fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/12/רונית-גדול.jpg

היכן קונות רבות מנשות החברה, הדוגמניות והכוכבות בארץ את פריטי הלבוש המיוחדים שלהן?

פאשניסטות, הכינו את הארנקים: רונית אבישר, בעלת הבוטיק האגדי המצליח באשדוד, RENE by Bim-Bam, שאליו מגיעות מבינות עניין מכל העולם, פותחת בקרוב סניף גם בתל-אביב. “הקולקציות שלי צבעוניות, נועזות עם מבחר גדול מאוד של דגמים”, מסבירה אבישר, “והלקוחות שלי לומדות להעז”

מאת: מריאנה אוליצקי

רונית אבישר צילום - מירה פוקס

רונית אבישר: “אני מרגישה קצת כמו שגרירה של אשדוד. גדלתי כאן ואני אוהבת את העיר”. צילום: מירה פוקס

אם חברתך הטובה לא מגלה לך מאיפה השמלה המדהימה שלה, היא כנראה עשתה את כל הדרך עד אשדוד כדי להביא אותה משם ביחד עם כל מי שאוהבת להתלבש ולא מוכנה להתפשר על מה שיש בחנויות. אז למי שטרם שמעה – אנחנו במגזין “רות עבור” החלטנו לגלות לכן את הסוד היכן קונות רבות מנשות החברה, הדוגמניות והכוכבות בארץ את הפרטים המיוחדים שלהן: RENE by Bim-Bam. וכן, זה באשדוד.

את החנות, הממוקמת בגן העיר באשדוד, חנכה לפני מספר שנים רונית אבישר. מדובר בחנות שנראית הכי חו”ל שאפשר לדמיין, חנות מעוצבת, מוארת ורחבת ידיים עם מתפרה צמודה ושיק איטלקי קלאסי שאף קטפה את פרס ישראל לעיצוב בתחום עיצוב חנויות. לקוחות ותיקות ודאי זוכרות את “בים-בם”, בוטיק שהיה לסוג של אגדה בקרב נשות החברה המקומיות והיווה את הסניף הישראלי של רשת “בים-בם” הצרפתית, שהיתה בבעלות אחיה של אבישר.

2אחד החללים בחנות באשדוד

אחד החללים בחנות RENE by Bim-Bam באשדוד. רונית אבישר: “אני בוחרת את הקולקציות לא רק לפי מה שחם לאותה עונה אלא גם לפי קהל הלקוחות שלי”

אבישר, ילידת מרוקו, עלתה עם משפחתה לארץ בגיל ארבע, והגיעה היישר לאשדוד. הילדה, שבכיתה א’ המורה הציעה לה להחליף את שמה מרנה לרונית, הושפעה מאוד מאמה שתמיד הקפידה על הופעה ייחודית ומושקעת, ובגיל 13 כבר עיצבה ותפרה לעצמה את הבגד הראשון שלה.

בשנות ה-70 האחים של רונית אבישר נסעו לחפש את מזלם בפריז, ושם, כמו רבים מהקהילה היהודית, נכנסו לעסקי הטקסטיל. תחילה הקימו בית ייצור שזכה לשם עולמי ובהמשך פתחו את רשת חנויות “בים-בם” שהפכה להצלחה גדולה והחנויות שלה היו ממקמות במרכזי האופנה של פריז.

אבישר, שבאותה תקופה כבר היתה נשואה טרייה, ובעלה דאז, החליטו לנסות גם הם את מזלם בעיר האורות. רונית: “הגעתי לפריז ב-1980 ולא התחברתי, לא לעיר ולא לעובדה שאני צריכה לעבוד בעסק המשפחתי. הרגשתי שזה לא מה שאני רוצה לעשות. התקבלתי להיות דיילת קרקע של אל על בפריז וגם לשגרירות הישראלית, והחלטתי לתת לזה שנה.

3חזית החנות בגן העיר באשדוד

חזית החנות בגן העיר באשדוד. קטפה את פרס ישראל לעיצוב בתחום עיצוב חנויות

“האחים שלי הציעו לי איזו חנות שאני רוצה וניסו לשכנע אותי להישאר אבל אחרי שנה החלטתי לחזור לארץ. חזרתי ופתחתי את ‘בים-בם’ בארץ. פתחתי שתי חנויות באשדוד ואחר כך הפכתי אותן לחנות אחת גדולה. פתחתי גם ‘בים-בםי גברים ביגאל אלון בתל-אביב, אבל הנסיעות היו לי קשות בין שתי החנויות, אז מכרתי אותה ונשארתי עם החנות באשדוד”.

לקראת שנות ה-2000, תעשיית הטקסטיל בפריז דעכה ופרט ליצרני אופנה ותיקים שאיתם היא ממשיכה לשמור על קשרי מסחר, אבישר עברה לייבא את הקולקציות שלה בעיקר מאיטליה, כשהיא מקפידה לשמור על אוסף אופנה ייחודי ולהביא מעט מאוד פריטים מכל דגם, כאשר חלק מהפריטים הם וואן אוף א-קיינד.

4הכניסה לחנות

חלל הכניסה לחנות, שלה צמודה מתפרה להתאמה אישית

בנוסף, מקפידה אבישר להצטייד בבדים המקוריים של הדגמים כדי שתוכל לעשות התאמות, השלמות ותיקונים לכל לקוחה במתפרה שצמודה לחנות, מה שמאפשר לה לא רק להתאים כל שמלה בצורה מדויקת אלא גם לשנות את העיצובים בהתאם ללקוחה, כמו למשל להפוך שמלות חשופות לצנועות יותר המתאימות גם לקהל לקוחות דתי.

למה בחרת להישאר כל השנים באשדוד?

אני מרגישה קצת כמו שגרירה של העיר. גדלתי כאן ואני אוהבת את העיר, אז כולם באים לפה כדי להגיע לחנות. באים במיוחד אפילו לקוחות מפריז ומקנדה, לא רק מטבריה ומאילת. שאלתי פעם לקוחה צרפתייה שהגיעה במיוחד לישראל כדי לבקר בבוטיק שלי, למה היא עושה את כל הדרך, והיא ענתה לי כי מה שהיא מוצאת אצלי היא לא מוצאת בשום מקום אחר. מי שרוצה בגד מיוחד שלא תיראה על אותו על אף אחת אחרת, מוצאת את הדרך לאשדוד. אבל אני חושבת לפתוח סניף נוסף והפעם כנראה בתל-אביב. אפילו התחלתי לחפש מקום.

5החנות המעוצבת

עוד חלל מעוצב בחנות. רונית אבישר: “אשה שיש לה סטייל אמיתי לא קונה און ליין, בטח לא כאשר מדובר באירוע חשוב”

מה מנחה אותך ברכישת הקולקציות?

אני נוסעת לכל תצוגות האופנה הגדולות גם באירופה וגם בארצות-הברית. רואה את הטרנדים המובילים ואז עוברת בין כל הספקים שלי, בודקת את הקולקציות ובוחרת לא רק לפי מה שחם לאותה עונה אלא גם לפי קהל הלקוחות שלי. אני ממש יכולה לראות פריט ולדעת מראש למי הוא נועד. עם השנים הבחירות שלי הפכו למאוד פופולריות גם בקרב הקניינים האחרים, כולם מבקשים לראות אצל הספקים את הקולבים עם הבחירות שלי.

מה, לדעתך, הופך את הבחירות שלך לכל כך מבוקשות?

“אני לוקחת סיכונים. אני לא מסתפקת בקולקציות בסיסיות ובצבעים נפוצים. הקולקציות שלי צבעוניות, נועזות עם מבחר גדול מאוד של דגמים והלקוחות שלי לומדות להעז. לא ללכת על הצבעים הקלאסיים אלא לבחור גם בצבעים עזים כמו אדום וירוק – אלו הצבעים שבהם את תבלטי באירוע.

6כאן תוכלו למצוא פריטי לבוש ואקססוריז ייחודיים

ב-RENE by Bim-Bam תוכלו למצוא פריטי לבוש ואקססוריז ייחודיים שלא תמצאו באף מקום אחר בארץ

את מאמינה שחנות קלאסית וגדולה כמו שלך יכולה להתחרות בעידן האינטרנט והרכישה און ליין?

אין לי אפילו אתר אינטרנט. אשה שיש לה סטייל אמיתי לא קונה און ליין, בטח לא כאשר מדובר באירוע חשוב. מי שיודעת להעריך אופנה לא תרכוש בגד בלי לחוש אותו ולראות אותו עליה. ובינינו, אין אשה שמרוצה במאה אחוז מעצמה ואצלי, בגלל שיש גם מתפרה צמודה, אף אחת לא יוצאת מבלי שהבגד יתאים לה בצורה מושלמת על הגוף.

מהם הטרנדים החמים לקיץ הקרוב?

הפסטלים ימשיכו לככב גם בעונת הקיץ הקרובה ונראה גם הרבה זהב.

;