fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2020/03/יום-האשה-גדול.jpg

יום האשה הבינלאומי: 8 אירועים ומפגשים מעצימים עם אושיות תרבות נשיות שייערכו החודש

קבלו המלצה לכמה אירועים נשיים חשובים, מפסטיבל האשה בחולון, דרך סיור השראה בעקבות נשים בירושלים ועד תערוכת אמניות במקום עבודתן

1משתתפות המופע נשים

משתתפות המופע “נשים”, מימין לשמאל: דינה אור, אורנה דץ, רותי נבון וליהיא לפיד. צילום: אילן בשור

מפגש חד-פעמי של “נשים”

1.”נשים” – מפגש נשי חד-פעמי בהשתתפות אורנה דץ, ליהיא לפיד, דינה אור ורותי נבון. אורנה דץ מנחה, שרה ומארחת, ליהיא לפיד בקטעים מהרצאתה: “להיות אשה בעידן המודרני”, דינה אור בקטעי סטנד אפ פמיניסטיים ורותי נבון במיטב שיריה היפים. מפגש מקורי וחד-פעמי עם ארבע נשים מרתקות שלכל אחת סיפור חיים מיוחד, שונה ומעניין. מפגש שבו מתקיימים שיחות מהעולם הנשי, קטעי סטנד אפ, שירים יפים והמון בידור. איפה? עמק חפר, אולם עין החורש, 5.3, בשעה 20:30; כפר הנופש אולגה (אירוע סגור), 12.3, בשעה 12:30; בת-ים, היכל התרבות, 22.3, בשעה 21:00; חולון, תיאטרון חולון, 30.3, בשעה 20:30.

2אוסנת בן דב צלמת מתוך התערוכה בית מלאכתה

אוסנת בן דב, צלמת, מתוך התערוכה “בית מלאכתה”

2אוסנת בן דב צלמת מתוך התערוכה בית מלאכתה

לוסי אלקיויטי, אמנית רב תחומית, מתוך התערוכה “בית מלאכתה”

תערוכת אמניות במרחב עבודתן

2.תערוכה חדשה, “בית מלאכתָּהּ”, בגלריה ויטרינה HIT, המכון הטכנולוגי חולון. מדובר בסידרת צילומים של אליסיה שחף המציגה אמניות בתהליך היצירה במרחב העבודה שלהן. צילומיה של שחף מבקשים להפנות זרקור אל המיגוון העצום של אמנות שנוצרת על ידי נשים הפועלות כיום ברחבי הארץ: מבוגרות וצעירות, יהודיות וערביות, מהגרות וכאלה שנולדו במדינה. סביבת העבודה של האמניות מלמדת רבות על חייהן – הן כנשים והן כיוצרות. איפה? גלריה ויטרינה HIT, המכון הטכנולוגי חולון, 5.3.20-7.4.20.

פסטיבל אשה בחולון

3.פסטיבל אשה ה-24 בתיאטרון חולון. במהלך ימי הפסטיבל, שמופק על ידי עיריית חולון, יוצגו מבחר יצירות עכשוויות של נשים ועל נשים בתחומים שונים כמו תיאטרון, מוזיקה, מחול, ספרות וקולנוע. בין האמניות שייקחו חלק בפסטיבל השנה יהיו קורין אלאל עם 30 שנה ל”אנטארקטיקה”, רונה קינן במופע “זמן התפוז”, הפקת מקור לפסטיבל – “שרים יהודית רביץ” עם קרולינה, רונה קינן, מאיה בלזיצמן, אסף אמדורסקי ואלון עדר ומופעי מחול שיהיו בכניסה חופשית. איפה? תיאטרון חולון, שדרות קוגל 11, 4-7 במרץ, בשעות הערב.

סיור השראה בנחלת-שבעה בירושלים

4.סיור בגינות הסודיות של מרכז הבירה בעקבות נשים שהשאירו את חותמן על ירושלים: מיהי המלכה היפה בתבל שגרמה לכך שארון הברית ינדוד לאפריקה? מדוע התגלגל ראשה של נסיכה רוסית להר הזיתים? איזה סיפור אהבה ירושלמי היה פופולרי יותר ומותח יותר מ”הכלה מאיסטנבול”? כאן תכירו את פינות החמד של במרכז העיר, תשמעו על נשים שחיו כאן במהלך ההיסטוריה, תטעמו טעימה מתוקה ומושחתת באחד המקומות השווים במרכז העיר ותיחשפו לירושלים שכולה נשים מעוררות השראה. הסיור בהדרכתה המרתקת של אורי, הלוחשת לסמטאות, אשר משפחה חיה בירושלים מזה כ-200 שנה. רשימת תחנות הכנסייה האתיופית: סיפור מלכת שבא ושלמה המלך; חצר סרגיי: סיפורה של הנסיכה יליזבתה פיודורובנה; נחלת-שבעה: סיפורה המרתק של ציפה ריבלין; כיכר ציון: סיפורה של שירה בנקי; זוטא: סיפור אהבתם האסורה של לאה אבושדיד ואיתמר בן אב”י. ההרשמה באתר “יאללה באסטה”.

מרתון הופעות נשי

5.מרתון נשי במועדון בארבי בתל-אביב. ביום ראשון הקרוב יתקיים מרתון הופעות שכולו על טהרת נשים, עם האמניות אקו, אור אדרי, נעה סגל, שילה פרבר, עדי שחם, לירון בן שמעון, רחל ירון, רוקרפוקטס, שני פלג, ורד פיקר, דורי קוטאי, רזיה מזרחי, אתל, יעל קראוס, סער ליבן, אלה שיק בלום, ירונה כספי (טריו), רון פרץ, הזאבות, ואביגיל קובארי. בנוסף, תתקיים במועדון תערוכת פופ-אפ של צילומי רוקנ’רול וחלק מהכנסות המופע ייתרמו לבית רות – בית לנערות במצוקה. איפה: מועדון בארבי, דרך קיבוץ גלויות 52, תל-אביב; 8 במרץ, בשעה 20:00.

“חברות הכי טובות” בתיאטרון הספרייה

6.המחזה המצליח של ענת גוב, “חברות הכי טובות”, חוזר לבמה לרגל יום האשה הבינלאומי. שלושים שנה של חברות הדוקה בין סופי, תרצה וללי הגיעו לסיומן הכואב. כעבור שנה הן נאלצות להיפגש בעל כורחן לערב אחד שבמהלכו חולפת כל החברות לנגד עיניהן, במבט מלא שנינות, הומור ועצב, אהבה ושנאה, קנאה ופרגון. זהו סיפורן של שלוש נשים הגדלות יחד עם הארץ הזאת מהתיכון ועד לבגרות, כשעבר והווה שלובים זה בזה ומשפיעים זה על זה, עד לסוף המפתיע. בנוסף, תעלה בחלל התיאטרון תערוכה צילום מיוחדת שתציג בפני הקהל תמונות של חברות טובות יחד באותה תמונה. בין הנשים  שהצטלמו לתערוכה השחקניות דקלה הדר, הדס קלדרון, יעל לבנטל וכנרת לימוני. איפה: “תיאטרון הספרייה”, שועלי שמשון 2. רמת-גן. 8-31 במרץ, ראשון-חמישי בשעה 20:30; שישי-שבת בשעה 21:00.

7מתוך הסרט בומביי רוז בסינמטק ירושלים

מתוך הסרט “בומביי רוז” בסינמטק ירושלים

חודש האשה בסינמטק ירושלים

7.לרגל חודש האשה הבינלאומי, יוקרנו בסינמטק ירושלים מבחר סרטים ומפגשים על העצמה נשית, מיקומן של נשים בתרבות וכוחן של נשים לחולל שינוי חברתי, לזכרה של מייסדת הסינמטק ליה ון ליר, תחת הכותרת “ליה פסט”. התוכנית מבקשת להציג יצירות שעוסקות בסיפורי נשים, העצמה נשית ובכוחן של נשים לחולל שינויים חברתיים, תרבותיים, כלכליים ופוליטיים. בנוסף, כחלק מהתוכנית, יתקיים זו בפעם השנייה, שיתוף פעולה עם “פסטיבל 49%”, שמציג סיפורים עוצמתיים ומרתקים על מאבקיהן והצלחותיהן של נשים ושמשימתו לפתח ולקדם נרטיבים נשיים באמצעות סרטים ותקשורת, וקידום זכויות הנשים בעולם על ידי יצירת שינויים תרבותיים ובאמצעות שיתוף סיפורים וקולות אלו. בין ההקרנות והאירועים: הרפתקאותיהן של שתי אחיות ברחובות של בומביי ביצירת האנימציה המרהיבה “בומביי רוז”, חיי היומיום של עוזרת בית במלון יוקרתי במרכז מקסיקו סיטי ב”החדרנית”, ג’ולייט בינוש בסרט “רעיה טובה”, ועוד. איפה? סינמטק ירושלים, 3-28 במרץ.

8קופסה להעצמה נשית של לאפייט. הדמיה שירי מן

קופסה להעצמה נשית של “לאפייט”. הדמיה: שירי מן

9משפט העצמה של קוקו שאנל

משפט העצמה של קוקו שאנל

10משפט העצמה של ג'יין פונדה

משפט העצמה של ג’יין פונדה

קופסאות מעצימות

8.לאפייט, רשת הנעליים והתיקים, יוצאת לקראת יום האשה בקמפיין מיוחד עם מסר מעצים: כל מי שתרכוש נעליים ברשת מהיום ועד ליום האשה כולל (8.3), תקבל קופסת נעליים מעוצבת ועליה סטיקר מעוצב עם משפט מעצים של הנשים הגדולות בהיסטוריה, ביניהן: גולדה מאיר, מרילין מונרו, קוקו שאנל, אופרה ווינפרי, ג’יין פונדה, ג’יי קיי רולינג ועוד רבות וטובות. לדוגמה: “המעשה האמיץ ביותר הוא לחשוב על עצמך” (קוקו שאנל); “האתגר הוא לא להיות מושלמת, הוא להיות שלמה” (ג’יין פונדה); ו”אלו הבחירות שלנו שמראות מי אנחנו באמת, הרבה יותר מהיכולות שלנו”. במקביל, תעניק הרשת הנחות של עד 60% על כל קולקציית חורף 2020, ו-7% הנחה נוספים לחברות מועדון ומצטרפות חדשות.

;