fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/08/שי-גדול.jpg

באושר ובעושר: השחקן שי אביבי ואשתו מיכל כתבו ספר מרתק על זוגיות מניסיונם האישי

זה התחיל במופע קטן בסלון ביתם בשם “באושר ובעושר”, שבו חשפו השחקן שי אביבי ואשתו התסריטאית מיכל ליבדינסקי תמונות מחיי נישואיהם; המשיך במופע מערכונים שממלא עד היום אולמות בכל הארץ; ונחתם בימים אלה בספר הנושא אותו שם. כך פתרו השניים את היחסים ביניהם, כשגילו שבמקום להרגיש אושר ושמחה, הרגישו כעס וטינה

1שי אביבי ומיכל ליבדינסקי

שי אביבי ומיכל ליבדינסקי. מסיפורי סלון ועד למופע ולספר. צילום: יח”צ

השחקן שי אביבי ואשתו התסריטאית מיכל ליבדינסקי הפכו את הלימון של הזוגיות שלהם ללימונדה מרעננת. הם 21 שנה יחד, חיים בפרדס-חנה. מגדלים שני ילדים, ולפני כשבע שנים החלו לכתוב קטעים על מה קרה לנסיך ולנסיכה אחרי החתונה, שבו חשפו סיפורים מחיי הנישואים שלהם.

הסיפורים הללו הפכו די מהר למופע מערכונים שהחל לרוץ בסלון ביתם וממשיך עד עכשיו באולמות בכל רחבי הארץ. המערכונים שכתבו דיברו וצחקו על הכל: ההתפנקסויות, הנסיעות בשתיקה באוטו, הכמיהה החוצה, הדילמה מה לעזאזל עושים בזמן איכות זוגי, המין האדיר שנהיה נדיר, הנסיעות המלחיצות לצימר, הדיבורים החדשים על זוגיות פתוחה, והרצון להישאר יחד קרובים, למרות הקשיים השחיקה והפיתויים בחוץ.

המופע נוגע בקלילות ובהומור בנושאים שלא תמיד קל לדבר עליהם, ומשאיר את הצופים בתחושה שאנחנו לא לבד עם הסרטים שלנו, שכולנו יחד על אותה סירה. לדבריהם, “גם אנחנו הופתענו לגלות שאותה אינטימיות מהסלון המשיכה ללוות את המופע לא משנה מול כמה אנשים הופענו”.

בימים אלה הפך המופע גם לספר, “באושר ובעושר – הסיפור האמיתי”, שבו הם חושפים איך פתרו את היחסים ביניהם אחרי 10 שנות נישואים, כשגילו שבמקום להרגיש אושר ושמחה, הרגישו כעס וטינה. אין ספק, שהמופע והספר הכניסו עניין לחייהם ועצם הדיבור על הבעיות גם פתר אותן.

2עטיפת הספר באושר ועושר - הסיפור האמיתי

עטיפת הספר “באושר ועושר – הסיפור האמיתי”

לרגל צאת ספרם לאור, כתבו שי ומיכל בדף הפייסבוק שלהם: “כשהתחתנו האמנו שנחיה באושר ועושר עד עצם היום הזה… עשר שנים ושני ילדים אחרי גילינו שבמקום להרגיש אושר ושמחה, אנחנו מרגישים כעס וטינה, ושאנחנו אולי חיים יחד צמודים, אבל מרגישים לבד ורחוקים.

“אף פעם לא חשבנו שהזוגיות תהיה אחד הנושאים המרכזיים בחיינו, ככה יצא, כשהתעוררנו על עצמנו בוקר אחד ויצאנו לחקור מה לעשות כדי להחזיר הביתה את האהבה. המסע הזוגי הפרטי שלנו על כל שלביו נמצא בספרנו החדש: ההתאהבות, החתונה, הילדים, השגרה, הקיפאון, התסכול מהסקס, הריבים המתישים, והחקירה מה לעשות עם כל הקשיים האלה.

“הספר הוא חצי אגדה למבוגרים (עם איורים של אוריין שביט הגאונה), וחצי מדריך למשתמש – יש בו רעיונות חדשים איך להתמודד עם סצינות זוגיות מתסכלות שמתרחשות בכל בית. הוא לגמרי עלינו וכשתקראו אולי תרגישו שהוא לגמרי עליכם. השנה אנחנו 21 שנה יחד. הספר הזה הוא המנחה שלנו לריפוי מערכות היחסים, והאפשרות המרגשת מכל: להפוך ריחוק לקרבה, וייאוש לאהבה.

3כרזת המופע של שלי ומיכל לבאושר ועושר

הכרזה של שי ומיכל למופע “באושר ועושר”

מילון הזוגיות השלם ע”פ שי ומיכל

אהבה מאז תחילת הזמנים, משוררים, סופרים, מחזאים, קולנוענים, מוזיקאים, פילוסופים, אנשים מן השורה, כותבים עלייה, שרים אותה, חוקרים אותה, יוצרים ממנה, מתים למענה, חיים רק בשבילה, ועדיין אין ממש תשובה ברורה – מה זאת אהבה???

בייב – כינוי חיבה נפוץ, המתאים גם לזכר וגם נקבה. למרות החיבה שבכינוי, נהגה לרוב עם משפט ציווי אחריו: בייב, תעשי לי קפה; בייב, קח את הילד, יש לו קקי.

בגידה במובנה הרחב וההיסטורי בגידה היא הפרת חובת האמונים של אדם לעמו, למולדתו ולמדינתו וסיוע לאויב. במובן הזוגי בגידה היא לא להצליח לעמוד בסטנדרטים של התאפקות שהמונוגמיה (ע”ע) דורשת מאיתנו בניגוד לדרכו הטבעית של הגוף. על פי הסטטיסטיקות, אגב, מעל 50 אחוז מהנשואים בוגדים.

גירושים על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כל זוג שלישי בישראל יתגרש ברבות השנים! שיהיה במזל טוב?

דומים זוגות רבים הולכים ונהיים דומים זה לזו וזו לזה ככל שהשנים עוברות, עד שלא תמיד ברור איפה היא מתחיל והוא נגמרת.

הורים אנחנו נעשה הכל כדי: א. להיות כמוהם, או – ב. להיות ההיפך הגמור מהם. ככה או ככה הזוגיות שלנו נראית ככה בגללם!

ואל תחזור! – וכל מילה מיותרת.

והם חיו באושר ועושר עד עצם היום הזה… שקר שהוכנס לנו טוב-טוב לראש וללב כל לילה לפני השינה, ודפק לנו את החיים.

זוגיות  מילה חדשה יחסית לתיאור קשר, יחסים והדדיות, המתארת את גן העדן והגיהנום גם יחד.

חתונה – טקס פופולארי בקרב בני האדם מזה דורות, עליו נהוג להוציא כסף בלי חשבון רק כדי שהגבר והאשה יכריזו אל מול חבריהם ומשפחתם כי הם מתחייבים זה לזו וזו לזה. לאחר הטקס שאלת השאלות היא האם הזוג יכנס לסטטיסטיקת הגירושים (ע”ע), סטטיסטיקת הבגידות (ע”ע), או שהם יצלחו את אוקיאנוס החיים בצליעה משותפת.

טנטרה – אם בחרתם במונוגמיה (ע”ע), אתם צמאים להתרעננות, מתביישים לעשות חילופי זוגות, ועל זוגיות פתוחה (ע”ע) אין מה לדבר, נראה שאין לכם ברירה. טנטרה היא המרעננת הרשמית של המונוגמיה. עמכם הסליחה.

יצר – יש לו עניינים משלו, והוא יעשה הכל כדי להפריד ביניכם. יש כל מיני דרכים להתמודד איתו: מצד אחד, לשים עליו חומות, לכסות את העיניים, להפנות את המבט, להסיח את הדעת. מצד שני, אפשר להכריח נשים לא לשיר, לחבוש פיאה מכוערת שתסתיר את שיערן היפה, או הכי טוב – פשוט להעלים אותן בתוך שק שחור המכונה בורקה כשרק העיניים מציצות החוצה, כדי שחלילה לא יעוררו את היצר. אבל אפשר גם ללמוד עליו, להתקרב אליו, לדבר עליו, לשתף, לכתוב, לשורר, לתעל, ליצור דרכו יצירות. ככה או ככה, חשוב לדעת: מהיצר תוכלו לברוח, אבל לא תוכלו להתחבא. לאן שלא תגיעו, מה שלא תעשו, לעצמכם או לאחרות, הוא ימצא אתכם. בהצלחה!

ילדים – ביום שבו הם מצטרפים לזוגיות שלכם, הכל משתנה. כל האנרגיה, תשומת הלב, האהבה, הסבלנות, מוזרמת אליהם, ונחשו למי לא נשאר? בדרך כלל זה הזמן שבו מפסיקים ליהנות מהזוגיות, ומתחילים לעבוד על הזוגיות.

4שי אביבי ומיכל ליבדינסקי

שי אביבי ומיכל ליבדינסקי: “מי שלבד רוצה זוגיות, מי שבזוגיות רוצה להיות לבד

כאן גרים בכיף – ובעצבים, ובשמחה, ובבלגאן, ובאושר ועושר, ובלי כוחות, ובאנושיות רבה.

לבד – מפתיע לגלות יום אחד, שפסגת העונג הופכת להיות יום שלם, או בואו לא נגזים, לפחות אחר צהריים, לבד בבית! (כמובן, מתוך ידיעה משמחת שעוד מעט נהיה יחד).

לאהוב את מה שיש – מי שלבד רוצה זוגיות, מי שבזוגיות רוצה להיות לבד.

מונוגמיה – מיוונית מונו = יחיד, גמוס = נישואים. מצב שבו בעל חיים או אדם שומר אמונים לבן זוג אחד. המונוגמיה מבטיחה לנקבה עזרה ממושכת בגידול הצאצאים. לזכר מבטיחה המונוגמיה כי הוא מגדל את צאצאיו הוא. חוץ מזה מבטיחה לכם המונוגמיה התמודדות לשארית החיים עם היצר (ע”ע) שלכם. בהצלחה!

מלחמת עצמאות – לפעמים מגיע רגע שבו אתם מבינים שאתם בעצם בן אדם בודד ואין צורך שתדברו בלשון רבים כל הזמן.

נצח – תחושת זמן של אינסוף, בדרך כלל קמים איתה יום אחרי החתונה (ע”ע).

נישואים – חוזה שאתה מבין רק בדיעבד.

סווינגרס – חילופי זוגות. פיתרון שמצאו בני האדם למצב הלא נעים הזה, בו הם קרועים בין היצר (ע”ע) שמציק מצד אחד, והקנאה (ע”ע) שמציקה מהצד השני: אם כל אחד ואחת בוגד ונבגד באותו הזמן אז הכל בסדר – תיקו!

עד עצם היום הזה – לא רלוונטי לכל זוג שלישי שמתגרש.

פוליגמיה – ריבוי בני זוג. ההיפך ממונוגמיה. מקור המילה ביוונית ומשמעותה המילולית היא נשואים רבים. המראה הנפוץ הוא גבר שלו מספר נשים. מראה פחות נפוץ הוא אשה שלה מספר גברים. תארו לכן!

פתוחים – נישואים, או זוגיות. רעיון חדש שמככב כבר בכמה וכמה בתים, ויש אף קהילה שלמה שחיה כך, בפתיחות, בטמרה שבפורטוגל. הרעיון הוא שחיים יחד מתוך בחירה, אהבה, וללא פחד. יש אישור חוקי ורשמי לקיים יחסים עם אחרים ואחרות, תוך כדי שמתמודדים עם הקנאה (ע”ע) במקום להדחיק אותה, ומשתדלים לשמור על ראש פתוח (ולא של מי שבגד, כלומר קיים יחסים באישור).

צדיקים – גברים ונשים שחיים במונוגמיה ומשתוקקים לאחרים ואחרות אבל מתאפקים חיים שלמים.

קנאה – רגש קנאה מתעורר במקרה שבו בן או בת הזוג מביעים סימני חיבה לזרים. מכך אנו למדים שלא מספיק להיות מונוגמים (ע”ע), אנו מתבקשים גם לא להיות יותר מדי חביבים לבני המין השני, ואם אפשר שלא לשוחח עימם לעולם – הכי טוב!

ריב – פעולה שאי אפשר להימנע ממנה כשחיים יחד. כל זוג ודרכו היצירתית. אין כמו היות זבוב על קיר בבית שבו מתרחש ריב כדי להכיר באמת ובתמים את הנפשות הפועלות. כדאי לזכור שכל ריב הוא מהמורה בדרך, גם אם מאוד-מאוד לא נעימה, ולרוב גדלים ממנו, אם שורדים אותו כמובן (ע”ע: ואל תחזור!).

שיגרה – זה רע? יש כאלה שזקוקים לה, יש כאלה שהיא הורגת אותם, ככה או ככה, היא פה, והיא פה כדי להישאר. עדיף להתמסר אליה, לחבב אותה, ומדי פעם לעשות כל מיני דברים שונים ומשונים כדי להתרענן ממנה. כמובן על מנת חזור.

תודה – על הדרך, תודה על הבית, תודה לגוף, תודה לנשמה, תודה ללב, תודה על מה שיש, תודה על הלבד, תודה על הביחד, תודה שאת איתי, תודה שאתה איתי, תודה שאני איתי, תודה על החושך והאור, תודה על הטוב והרע, תודה על הלמידה, תודה על הרפתקאת החיים המופלאה.

לרכישת הספר – https://www.armonia.co.il/he/home

;