fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/09/טל-גדול.jpg

טל רמון, הבן של אילן ורונה רמון ז”ל, יחשוף החודש אלבום שני עם שיר מיוחד שכתב לאמו

טל רמון, הבן של אילן ורונה רמון ז”ל, יחשוף החודש את האלבום השני שלו עם שיר שכתב לאמו, בהופעה באולם ענבל במרכז סוזן דלל (24.9). טל, שמתעסק במוזיקה מאז שהיה בן 12, מתמודד בעזרתה עם האובדן. עם הקלטת השיר כתב לאמו בפייסבוק:מרגיש אותך ושומע את קולך השמח מעודד אותי לסיים את האלבום! אמא אהובה, החיים קשים כל כך בלעדייך, אבל ממשיך את המסע ומחפש משמעויות בדרך”. לכו לראות אותו

1טל רמון ואמו רונה זל

טל רמון ואמו רונה ז”ל. הקדיש לה את האלבום החדש שלו

ביום שישי האחרון, ב-13.9, מלאו 10 שנים למותו של הטייס, סרן אסף רמון ז”ל. 10 שנים עברו, ובני המשפחה הותירו את דף הפייסבוק שלו פעיל. חברים עדיין כותבים לו, מברכים אותו בימי ההולדת ומקווים שהוא חוגג שם בגן עדן ומשתפים את השיר “מלך העולם” של שלמה ארצי.

והוא באמת היה מלך העולם. אחרי שאיבד את אביו הטייס, אילן רמון ז”ל, בהתרסקות מעבורת החלל “קולומביה” ב-2003, הפך אסף רמון לגבר של המשפחה ודאג לאמו רונה ולשלושת אחיו: טל, יפתח ונעמה. הוא גם היה נחוש להפוך לטייס, בדיוק כמו אביו, סיים קורס הטיס בהצטיינות, ולפני עשר שנים נהרג בעת אימון מבצעי כשהטיס מטוס F16.

לפני תשעה חודשים, בדצמבר 2018, הלכה לעולמה גם אם המשפחה, רונה, לאחר מחלה קשה. הטרגדיה המשפחתית המשולשת הותירה את שלושת האחים הנותרים מאוחדים והם ממשיכים להגשים את חלומותיהם, למרות הקשיים.

2טל, נועה ויפתח רמון, טיול בנפאל 2019

טל, נועה ויפתח רמון, טיול בנפאל, יולי 2019. נשארה משפחה הרפתקנית

לפני חודשיים העלה טל רמון, שהוא מוזיקאי ויוצר מחונן, תמונה שלו עם שני אחיו מטיול בנפאל. כיאה למשפחת הרפתקנית, הם נראים מטפסים על הר מושלג בדרך לכבוש את פסגתו. לתמונה נתן טל את הכיתוב “משפחת רמון”, ותייג את אסף ואת הוריו, שגם דפי הפייסבוק שלהם נשארו פתוחים.

טל רמון הוא היחיד מבני המשפחה שמשתף ברשתות החברתיות את קורותיו. לפני חודשיים, כשהקליט את השיר לזכר אמו, כתב: “היום אני מקליט שירה לאלבום, אמא. מקדיש את האלבום לך, מתגעגע כל כך שאין דרכים להסביר, וחושב עלייך ימים ולילות… וכמה את חסרה, מרגיש אותך ושומע את קולך השמח מעודד אותי לסיים את האלבום! אמא אהובה, החיים קשים כל כך בלעדייך, אבל ממשיך את המסע ומחפש משמעויות בדרך…”

3רונה רמון עם בנה אסף. צילום אתר צהל

רונה רמון עם בנה אסף. בשבוע שעבר מלאו 10 שנים למותו. צילום: אתר צה”ל

את האלבום השני שלו, “עוד לא נגמר”, יחשוף טל לראשונה בהופעה שתתקיים ב-24.9.19, באולם ענבל במרכז סוזן דלל בנוה-צדק, תל-אביב. חמוש בפסנתר ובלהקה, טל יציג מופע ייחודי שמספר את סיפורו המרתק וייתן הצצה ללב שלו ולתכנים העמוקים של השירים שאותם הוא כותב ומלחין עם פסנתר.

המסר של טל ברור: דרך השירים הוא מביא איתו תקווה ומפגיש את הקהל ישירות עם הסיפורים האישיים שמאחורי השירים. בהופעה תעברו את מסע חייו – הגשמת חלומות, התמודדות עם אובדן, מערכות יחסים, אהבה, טיולים, ועד לחוויות גדולות ומשנות חיים.

החודש, בחזרות להופעה, כתב טל רמון בפייסבוק שלו: “מתרגש מאוד… לא יודע… משהו קורא לי להופיע… לאורך השנים הבנתי שאין דבר טהור יותר מהחיבור שנוצר דרך מוזיקה. כל הופעה אמא שלי היתה שם בקהל ושרה איתי את המילים. התרגשה יותר ממני. אירחה את כולם וכולה זוהרת בגאווה. ״זה הבן שלי!”, היא סיפרה לכולם.

4טל רמון באולפן ההקלטות

טל רמון באולפן ההקלטות: “החיים קשים כל כך בלעדייך, אבל ממשיך את המסע ומחפש משמעויות בדרך…”

“בסוף הלילה היינו נשארים ערים ומדברים על כל שיר ואיך היתה התגובה בקהל. היא היתה היח”צנית הכי טובה שלי, תמכה בי ונתנה לי אומץ לקחת סיכון ולתת לאור לצאת החוצה, למרות כל הכאב. תבואו להיות איתי בהופעות, מבטיח לתת את כולי, בלי לשאול שאלות, להימנע מהימנעות”.

ועוד משהו: החודש, הוסב שמו של היישוב החדש “מצפה עירון” ל”מצפה אילן”, לזכרו של אילן רמון. בקרוב, יהפוך “שביל שכנים” מהיישוב במועצה האזורית מנשה, שמחבר בין היישובים מצפה אילן, אום אל קוטוף וברקאי, לשביל על שמה של רונה, שהיתה מעורבת בהקמת היישוב. מדובר בשביל שמחבר בין יישוב קהילתי דתי, כפר ערבי וקיבוץ. זו גם היתה צוואתה של רונה רמון, שחתרה לדו-קיום ולחיבור בין אנשים.

;