fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/07/אירה-גדול.jpg

אירה דולפין על ה-מהלך שעשתה ב”הישרדות וי.איי.פי” ועל ההדחה הפתאומית שלה

מאמנת הכושר אירה דולפין – מי שעשתה את ה-מהלך של עונת “הישרדות וי.איי.פי” כשהדיחה את ליהיא גרינר מהמשחק, ושבוע אחר כך הודחה בעצמה במשימת הדחה פתאומית – הוכיחה שהיא הגיעה למשחק לא רק לשרוד אלא גם לנצח. אז היא אומנם הודחה ולא תיקח את המיליון, אבל היא שוברת לנו כמה מיתוסים על כושר ותזונה

אירה דולפין. גילתה את עצמה מחדש בהישרדות

אירה דולפין. גילתה את עצמה מחדש ב”הישרדות וי.איי.פי”

“איזה פרק לפנתיאון”, כתבה באינסטגרם שלה אירה דולפין, 38, מאמנת הכושר, בעלת חדרי הכושר “פינק רום” ואחת המשתתפות הבולטות ב”הישרדות וי.איי.פי”. היא התכוונה, כמובן, לפרק ששודר בשבוע שעבר שבו הדיחה בתרגיל אסטרטגי מדהים את ליהיא גרינר, בת בריתה הקרובה ביותר של נעמה קסרי, האמא של כל האסטרטגים.

לאורך כל העונה נחשבה דולפין למתמודדת מבודדת, מובלת, אחת שלא בדיוק יזמה מהלכים, לא היתה בת ברית של אף אחד, וחבריה למשחק אף קראו לה “פוטין”. אחרי שידור הפרק שבו הדיחה את גרינר בעזרת פסלון חסינות מוזהב (שהגן דווקא על מני נפתלי), היא כתבה באינסטגרם: “ללא ספק נפל לי אסימון מאוד גדול ביחס למצב שלי במשחק ומה אני צריכה לעשות לא רק כדי לשרוד אלא כדי אשכרה לנצח את המשחק הזה. עד הבקתה המחשבה לא עברה לי אפילו בראש.

אירה דולפין באחת המשימות הפיזיות בהישרדות. היתה בכושר של מאמנת

אירה דולפין באחת המשימות הפיזיות בהישרדות. היתה בכושר של מאמנת
“ליהיא היא חברה שלי. היא היתה לפני הישרדות ותהיה אחרי. היא חטפה את הריקושט שלה בגלל הברית עם נעמה. כמובן שהמהלך ההתחלתי היה על נעמה, אבל היא היתה עם שרשרת חסינות אז הלכתי על החצי השני שלה, בידיעה שאני יודעת שאם אני שולפת פסלון אני מאזנת את מערך הכוחות ופותחת את המשחק ל-3 מול 3. ואני ידעתי שזה המהלך המתבקש. זה וקצת לנקום. זה נכון שזו רק שיחת טלפון אבל לאנשים ש-40 יום לא בבית זה חמצן. ואני קשורה לילדים שלי כמו שאי אפשר לתאר. הם החיים שלי.
“חזרתי להרגיש את העוצמה שלי. חזרה לי הפוטין ואני מאושרת. מאושרת מהדרך ומההישג. מהמהלך, מהמהפך. עכשיו בואו נראה מי עלה נידף. רבוטה!!! תזכרו: שורד שבור, זה שורד נוקם”.

שלושה ימים אחרי המהלך המבריק, אחרי שכבר הרגישה שהיא שולטת במשחק ויש לה כוח לשנות דברים, הגיעה משימת הדחה פתאומית, שבה הפסידה בשתי שניות לשמחה גואטה, והודחה סופית מהמשחק. היה קשה לראות אותה מתפרקת לרסיסים, בוכה בכאב ומבקשת שיניחו לה לנפשה.

אירה דולפין לאחר הדחתה מהמשחק. התפרקה לרסיסים

אירה דולפין לאחר הדחתה מהמשחק. התפרקה לרסיסים

על החוויה המטלטלת של הדחתה, כתבה דולפין: “סוף משחק. 41 יום שרדתי. איזה רגע עצוב ומבאס. רציתי להישאר על הרצפה ורק לבכות עד שיגמרו לי כל הדמעות. זה נכון שאנחנו כל הזמן אומרים שזה רק משחק, אבל אני יצור תחרותי ששונאת להפסיד, אפילו בזוג או פרד…
“הישרדות היא ללא ספק אחד האתגרים הכי גדולים ומטורפים שהיו לי בחיים. משחק קשוח, דרמטי, כואב, מאתגר ולא פייר, שלוקח אותך אל הקצה ומעבר לו. אין אוכל, אין שינה, אין תנאים, אין משפחה או חברים. רק התמודדות יומיומית קשה מנשוא והפתעות כמו משימת הדחה פתאומית כשלפני פחות מ-24 שעות היית על גג האולימפוס .

“והפסדתי. כן, זה עצוב ברמות אבל זו המציאות. ואני מקבלת את זה. כי ככה זה בחיים. צריך לדעת להפסיד או כמו שלימדו אותי: ‘אם לא תדעי להפסיד, לעולם לא תדעי לנצח’. וזה הלקח שלי מהחוויה המטורפת הזאת .אני יוצאת מהמשחק שלמה ומלאה. עברתי עליות וירידות, איבדתי את עצמי לפרקים ומצאתי את עצמי מחדש!!! ספגתי ויריתי חזרה.

“אירה פוטין היא מי שאני גם אחרי הישרדות. ממשיכה במשימה שלי להוביל את משפחת הנשים שלי לפסגות חדשות. חוזרת לפינק רומים שלי, לפרויקטים החדשים שלי וכמובן למשפחה האהובה שלי שהיא הלב הפועם בתוכי. תודה לאורן שהוא הסלע שממנו אני מרשה לעצמי לקפוץ למים העמוקים ולשני הדולפינים היפים שלי אביב ואור שהם ללא ספק האביב והאור בחיי. אוהבת אתכם”.

אירה דולפין על האי עם נעמה קסרי וליהיא גרינר

אירה דולפין על האי עם נעמה קסרי וליהיא גרינר
עכשיו, כשהישרדות מאחוריה, היא מאמתת ומנפצת מיתוסים בכל מה שקשור בכושר ותזונה:

* “יש מיתוס שאומר שכדי להעלות מסת שריר צריך לצרוך אבקת חלבון. לא נכון. כדי להעלות מסת שריר  יש לבצע אימוני כוח שמותאמים לרמה שלכן ובמקביל ליצור תפריט תזונתי שמכיל את כמות החלבונים המתאימה מן המזון, כמו קוטג’, יוגורטים למיניהם, עוף, ביצים, טונה, דגים וקטניות. במידה ומתקשים לקבל את כמות החלבון הנאותה מסיבה כלשהי יש להתייעץ עם איש מקצוע או לנסות לפנות לתוסף תזונה”.

* אימון גופני מגביר את התיאבון. נכון. אומנם בדקות הראשונות לאחר האימון זה לא מורגש, כי משתחררים הורמונים שחלקם מדכאי תיאבון אבל כעבור זמן מה, כשהגוף נרגע מהפעילות, אנו עשויות להרגיש רעב מוגבר בשל קצב חילוף החומרים שעולה ובשל האנרגיה שהוצאנו במהלך הפעילות. כמובן שהתחושות תלויות ברמת האימון שעשינו ובמצב התזונתי שהיינו בו לפני אימון (אם לא אכלתן בכלל לפני האימון, תהיו ממש מורעבות). לכן מאוד מומלץ לאכול משהו קטן לפני האימון”.

אירה דולפין עם בעלה אורן וילדיה אביב ואור

אירה דולפין עם בעלה אורן וילדיה אביב ואור

* יש הרבה אנשים שחושבים שאם הם מתאמנים אפשר לאכול הכל! ממש לא נכון. תזונה היא חלק מאורח חיים ומה שנכנס לגופנו חשוב ביותר – גם כשאנחנו מתאמנים .השילוב של תזונה מאוזנת ופעילות גופנית יכולים לסייע לנו לשמור על מדדי דם תקינים. אוכל מטוגן ומעובד, כמו המבורגר ונקניקיות עשויים להעלות את רמת הכולסטרול ומדדי השומן בדם גם לאדם שמתאמן וגם לאדם שאינו פעיל. מי שמתאמן עשוי לתקן את הנזק שנגרם מהאוכל לא בריא בצורה יותר מהירה אם הוא עושה ספורט. אך האם לא חבל על המאמץ? כמובן שעדיף להתאמן ואז לאכול בריא ונכון .”
* הרבה אנשים חושבים שאם לא מרגישים רעב אחרי האימון אין צורך לאכול. המיתוס הזה שגוי! יש אנשים שסיימו אימון אינטנסיבי ולא רוצים לאכול אחרי האימון כי הם לא רוצים להחזיר לגוף את הקלוריות שהם זה עתה שרפו. אך הארוחה שלאחר האימון חשובה מאוד כדי להתאושש ולמלא את מאגרי האנרגיה לקראת האימון הבא! כאשר נמנעים מאכילה הגוף יכול להאט את קצב חילוף החומרים ואת קצב הירידה במשקל או לחילופין את קצב התאוששות השרירים”.

חגגה לא מכבר יומולדת 38. אירה דולפין עם זר על הראש

חגגה לא מכבר יומולדת 38. אירה דולפין עם זר על הראש

אירה דולפין. מאמנת הכושר של נשים

אירה דולפין. מאמנת הכושר של נשים

צילומים: אינסטגרם

;