fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2021/05/טל-ועמית-בירן2.jpg

מרגש: איתן בירן בן החמש, שניצל כי אביו חיבק אותו בעת הנפילה, פקח אתמול את עיניו

הכל על הזוגיות המופלאה וההורות הטוטאלית של טל ועמית בירן, שנספו בקריסת הרכבל עם בנם בן השנתיים

1טל ועמית בירן

טל ועמית בירן ז”ל. היא היתה אשת משפחה שתמיד דאגה ללכד ולוודא שכשהיא מגיעה לארץ היא רואה את כולם ונותנת תשומת לב לכולם

איתן בירן בן החמש, היחיד מבני משפחתו שניצל השבוע בקריסת הרכבל בהרי האלפים באיטליה, הורדם כדי להקל על כאביו. אתמול פקח לראשונה את עיניו לאחר שהרופאים בבית החולים במילאנו גמלו אותו מההרדמה.

לפי דיווחים, הוא ניצל כי אביו חיבק אותו בעת הנפילה. עכשיו, כשפסיכולוגית צמודה אליו, ינסו הרופאים ודודתו של איתן (איה, אחותו של עמית) לספר לו כי באסון הנוראי נהרגו הוריו, טל ועמית בירן ואחיו הקטן טום בן השנתיים. בתאונה הקטלנית נפלו אל מותם גם הסבא רבא והסבתא רבתא, מצידה של טל.

עמית בירן בן ה-30 ואשתו טל פלג-בירן בת ה-27, היו זוג מיוחד. שניהם למדו, עבדו והתגוררו בפאביה שבאיטליה, 35 ק”מ דרומית למילאנו. הם היו משפחה מאוד משפחתית וצמודה. גרו אח ואחות קרוב אחד לשני והביאו את ההורים בשנים האחרונות לגור לידם.

על עמית, שלמד באיטליה רפואה (טל למדה פסיכולןוגיה), מספרים כי היה קשור מאוד לקהילה היהודית ולחב”ד. לאחרונה השתתף במבצע “החלטה טובה” של חב”ד, ופרסם בסטטוס מהי ההחלטה הטובה שקיבל על עצמו: “להקדיש כל יום יותר זמן למשפחה ויותר סבלנות לילדים, ולהניח תפילין כל יום”.

עמית וטל אומנם התגוררו באיטליה, אך היו מעורבים בכל מה שקורה בארץ. ברשתות החברתיות הם הגיבו על מבצע “שומר החומות” והגנו על פעולות צה”ל, ובימי הקורונה זעקו את מצוקת הרופאים ושיתפו פוסטים של מחאת המתמחים לאסור תורניות של 26 שעות, שכן תורניות ארוכות עולות לנו בריאות.

2טל ועמית בירן וילדיהם איתן וטום

טל ועמית בירן וילדיהם איתן וטום. עמית קיבל החלטה להקדיש כל יום יותר זמן למשפחה ויותר סבלנות לילדים, ולהניח תפילין כל יום

טל, כאמא טוטאלית לשני ילדים קטנים, התייחסה ברשתות החברתיות לכל פגיעה בילדים. ב-2019, כשהתפרסמה פרשת ההתעללות של כרמל מעודה בילדי הגן שלה בראש העין, כתבה טל: “אזרתי אומץ לראות את הסרטונים הנוראיים שבהם כרמל מעודה מתעללת בתינוקות הקטנים.

“היא שטן, איך אפשר??? מדמיינת לעצמי סיטואציה שזה היה קורה לאיתני או לטומי שלי ובא לי לבכות מכאב. לא יכולה אפילו לדמיין מה המשפחות המסכנות מרגישות, איזה תחושת אשמה עוברת בהן עכשיו. אין עונש בעולם שיכול לפצות על הדבר הנורא הזה!”

בפוסט אחר סיפרה טל על יוסי וריבקי, זוג שלא הצליח להביא ילדים לעולם, אימץ את תמר – תינוקת בת יומה עם תסמונת דאון שננטשה בבית החולים, והחליט להפוך את המאבק בנטישה למפעל חייהם, וכתבה: “מהמם”.

כנרת יצחקי, חברה של טל, ספדה לה אתמול: “טלטול, טולי, איזו אמא! אמא מדהימה לשני ילדים מקסימים, תמיד דואגת, אוהבת, מחנכת, מודל לחיקוי! הילדים תמיד דבוקים אליה, מחפשים את קרבתה, טומי הקטן שתמיד נמצא ברדיוס קבוע ממנה ולא מתרחק.

“לא נתפס גודל האסון שנפל עלינו. רק בחנוכה האחרון, הביקור האחרון בארץ, הגעתם להדליק איתנו נרות, משפחה כל כך יפה, כל כך ענווה, חייכנית, יודעים ליהנות ולמצות את הרגע.

3טל ועמית בירן ביום חתונתם לפני שש שנים

טל ועמית בירן ביום חתונתם לפני שש שנים. השניים התחתנו כשטל היתה בהריון עם איתן

“טל קודם כל אמא שילדיה לפני הכל, סטודנטית לפסיכולוגיה בהצטיינות באוניברסיטה הפתוחה, ציירת מוכשרת, אשת משפחה שתמיד דאגה ללכד ולוודא שכשהיא מגיעה לארץ היא רואה את כולם ונותנת תשומת לב לכולם!

“עמית איש משכמו ומעלה, תמיד מדבר בגובה העיניים, נותן לך להרגיש כאילו אתה הדבר שהכי מעניין אותו עכשיו גם אם זו שיחה סתמית על הא ועל דא.

“טומי הקטן, חגג שנתיים במרץ, בקושי טעם את החיים, דבוק לאמא, חייכן, קופצני ושובב! כמעט ולא זכינו ליהנות ממך, לב טהור קטן. איתן הקטן, אנחנו פה תמיד בשבילך, המשפחה שלך, מתרכזים כעת בהחלמתך”.

אהבה גדולה היתה בין טל ועמית בירן. על החתונה המרגשת שלהם כתבה טל ב-16 בינואר 2021: “לפני 6 שנים בדיוק הכל התחיל, 16.1.2015, יום שישי גשום באמצע החורף. אתמול סיפרתי לאיתני שמספיק גדול על היום המרגש הזה.

“סיפרתי לו בצורה הכי פשוטה שאפשר להסביר לילד, שלאבא ואמא יש יום הולדת, ביום הזה אבא נתן טבעת לאמא ואמא נתנה לאבא טבעת ומאז אבא ואמא מחוברים לתמיד.

4איתן וטל בגינה השכונתית

איתן וטל בירן בגינה השכונתית. על היחסים בין האחים, כתבה טל: “יכולתי לראות בעיניים שלהם את הקשר החזק שנוצר ביניהם”

“הוא כמובן מצידו שאל למה הוא לא היה בחגיגה… אז עניתי לו שהוא דווקא כן היה, קטן-קטן בתוך הבטן של אמא, ושבעצם הכל התחיל משם ובזכותו.

“הוא שמח ואמר, ‘והנה עכשיו אני כבר גדול, בן 6 עוד מעט’. אכן ילד שלי, אתה בהחלט גדול, וממשיך לגדול ביחד איתנו”.

עמית, לעומתה, לא הרבה לשתף פוסטים אישיים ברשתות החברתיות, אך  ביוני 2020 הוא שיתף: “ביום בהיר אחד אשתך קמה ומכריזה שהיום מתחשק לה לנסות לצייר, כשכל הרקע שלה מסתכם בלבבות, סמיילים והדגשות מרקרים למבחנים ואז יוצא לה ציור מדהים. וואו, איזה כישרון!! את בטוחה שלא ציירת קודם לכן??? מדהים. שלא תפסיקי אף פעם להרחיב את אופקייך”.

תקופת הקורונה לא היתה קלה לבני הזוג בירן. על כך סיפרה טל באפריל 2020: “לפני כמעט חודש וחצי ארזנו שתי מזוודות ‘וברחנו’ מהבית שלנו באיטליה. ‘אני לא נתקעת פה, אין סיכוי! אנחנו נוסעים לישראל, נחזור בעוד שבועיים-שלושה כשיגמר הבלגאן’, התעקשתי ואמרתי לעמית בהיסטריה.

“תוך יום כבר היינו על המטוס. עם הזמן, פה בארץ, השיגרה המשעממת והקשה שאהבנו להתלונן עליה כל כך, עם טירוף של המון לימודים ועבודה בשילוב של התמודדות חדשה ומאתגרת של שני ילדים – השיגרה התחלפה ברגע, בכלום, פשוט כלום.

“פתאום איבדנו את הסיבה לקום בבוקר, ממש ככה. אין לימודים, ובטח שלא עבודה, רחוק מהבית שלנו ומהאוטו הקטן והחמוד שלנו, ולא פשוט חשוב, אין גן לאיתן!!! 24 שעות של בידור לילדים בתנאי בידוד, סיוט כל דבר. והחלק הנורא ביותר, אין לנו מושג מתי נוכל לחזור לבית שלנו שאנחנו אוהבים כל כך.

“היום, חודש וחצי בטירוף הזה, בהם אנחנו עוברים ימים קשים יותר, וימים קשים פחות, לקחנו את שני הילדים במסגרת ההתאווררות היומית והקצרה שלנו ביום, לגינה נסתרת ומבודדת ונתנו להם כמה דקות על הנדנדה המשותפת.

“בהתחלה שמנו את טום לבד, והוא ישב מכופף וחסר ביטחון. ואז איתן רצה לעלות, הוא חיבק את טום חזק מאחור כמעין משענת ופתאום טום הזדקף, ישב בביטחון מלא וכבר לא היה מעוניין בכלל לרדת.

“הסתכלתי עליהם במשך דקות ארוכות ויכולתי לראות בעיניים שלהם את הקשר החזק שנוצר ביניהם שלא היה עד לפני כמה ימים, ופתאום ראיתי נקודת אור גדולה – יש לנו אותם ולהם יש רק אחד את השני. ואני? וואו. אם יש רגעים שאני מודה על כך שאני אמא בתקופה המטורפת הזו, הם בדיוק אלו”.

כמה עצוב וכואב שעכשיו איתן נשאר לבד.

צילומים: פייסבוק

;