חומרים כמו חימר, עיסת נייר, ברונזה וגבס.

3פסלים מתוך התערוכה בחזרה למקור

פסל מתוך התערוכה “בחזרה למקור

יצירותיו אינן מייצגות בהכרח דמויות אנושיות ברורות. לרוב מדובר בהפשטות או מהויות של צורות: רמזים לדמויות אנושיות, חיות ונופים. “זה גוש חימר קר וחסר חיים, ומהגוש הזה צריך ליצור משמעות”, הוא אומר, “בסוף מה שמעניין אותי הוא להביע משהו חי – ולכן אני מרגיש שדרך הנגיעה בחומר חייבת להיות כזאת שלא מחקה את המציאות, אלא בוראת את אותה מחדש”.

4אבנר לוינסון פרימה דונה, 2015

עוד מתוך התערוכה: אבנר לוינסון, “פרימה דונה”, 2015

גלריית Sheetrit & Wolf היא מיזם משותף של שני אנשי עסקים: רות שטרית ויונתן וולף אברמצי’ק.

רות שטרית, מנכ”לית ובעלים של “שטרית מדיה גרופ”, פועלת בתחומי הפרסום, תקשורת, תרבות ואמנות, חברה ופילנתרופיה. מלווה את עולם התרבות בישראל מזה שנים רבות, שותפה ליוזמות רבות בשדה האמנות, מטפחת ומקדמת אמנים ישראליים בחשיפה ובמכירות. ב-2021 הקימה את ‘מה ז’ולי’ בית קפה-גלריה בשכונת נוה-צדק בתל-אביב, שבו מתקיימים מפגשי אמנות, הרצאות ותערוכות.

5גבר יושב, 2006

אבנר לוינסון, “גבר יושב”, 2006

יונתן וולף אברמצ’יק, איש עסקים ישראלי צרפתי. בן לאחת המשפחות המובילות בתעשיית המזון בצרפת, היה נהג מרוצים מהידועים באירופה, עלה לארץ מפריז עם משפחתו ב-2016 ומנהל פעילות מסחרית ב-Low-Tech והייטק, עם הרבה חדשנות. אל עולם האמנות הבינלאומי הגיע בעקבות תשוקתו האדירה ליצירה והוא פועל ופעיל בו כבר למעלה מעשרים שנה. מטרת הגלריה היא להציג אמנות ישראלית ובינלאומית של יוצרות ויוצרים חדשניים ומבטיחים שפורצים את גבולות הביטוי האמנותי.

6המסע 2006

אבנר לוינסון, “המסע”, 2006

בחזרה למקור: אבנר לוינסון

גלריה Sheetrit & Wolf – שבזי 35, נוה-צדק, תל-אביב.

אירוע הפתיחה בנוכחות האמן יתקיים ב-6 בספטמבר 2023 בשעה 19:00. התערוכה פתוחה לקהל הרחב מ-7.9.23 ועד 10.10.23, בימים א’-ה’ 11:00-20:00; שישי 10:00-16:00; שבת 11:00-17:00.

https://sheetritwolfart.com/

7אבנר לוינסון המשורר צילום באדיבות האמן

אבנר לוינסון, “המשורר”, צילום באדיבות האמן

;