fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/10/שלווה-גדול.jpg

חלומות שלא חלמתי: ספר חדש של מייסד להקת “שלוה” ובנו יוסי שהפך עיוור וחרש מחיסון פגום

“חלומות שלא חלמתי” מאת קלמן סמואלס הוא ספר חדש על אהבה, אומץ ושינוי, המביא את סיפור חייהם המרגש של מייסד להקת “שלוה” ובנו יוסי, שהפך עיוור וחרש בעקבות קבלת חיסון משולש פגום. כשהחליט סמואלס להקים להקה של צעירים עם מוגבלויות הוא לא חלם שיגעו בלבבות של מיליונים בעולם. הפנים היפות של מדינת ישראל

1חברי להקת שלוה בהכוכב הבא לאירוויזיון עם ליאור סושרד

חברי להקת “שלוה” ב”הכוכב הבא לאירוויזיון” עם ליאור סושרד. צילום: אור גפן, באדיבות כאן, תאגיד השידור הישראלי

סיפורם המרתק ומלא ההשראה של קלמן ויוסי סמואלס, “חלומות שלא חלמתי” (ספרי “טובי”, הוצאת “קורן”) נקרא בנשימה עצורה, ומתוכו ואיתו צומחים עוד ועוד חלומות על עולם טוב יותר לכולם. קלמן סמואלס, יליד ונקובר, קנדה, הוא מייסד להקת “שלוה” ונשיא הארגון, דר’ לשם כבוד באוניברסיטת בר-אילן, אב לשבעה ואוהב אדם.

אל בנו, יוסי, נחשפנו כולנו בהופעותיה של להקת “שלוה” ב”הכוכב הבא לאירוויזיון”. לא סתם כינה נשיא המדינה ראובן ריבלין את הלהקה – “הפנים היפות של מדינת ישראל”. הם נגעו ללב של כולנו ועוררו הבטחה לעולם שפוי יותר. יוסי, בנו השני של קלמן, נפגע בילדותו בעקבות חיסון משולש פגום והפך עיוור וחרש.

בפתח הספר כותב סמואלס: “לא תכננתי לכתוב ספר החושף מטבע הדברים מידע פרטי עליי ועל משפחתי. אבל כשחייו של בני יוסי השתנו מן הקצה אל הקצה, סברו חברים טובים שמן הראוי לשתף את העולם בסיפורו כדי להעלות את המודעות לסוגיות הכרוכות בו.

“מי ששיכנע אותי בסופו של דבר לעשות זאת היה אבי האהוב, נורמן סמואלס. הוא לא היה איש של מילים, ובשוכבו על ערש דווי הוא אחז בידי והפציר בי: ‘תבטיח לי שתכתוב את הספר הזה!’ ואני הבטחתי. אומנם חלפו שנים רבות, אבל את ההבטחה קיימתי. חלק גדול מן המסופר מבוסס על יומני האישי, שבו תיעדתי בזמן אמיתי לא רק אירועים אלא גם תחושות והבחנות. כמה מן השמות שונו כדי להגן על פרטיותם ועל שמם הטוב של אנשים מסוימים”.

2עטיפת הספר חלומות שלא חלמתי

עטיפת הספר “חלומות שלא חלמתי”

הסיפור מתחיל כשקלמן סמואלס, סטודנט קנדי בן 18 הגיע לישראל לביקור חטוף בקיץ 1970. הוא לא חלם כי במקום לחזור לקולג‘ אחרי החופש הגדול, יגלה את שורשי היהדות בישיבה, יאמץ אורח חיים דתי ויהפוך לרב.
החיים התהפכו אצלו לאחר שנולד בנו השני יוסי. בגיל 11 חודשים הוא קיבל חיסון משולש פגום בעקבותיו הפך לעיוור, חירש ועם מוגבלויות מורכבות.

אף אחד לא תיאר לעצמו שהתינוק החייכן והערני יהפוך במהרה למי שכל חייו יצטרך את עזרתם של האחרים. קלמן ורעייתו מלכי לא העזו לדמיין עתיד שבו יוסי יוכל לפרוץ את כלא השתיקה של גופו, אבל אז מלכי נדרה נדר, שאם זה יקרה, היא תקדיש את חייה לסיוע לילדים עם מוגבלויות ולבני משפחותיהם.

כאשר אירע הנס, ויוסי למד לתקשר עם משפחתו וסביבתו והדהים את כולם בשמחת החיים, בתבונה ובהומור שלו, קלמן לא יכול היה לדעת כי הוא ומלכי עוד יקימו בית חם, תומך ומכיל להמוני ילדים ומשפחות עם אתגרים דומים לשלהם.

הנדר של מלכי סמואלס הפך לארגון ‘שלוה’ המעצים ומטפל באנשים שנדחקו לשולי החברה. ארגון שבחדשנות פורצת דרך, שאליו הצטרפו מאות אנשי צוות ומתנדבים ואלפי תורמים ותומכים, יוצר חיים של משמעות וערך, הכלה ושילוב לעשרות אלפי בני אדם בארץ ובעולם.

כאשר החליט קלמן להקים את ‘להקת ‘שלוה’, שעליה נמנה הרכב מוזיקלי של צעירים עם מוגבלויות, אף אחד לא חלם כי הם ייגעו בלבבות של מיליוני בני אדם בכל העולם וימיסו אותם לחלוטין. סיפורם המרתק ומלא ההשראה של קלמן סמואלס ובנו יוסי ירתקו ללא ספק כל אחד. קשה לדמיין איך מכאב קשה יוצאים חלומות על עולם טוב יותר לכולם.

בתמונה למעלה: חברי להקת “שלוה” באירוויזיון 2019 בתל-אביב עם בר רפאלי ואסי עזר. צילום: אור גפן, באדיבות כאן, תאגיד השידור הישראלי

;