fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/07/שומני-גדול.jpg

גם בגיל 50 יכולים להופיע פצעונים. איך מטפלים בעור שומני?

בני נוער רבים, וגם נשים וגברים בגילאי 30, 40 ואפילו 50, סובלים מעור פנים שומני עם פצעונים-פצעים. איך מטפחים עור כזה? ננסי ירחי, מנהלת קשרים רפואיים במותג הדרמו-קוסמטיקה “לה רוש-פוזה”, מסבירה ומעניקה טיפים מנצחים

איך לטפל בעור שמן Photo by Jernej Graj on Unsplash

מהם הגורמים העיקריים לפצעים?

גנטיקה, שינויים הורמונליים, זיהום אוויר, חשיפה לשמש, לחץ, מזון, כל הפרמטרים הללו יכולים לגרום לעור פנים שומני, עם פצעונים או פצעים. העור סובל מייצור יתר של סבום (שומן בעור), ולא יודע איך להוציא אותו. התוצאה: עור פנים מבריק, נקודות שחורות, מיקרו-ציסטים ונקבוביות מורחבות.

באיזה גיל סובלים מפצעים ומפצעונים?

זה מתחיל בגיל ההתבגרות, בסביבות גילאי 12-13, אבל אפשר למצוא בכל העולם נשים וגברים הסובלים מעור שומני ומפצעים גם בגילאי 30, 40, ואפילו מעל 50!

איך אפשר למנוע את התופעה הזאת?

עור מעורב, שומני, עם פצעונים או פצעים דורש שיגרת טיפוח עקבית ומתמידה. חשוב לבחור בסבונים יעילים ועדינים המכילים אבץ כדי להפחית את רמת השומן בעור ולגרום להתחדשות התאים ולפילינג עדין. המטרה היא לנקות את עודפי השומן והתאים המתים שהצטברו על פני העור וסותמים את הנקבוביות. בנוסף לסבון, מומלץ להשתמש בקרם לחות טיפולי שמיועד לעור שומני.

למה כל כך חשוב לטפל בפצעונים?

כל פגם יכול להפוך לצלקת, במיוחד בעור כהה, או בסימן אדמומי בעור בהיר. הדלקת שנמצאת בבלוטת החלב עוברת לתאים המכילים מלנין, ונוצרת תופעת פיגמנטציה. חיוני לטפל בעור עם פצעים הכי מהר שאפשר כדי למנוע צלקות עתידיות, ולבחור בטיפוח המסייע בהפחתת הסימנים. קרם הפנים צריך להכיל רכיבים אנטי-דלקתיים, עם שילוב של רכיבים המסייעים להתחדשות התאים, כגון פילינג עדין. בעור מעורב עד שומני חשוב מאוד לטפל באופן יומיומי בייצור היתר של הסבום, ולא לבצע טיפול אגרסיבי פעם ברבעון!

האם טוב לעור עם פצעים להיות בשמש?

לא, להיפך. חשוב לא להיות בשמש, כי היא מזרזת את פעילות בלוטות החלב.  בימים הראשונים יש הרגשה שהפצעים מתייבשים, ושהעור נראה יותר טוב, אך בהמשך העור מתעבה ויותר פצעים מופעים על העור.

מהי ההשפעה של אקנה על הדימוי העצמי?

יש מקרים שההשפעה היא רצינית. נערות ונערים רבים לא יוצאים מהבית בגלל פצעים על עור הפנים שלהם. יש גם מקרים קיצוניים של דיכאון.

טיפים שאפשר לתת לאנשים הסובלים מפצעים או מפצעונים?

חשוב כל הזמן למנוע את התופעה, להשתמש במוצרים דרמו-קוסמטיים המסייעים בהפחתת רמת הסבום בעור ובקילוף עדין של התאים המתים המצטברים בנקבוביות.

כדאי לדעת:

1.שיגרת טיפוח המבוססת על התמדה היא הסוד בטיפול בעור הסובל מפצעים. חובה לשטוף את הפנים פעמיים ביום עם סבון מתאים ולבחור בקרם פנים המיועד לעור שמן הנוטה לפצעונים.

2.כלל ברזל: לא לפוצץ פצעים, כדי למנוע צלקות!

3.יש להימנע מחשיפה לשמש ולהקפיד על מריחת קרם הגנה המתאים לעור שמן (לא קומדוגוני).

4.יש להימנע ממוצרי טיפוח אגרסיביים, המייבשים יותר מדי את העור וגורמים לו לייצור יתר של סבום.

5.לאכול בריא.

;