fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/11/הכיני-את-עורך-לחורף.jpg

הכיני את עורך לחורף: איך מטפלים בעור הפנים והגוף לקראת העונה הקרה וגם במהלכה?

החורף מתקרב, וזה הזמן להתחיל ולטפל בנזקים שנגרמו לעור שלך בחודשי הקיץ הלוהטים. מה חובה למרוח לפני כל יציאה מהבית, איך מסירים תאים מתים בעזרת סוכר, מתי להעדיף קרם עם מרכיבים אורגניים, ולמה לא בוכים על חלב שנשפך. וגם: כמה טיפים להגנה על הגוף מבפנים

1הכיני את עורך לחורף

Photo by Alex Iby on Unsplash

מי מאיתנו לא הפקירה את גופה לשמש בצורה בלתי אחראית בעליל, שלא לומר מטופשת (כן, למרוח שמן תינוקות על העור כדי להשתזף זאת לא ממש הברקה), לפחות פעם אחת במהלך חייה. העיקר שנהנה ממראה עור שזוף וחתיכי. למרבה המזל, בשנים האחרונות עלתה המודעות לנזקי השמש, ואיתה גם השימוש במסנני קרינה, במשקפי שמש ובלבוש מתאים.

אבל, למרבה הצער, נשים רבות אינן יודעות כי גם בחורף עורן נמצא בסכנה, בין אם בעקבות חשיפה לשמש (שנראית פחות קריטית ומזיקה בחורף – אך אין זה תמיד כך, בייחוד באקלים המזרח-תיכוני שלנו), תנאי מזג אוויר הפכפכים שגורמים לו ליובש קיצוני, או אי הקפדה על טיפול נכון. אז איך מטפלים בעור לקראת החורף הקרוב וגם במהלכו? הנה 10 טיפים שריכזנו עבורכן:

לא מורידות את ההגנה. בדיוק כפי שאתן לא יוצאות מהבית בלי ארנק, כך אתן צריכות לנהוג כשמדובר בהגנה על העור מפני השמש. מריחת מסנן קרינה אינה נועדה לחודשי הקיץ בלבד, אלא לכל ימות השנה, גם בחורף וגם בימים הכי קודרים, שלא לדבר על כך שהגנה על העור מאיטה את קצב ההזדקנות שלו. לכן, אם לא בא לכן ש”ה-40 החדש יהיה ה-60 החדש”, תשמרו על עצמכן.

תאים מתים? לא בבית ספרנו. כדי לרענן את העור ולהיפטר מתאים מתים, ניתן לקרצף אותו בעדינות בעזרת סוכר טבעי, שהופך אותו לרך ולגמיש יותר. חוששות שמי שיראה אתכן משתמשות בסוכר שלא לצורך הכנת קפה יחשוב שהשתגעתן? ערבבו את הסוכר עם חמאת שיאה, שמן זית ושמן ארגן, והנה קיבלתן סוג של קרם לחות ביתי ומזין עם מרכיבי אנטי אייג’ינג.

העור דורש לחות. גם בקיץ, אבל במיוחד בחורף, העור נוטה להתייבש. לכן, הקפידו קודם כל להזין אותו בקרם עשיר בלחות. למי שסובלות מבעיות עור כמו אקזמה, שמחריפות בדרך כלל בחודשי השנה הקרים, מומלץ להשתמש בקרם שעשיר במיוחד גם בלחות וגם בוויטמינים.

לא כל הנוצץ זהב. לא תמיד הקרם היקר ביותר הוא גם הטוב והיעיל ביותר. בהחלט ניתן למצוא מוצרים איכותיים לא פחות, שקנייתם לא תגרום לכן לצאת ולמחות ברחובות. רק שימו לב! אם בחרתם במוצר מסוים של חברה מסוימת, הקפידו לרכוש גם את המוצרים המשלימים שלה, כדי למנוע תגובות לא רצויות בין המרכיבים השונים של תכשירי החברות השונות. ראו הוזהרתן!

למה כן אמבטיה. אין תענוג גדול יותר מלשבת בתוך אמבטיה מהבילה, כשבחוץ משתוללת סערה חורפית. אבל, חשוב לדעת שאחרי מקלחת חמה עור הגוף נוטה להתייבש ולהיות מגורה. הוסיפו למים החמים שמן שקדים מרגיע, שמן שומשום או כל שמן אחר המיועד לכך. נתקעתן בלי שמן? גשו למקרר, שילפו את החלב והוסיפו למים, כדי ליהנות מיתרונותיו בשמירה על גמישות העור ורכותו.

תפסיקי ללקק! רבות מאיתנו סובלות מיובש בשפתיים בחודשי הסתיו והחורף, ואין לנו מנוס חוץ מאשר להסתובב עם שפתון לחות צמוד ולחדש את מריחתו אחת לכמה דקות. מה שלא תעשו, רק אל תלקקו את השפתיים כדי ללחח אותן. נכון, זה יותר נוח מלשלוף את השפתון מהתיק, אבל זה רק מגביר את היובש, פוצע אותן עוד יותר ומעכב את זמן ההחלמה שלהן.

יש זמן לפילינג. את הנזקים שיכולים להיגרם לעור שלנו כתוצאה מחשיפה לשמש, אי אפשר לפספס. מספיק לעשות שפם אצל הקוסמטיקאית ולגלות שמתחתיו מסתתר כתם חום כהה, שנראה כמו שפם נוסף. פילינג או שימוש במשחות הבהרה אמורים לפתור את הבעיה, והכי מומלץ להתחיל בהם בחודשי הסתיו והחורף, כדי להשיג תוצאות מרביות שלא מושגות בחשיפה מוגברת לשמש.

לנצח בטבעיות. כדי לשמור על לחות העור ובריאותו, ניתן להשתמש גם באמצעים טבעיים שנגישים לכולנו. הראשון – מים כמובן, והרבה. השני – דיאטה מאוזנת ועשירה במרכיבים אנטי אוקסידנטיים כמו אלה המצויים בעגבניות, מלפפונים וירקות ופירות נוספים. בנוסף, רצוי להימנע מצריכת מזונות עשירים בשומן רווי ולהקפיד על שינה של לפחות שבע שעות מדי לילה (לא סתם קוראים לה שנת היופי). לא יזיק גם להיפטר מהרגלים רעים כמו עישון ושתייה מופרזת של אלכוהול.

בא לי אורגני. סובלות מעור יבש ומגורה במיוחד? העדיפו קרם לחות שמכיל מרכיבים אורגניים, כדי להימנע מגירוי נוסף. בנוסף, עשו לכן הרגל ומירחו על הפנים מסכת הזנה פעם בשבוע, באופן קבוע, למשך 10 דקות לפחות, שתעזור לכן לשמור על רמת הלחות בעור ולצמצם עד כמה שניתן את בעיית היובש.

תודה לג’ל. במהלך הקיץ, חשוף עורך לכל מיני פגיעות ונזקים כמו עקיצות, גירויים שונים, פטריות וכדומה. כדי להקל על תופעות אלה ולהגיע לחורף עם מינימום נגעים בעור, מומלץ להשתמש באופן קבוע בג’ל אלוורה, שמאיץ את תהליך התחדשות התאים ועשיר בחומרים חיוניים כמו ויטמינים, מינרלים וחומצות אמינו.

אל תסתכלי בקנקן…

לא מספיק לשמור רק על העור שבחוץ. קבלו חמישה טיפים שיחזקו אתכן, ישמרו לכן על הגיזרה ויועילו לגופכן בחורף גם מבפנים

* ללגום מרק או לאכול תבשילים חמים ביום גשום זה נהדר, אבל ישנה דרך ליהנות מהם גם בלי השומן המיותר. מה עושים? פשוט מניחים את המרק או התבשיל המוכן במקרר למשך הלילה. בבוקר תגלו את כל השומן צף למעלה בצורה מוצקה. הסירו אותו בעזרת כף, חממו מחדש, והנה לכן מעדן מחמם ודל שומן.
* בחודשי הסתיו והחורף הנטייה היא לאכול מזונות מחממים, שברוב המקרים סתם משמינים. אפו מבעוד מועד ירקות שונים בתנור כמו קישואים, גזר, כרובית וכדומה, ובכל פעם שיתחשק לכן לפרק חבילת שוקולד בתוך כוס חלב חם, חממו במקום במיקרוגל מנה מזינה ומשביעה של ירקות.

* שיטפו היטב ידיים ושימרו על כללי ההגיינה. אם תחלו בשפעת או סתם תתקררו, סביר להניח שתמצאו את עצמכן במיטה, כלומר אין סיכוי שתעשו פעילות גופנית, ויש סיכוי שתאכלו יותר.

* שני אחוזים מהישראלים לוקים בחורף ב”הפרעה רגשית עונתית” (הידועה יותר כ”דיכאון חורף”), המתבטאת בעייפות, לחץ ואכילת יתר, והנגרמת בעקבות שעות האור המעטות, הגורמות לירידה בהורמון המלטונין. בקרב נשים מופיעה ההפרעה בשיעור גבוה פי שניים מאשר אצל גברים. הפיתרון: שהו במקומות מוארים היטב, הרבו בפעילות גופנית סדירה, איכלו בריא ונסו להיחשף כמה שיותר לאור השמש.

* כאבי מפרקים, שרירים ועצמות נוטים להופיע יותר בחורף, כשקר בחוץ. לכן, הרבו לבצע פעילות גופנית מתונה, שאינה מפעילה לחץ גדול מדי על המפרקים ותסייע לכן לשמור על גמישותם ועל בריאות העצמות.

;