fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/06/איפור-גדול.jpg

איפור נכון: למה לא כדאי לקחת דוגמה מליידי גאגא ואיך זה ששחור לא תמיד מנצח

בשביל מה אנחנו מתאפרות, אם לא בשביל להדגיש את היתרונות ולטשטש את החסרונות? אלא שלא פעם אנחנו טועות, ובמקום ליהנות ממראה יפה ונשי, מטפחות לוק לא טבעי במקרה הטוב ומצועצע במקרה הרע. מה אסור למרוח על שפתיים סדוקות, איך מתאפרים כשמפגיזים הופעה באירוע, מה הקשר בין חלב פג תוקף לאיפור, למה לא כדאי לקחת דוגמה מליידי גאגא ואיך זה ששחור לא תמיד מנצח

איפור מנצח

Photo by Jose Martinez on Unsplash

נשים רבות עושות לעצמן עוול ואינן מפנימות את מטרתו העיקרית של האיפור – להבליט את היופי הקיים – ומשתמשות בו באופן כזה שגורם להן להיראות שונות לגמרי ממי שהן, ולא בהכרח לטובה. כדי שתוכלו לנצל את יתרונות המייק-אפ, המסקרה, הקונסילר ושותפיהם באופן כזה שלא יחשבו כי התבלבלתן והתחפשתן לכבוד פורים, ליקטנו עבורכן את הטעויות הנפוצות באיפור ואת הדרכים שמציעים טובי המאפרים בעולם כדי לתקן אותן.

יפה לך חיוורת. מכירות את הנשים שנראות שזופות לאורך כל ימות השנה, בחלק מהמקרים בגלל שהן מורחות מייק-אפ בגוון כהה במיוחד? מומחי איפור ממליצים לנטוש את המראה השזוף – שמתאים בעיקר לימות הקיץ החמים – במהלך רוב השנה לטובת מראה בהיר יותר, אפילו מעט חיוור. כדי לעשות זאת, קנו מייק-אפ בגוון שיתאים לצבע עצמות הלסת שלכן ולא לזה של גב כף היד, מכיוון שהוא תמיד כהה יותר מעור הפנים.

אחותי, זה כבר מוגזם! החלטתן למרוח צללית מעל העיניים? נפלא, אבל זה לא אומר שאתן צריכות להגזים עם הצבעים, מה שעלול לשוות לכן מראה של נשים לא כל-כך קלאסיות. תרגיעו, צללית מורחים במידה ולא בכל צבעי הקשת. מריחה קלה של צללית בגוון אחיד על העפעפיים יכולה להעניק לכן מראה סקסי באותה מידה.

הנשק: לחות. נשים רבות בעלות עור פנים יבש נוהגות למרוח את המייק-אפ על העור כפי שהוא, ואז להתעצבן שיצא להן מראה לא טבעי ולא אחיד. כדי שהמייק אפ יחזיק מעמד ויעשה את העבודה, הפתרון הוא למרוח לפני כן על הפנים קרם לחות.

אתן לא ליידי גאגא. תוחם שפתיים בצבע שחור זה כבר ממש לא. לא יפה, לא מחמיא ולא גורם לכן להיראות נשיות וסקסיות. כל עוד אתן לא ליידי גאגא, השתמשו בגוון עדין יותר של תוחם, שמתאים לגוון של הליפסטיק שלכן ולא יעורר באנשים שפוגשים אתכן את הרצון לשיר “פה פה פה פה פוקר פייס”.

יותר זה פחות, ולהיפך. לסדר גבות זוהי אומנות בפני עצמה, ורצוי להשאיר אותה בידי בעלי מקצוע. כשאנחנו מנסות להשתלט על הגבות בעצמנו, יוצא לפעמים שאנחנו מגזימות ומסתובבות עם גבות דקות מדי, שאינן נראות טבעיות. גשו לפחות פעם אחת לקוסמטיקאית מקצועית שתעצב לכן מסגרת קבועה לגבות, בעזרתה תוכלו להסיר את השערות המיותרות גם לבד.

סדקים זה נזקים. הליפסטיק לא מחזיק מעמד ומתפורר על השפתיים שלכן? אולי אתן סובלות משפתיים סדוקות. אם כן, מריחת שפתון במצב זה עלולה רק להחמיר את הבעיה. כדי ליהנות ממראה שפתיים סקסי ומטופח, מירחו קודם וזלין או משחה מזינה אחרת נגד יובש, ומעליה מירחו את הליפסטיק. כך, גם תחדירו לחות לשפתיים וגם לא תיתקלו בפירורים לא ברורים בתוך ארוחת הצהריים.

פג תוקף זה פג תוקף. מסיבה לא ברורה, אנחנו לא מתרגשות כשפג תוקפו של מוצר קוסמטי מסוים, וממשיכות להשתמש בו ללא חשש, אבל לא ניגע בחלב מקולקל ובטח שלא נבלע כדור נגד כאב ראש שתאריך השימוש בו פקע מזמן. למה? חד וחלק: בדיוק כמו כל מוצר אחר, גם במוצר קוסמטי שעבר זמנו לא עושים שימוש, שכן הוא לא יעשה את העבודה כמו שצריך, או – חס וחלילה – יכול לגרום לתגובה לא רצויה על העור.

הסוד הוא באחידות. הקפידו למרוח מייק-אפ על כל איברי הפנים, ללא יוצא דופן. אחרי הכל, יש לכן גם אוזניים וצוואר. כך תיהנו ממראה אחיד ונורמלי, ותזכו במבטים אוהדים, ולא בכאלה שמביעים פליאה על חוסר ההתאמה הלא ברור בין הפנים לצוואר שלכן.

היופי מתחיל בניקיון. אם קיבלתן באחרונה הערה על כך שהאיפור אינו מחמיא לכן, אולי כדאי שתבדקו את מצב המברשות שאיתן אתן משתמשות כדי למרוח סומק, פודרה, שפתון וכדומה. אם הן לא נקיות, מעבר לפוטנציאל להפוך חיידקים שונים לחלק מסגנון האיפור שלכן, הן יפגמו ביעילות ובתוצאות שאתן מבקשות להשיג. יש לנקות או להחליף אותן לחדשות כשהן מתחילות להתבלות ולהתלכלך.

בולטות בשטח. ככל שהבגדים שבחרתן לאירוע מפוארים יותר, כך האיפור שלכן צריך להיות צנוע יותר, ולהיפך. כל אחת מאיתנו נתקלה לפחות פעם אחת במישהי שדפקה הופעה מנצחת לאירוע ערב יוקרתי, אבל פוצצה את הפנים באיפור כבד, והורידה לטמיון את כל האימפקט של השמלה היפה שקנתה. ועוד דבר: אל תשקלו בכלל להתאים בין צבע האיפור לצבע השמלה, זאת כבר באמת הגזמה.

איפור על הפנים

רגע לפני שאתן ניגשות לחדש את הליפסטיק, קבלו עוד כמה טיפים כלליים לאיפור נכון:

* מריחה של איי-ליינר על החלק התחתון של העין בלבד תגרום לכן להיראות עייפות ומבוגרות מגילכן. הכי מומלץ למרוח את האי-יליינר גם על החלק התחתון וגם על החלק העליון של העיניים. מתעצלות? ממהרות? אפשר להסתפק במריחה על החלק העליון בלבד, שבניגוד לאחיו התחתון, לא יהרוס לכן את היום.

* חשוב וכדאי למרוח תוחם שפתיים, אבל אם אתן נוהגות למרוח את התוחם גם על השפתיים עצמן – חידלו מכך. למה? גם מכיוון שקשה יותר להסיר אותו אחר-כך וגם מכיוון שעבודת המילוי באמצעות תוחם דורשת מיומנות שלא לכולנו יש.

* לא משנה אם אתן עייפות בטירוף או שסתם אין לכן חשק – חובה להסיר את האיפור מהפנים ולנקותם היטב לפני השינה. אם לא תעשו זאת, מעבר לסדינים המוכתמים שתגלו בבוקר, עם הזמן ייסתמו לכן הנקבוביות בפנים – מה שעלול לגרום להופעת פצעונים וצרות נוספות.

* מסקרה יכולה לעשות נפלאות לעיניים שלכן, אבל מריחה מוגזמת עלולה לגרום לנזק לריסים – עד כדי כך שתצטרכו לשקם אותם באמצעות סרום מתאים. השתמשו בה במידה בלבד.

* להיות יפה זוהי עבודה קשה. גם אם יצאת בבוקר מהבית מאופרת להפליא, דאגי במשך היום לחדש ולתקן את האיפור, אלא אם כן כתמי שפתון על השיניים עושים את זה לחברים שלך בעבודה.

;