fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/08/ליבנה-גדול.jpg

האסטרולוג ירון ליבנה: “ישראל חווה תהליכים רבי עוצמה שיובילו למנהיגות חדשה”

האסטרולוג ירון ליבנה מסביר למה מצב הכוכבים בשמים לא רגוע בתקופה האחרונה, מגלה שישראל חווה תהליכים רבי עוצמה שיובילו למנהיגות חדשה, וחושף שהטלטלה תתגבר בחודשים נובמבר 2019 עד פברואר 2020. וגם: מה יקרה בבחירות? מי ירכיב את הממשלה? מי יפתיע? ומי יתווך? כתבה שחייבים לקרוא

האסטרולוג ירון ליבנה

ירון ליבנה: “אנחנו עוברים טלטלות רגשיות ובעיקר אי ודאות מאוד גדולה”

“מצב הכוכבים בשמים לא רגוע בתקופה האחרונה”, אומר ירון ליבנה, מהאסטרולוגים הנחשבים בארץ מזה 30 שנה, שגישתו לתורת האסטרולוגיה היא רב-תחומית ומשלבת גם היבטים פילוסופיים, פסיכולוגיים ומיתולוגיים. “המצב הזה קשור בעיקר לצמידות שמתרחשת כעת בין 2 פלנטות כבדות – סאטורן ופלוטו – במזל גדי. זה מערער ומטלטל מהבסיס את המוסדות השולטים בארץ, את הפוליטיקה, את המבנים הפיננסיים – מה שיוביל ליצירת מבנה חדש במקום הישן. כל זה יוצר טלטלות רגשיות אצל אנשים ובעיקר אי ודאות מאוד גדולה”.

כולנו מרגישים את זה עכשיו. זה בא לידי ביטוי באלימות מילולית, באלימות פיזית, בחוסר סבלנות וסובלנות, יורים בגלל ויכוח על חנייה.

נכון, מדובר בתהליך שיימשך גם בשנה הקרובה. הטלטלה הזאת תתגבר בחודשים נובמבר 2019 עד פברואר 2020. אנחנו צריכים לסגל אורך רוח, איפוק ושליטה עצמית, ולא לתת לאנרגיות הכוכביות הקשות האלה להטביע אותנו. עכשיו, כשאנחנו במזל אריה, יש לאנשים נטייה טבעית לדרמטיזציה ולנסערות, לכן בשבועות אלה בפרט צריך לשמור על קור רוח.

אנחנו חברה שסועה כיום על רקע לאומי (יהודים וערבים), דתי (דתיים וחילונים), אידיאולוגי (שמאל וימין), מעמד חברתי (עשירים ועניים) ואי שוויון בין המינים (סטרייטים ולהט”בים). איך זה בא לידי ביטוי בכוכבים?

ישראל היא מזל שור, והיא חווה, במיוחד עכשיו, את ההקצנה הקוטבית הקשה של מזל עקרב. זה מין הרס עצמי שמקופל עמוק בתוך מזל שור, שמייצג תהליכים רבי עוצמה של שינוי, הן ברמה הפיזית והן ברמה הפסיכולוגית. מצד אחד, אנחנו נחשפים יומיום לשחיתות במדינה, ומצד שני מרגישים היטב את השריפה העקרבית, משריפת השדות בעוטף עזה ועד העובדה שאנו נשרפים מההקצנה התרבותית-חברתית שאנו עוברים. אלו תהליכים שנועדו לבנות בעתיד מבנה חברתי חדש.

“הבחירות מתקיימות במזל בתולה, ולי נראה כבר הרבה זמן, בניגוד למה שהפוליטיקאים מכריזים, שבהחלט ישנה אפשרות לממשלת אחדות. אני טוען שביבי נתניהו נמצא בשלהי תפקידו. זה לא משנה אם הוא ינצח את הבחירות או לא”

מה יקרה לנו במעבר למזל בתולה?

מזל בתולה הוא יציב, רציונלי ומדויק בפרטים, אבל באסטרולוגיה יש מבנה מיסטי מרתק של הפכים משלימים. ההיפוך הקוטבי של בתולה הוא מזל דגים, לכן במזל בתולה אנו חווים אי ודאות, קורבנות ואובדן בהשפעת מזל דגים. לדוגמה, קריסת מגדלי התאומים (11.9.2001), טבח הספורטאים במינכן (5.9.1972), או הטבח בסברה ושתילה (16-18.9.1982). מצד אחד, אנחנו הולכים לחצי שנה של תקופה טעונה. מצד שני, בואו לא ניבהל, עברנו ושרדנו מצבים כאלה.

מה יקרה בבחירות ב-17 בספטמבר?

הבחירות מתקיימות במזל בתולה, ולי נראה כבר הרבה זמן, בניגוד למה שהפוליטיקאים מכריזים, שבהחלט ישנה אפשרות לממשלת אחדות. אני טוען שביבי נתניהו נמצא בשלהי תפקידו. זה לא משנה אם הוא ינצח את הבחירות או לא. גם אם ינצח – מדובר בירידת המסך על תקופת המנהיגות שלו. בשנה הקרובה מתחילה להיווצר מנהיגות חדשה.

עטיפת הספר אינטרמצו אסטרולוגי מאת ירון ליבנה

עטיפת ספרו האחרון של ליבנה “אינטרמצו אסטרולוגי”, העוסק בניתוחי עומק של 12 המזלות

מי ירכיב את הממשלה?

הליכוד וכחול לבן. לאביגדור ליברמן, שהוא מזל תאומים המסמל בין השאר דואליות, יהיה תפקיד חשוב בהרכבה. יכול להיות שהוא ימצא את עצמו כמתווך בין שתי המפלגות הגדולות.

מי יפתיע בבחירות?

ההפתעות יכולות להיות דווקא מדמויות נשיות. איילת שקד, למשל. אגב, אני רואה בערב הבחירות ניתוק ברור מהעבר ויצירת משהו חדש. הבחירות שמתקיימות במזל בתולה לא טובות לביבי, בן מזל מאזניים, שכן זה חודש לפני המזל שלו.

מתי זה משתנה?

זה לא ש-2020 תביא איזה רוגע, אבל תהיה לנו תמונה מלאה יותר לאן הדברים הולכים. אני צופה, מצד אחד, דברים לא פשוטים, ומצד שני יהיו הפתעות מדעיות והתפתחויות חברתיות מרתקות.

“ההיפוך הקוטבי של בתולה הוא מזל דגים, לכן במזל בתולה אנו חווים אי ודאות, קורבנות ואובדן בהשפעת מזל דגים. לדוגמה, קריסת מגדלי התאומים (11.9.2001), טבח הספורטאים במינכן (5.9.1972), או הטבח בסברה ושתילה (16-18.9.1982). אנחנו הולכים לחצי שנה של תקופה טעונה, אבל בואו לא ניבהל, שרדנו מצבים כאלה”

איזה נושא הכי ממוקד עכשיו במפת המדינה?

הכאוס המנהיגותי. אין לנו כיום מנהיגות ברורה וחד-משמעית. הירח המקודם של מפת המדינה נמצא במזל דגים והוא מוסיף עוד ערפול וטשטוש. אם הייתי יועץ היום לפוליטיקאים, הייתי אומר להם לפעול בכל הכוח לאחדות, כי העם נחלש כתוצאה מהקוטביות, וההיחלשות הזו פוגעת גם בביטחון שלנו.

האסטרולוג ירון ליבנה, בעל תואר ראשון במדעי המדינה ותואר שני בפילוסופיה, נשוי לחוה ואבא לרז, מור ואורי, ומתגורר בישוב צורן בלב השרון. במשך שנים כתב את הטור האסטרולוגי היומי ב”ידיעות אחרונות”, ייסד את האתר האסטרולוגי הראשון של Ynet, והראשון שתרגם מידע אסטרולוגי למערכות מידע ותקשורת אישיות.

כיום הוא בעל אתר הנושא את שמו המציע הורוסקופים יומיים, שבועיים ושנתיים ובקרוב יהיו בו גם יישומים חדשים של חיזוי אישי על פי תאריך ושעת לידה מדויקים. הוא עושה מפות ונותן ייעוץ אישי בביתו או בטלפון, יש לו תוכנית רדיו בימי שני ב-90FM, וב”רדיו ירושלים” הוא מגיש פינה של תחזיות מורחבות לכל המזלות. וכן, הוא גם מפרסם את ההורוסקופ השבועי אצלנו, ב”רות עבור”.

באחרונה הוציא ליבנה לאור את הספר המצליח “אינטרמצו אסטרולוגי”, העוסק בניתוחי עומק של 12 המזלות, בהוצאת “ידיעות ספרים”. קדמו לו הספרים “לגעת בכוכבים”, “הפילוסופיה של האסטרולוגיה”, ו”כוכבים, מספרים ועסקים”. בנוסף, הוא מופיע לפני פורומים שונים בארץ, ומשלב במופע שלו “לגעת בכוכבים” שלל רעיונות צבעוניים וייחודיים.

איך ומתי הגעת לעיסוק באסטרולוגיה?

אני אסטרולוג כבר 30 שנה. בסוף שנות ה-70 עבדתי כמאבטח בחברת אל על. עבודתי הביאה אותי למקומות רבים בעולם ובין השאר גם לקהיר כמאבטח נציגות. בוקר אחד, חופשי מעבודה, מצאתי את עצמי במקרה מסתובב בפירמידות בגיזה שליד קהיר. נכנסתי לתוך הפירמידה ושהיתי כעשר דקות בחדר הנמצא בגובה שני-שליש הפירמידה, במקום שהיה קבור אחד הפרעונים. שהייה קצרה זו בעומק הפירמידה שינתה את האופן שבו הסתכלתי על החיים ועל עצמי. ביקור זה הוביל אותי למסע רוחני ארוך, מסע שבו הפיגום והפלטפורמה היו ועודם 12 המזלות, הפלנטות והמספרים.

“12 המזלות הם 12 החודשים, 12 השבטים, 12 אבירי השולחן העגול של המלך ארתור, 12 התלמידים של בודהה ו-12 השליחים של ישו. מדובר בייצוגים אסטרולוגיים אצל כולם, כך שאם השיגעון הוא משותף, אז יש שיטה בשיגעון”

בעבר טענת, כי אסטרולוגיה היא מבנה מתמטי סגור, ובכל זאת בתוך המבנה הזה יש לנו כבני אדם חופש בחירה, אם רק נרצה להכיר את חוקי המשחק. אם נדע אותם הם ישמשו לטובתנו ובשבילנו. כאסטרולוג, האם ועד כמה “הכל צפוי והרשות נתונה”?

הנטייה של רובנו היא לחשוב שאם אנו עוסקים באסטרולוגיה – חיינו הופכים למשחק כוכבי שהכל נתון מראש. זו חשיבה לא נכונה. למעשה, כל הסדר המתמטי – הכוכבים, 12 המזלות ו-4 היסודות (אדמה, מים, אוויר ואש) – מציע לנו אפשרויות רבות. כן, הרשות נתונה, וזה בהחלט קשור לעץ הדעת, שבו יש את העניין של חופש הבחירה. אסטרולוגיה היא לא תורה סגורה, היא פתוחה.

תן דוגמה.

ההשפעה הקשתית (של מזל קשת), למשל, היא השפעה מרחיבה, של תנועה, של מרחב, של רצון לגדול. כשיש מימד קשתי בחודש הקרוב, יש אופציה להתרחבות. כל אחד יכול להחליט אם לנסוע ולראות נופים חדשים או ללמוד קורס בודהיזם באוניברסיטה.

חומרי הגלם שלך הם הכוכבים ו-12 המזלות. 12 הוא מספר חזק. מה זה אומר?

אני רואה באסטרולוגיה שפה, אמנות, פילוסופיה וחוויה, מערכת הפתוחה לפירושים ולמרחב רעיוני עשיר וצבעוני. 12 המזלות הם 12 החודשים, 12 השבטים, 12 אבירי השולחן העגול של המלך ארתור, 12 התלמידים של בודהה ו-12 השליחים של ישו. מדובר בייצוגים אסטרולוגיים אצל כולם, כך שאם השיגעון הוא משותף, אז יש שיטה בשיגעון.

מהן השאלות שרוב האנשים שואלים אותך? באילו תחומים הם רוצים לדעת את עתידם?

נשים שואלות הרבה על יחסים וזוגיות. גברים שואלים יותר על העניין המקצועי-כלכלי של העבודה.

 

;