fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2020/06/טוליפ-גדול.jpg

אוהבות יין? הנה מדריך איך להתאים יין לבן מושלם לארוחות הקיץ שלכן

יקב הבוטיק “טוליפ” מכפר-תקוה שבצפון, שבו מועסקים בעלי צרכים מיוחדים, מציע יינות לבנים משובחים, החל משרדונה, דרך סוביניון ועד ווייט אספרו. יינות של תקווה

1מרכז המבקרים ביקב טוליפ בכפר-תקווה

מרכז המבקרים ביקב “טוליפ” בכפר-תקוה

ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת יין מובילה. בין היקבים הגדולים צצו כאן יקבי בוטיק משובחים, שלרבים מהם יש מרכז מבקרים, וככאלו הפכו לאטרקציות תיירותיות המספקות חוויה שפועלת על כל החושים.

אחד הבולטים שבהם הוא יקב “טוליפ” הממוקם על צלע הר בכפר-תקוה שליד טבעון, יישוב קטן ופסטורלי לאוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים, שהפך למקום  טבעי ומושלם עבור היקב, המעסיק רבים מחברי הקהילה בכפר ויוצר פלטפורמה להשתלבותם בשוק העבודה בכלל ובתעשיית היין בפרט.

2יין שרדונה לבן יקב טוליפ2

יין שרדונה 2018 של יקב “טוליפ”

הישראלים אוהבים יינות יותר קלילים וגם כאלו שיש בהם מעט מתקתקות. מזג האוויר החם בקיץ אידיאלי לשתיית יין לבן, והמיגוון בהתאם רחב וגדול, כשההבדל בין היינות הלבנים נובע מזני ענבים שונים מהם הופקו, כמו גם שיטות ההפקה. יין לבן מוגש כאפריטיף לפני הארוחה, עם המנות לאורכה, ואין כמוהו כיין קינוח.

אז איזה יינות לבנים אנחנו חייבים שיהיו לנו בבית? ביקב “טוליפ” מציעים את “ווייט טוליפ 2019”, מסידרת “טוליפ”, המורכב מבלנדים שעושים רק כאן. הם היו הראשונים, וכנראה היחידים, שהעזו לחבר בין שני זנים לא קשורים לכאורה – גוורצטרמינר וסוביניון בלאן. כיום זהו אחד היינות הלבנים המצליחים בארץ.

3נט סוביניון בלאן 2019של יקב טוליפ2

נט סוביניון בלאן 2019 של יקב “טוליפ”  

ווייט טוליפ 2019 – משלב, כאמור, שני זנים השונים באופיים: גוורצטרמינר פרחוני ומתקתק וסוביניון בלאן עשבוני רענן וחמצמץ. בכרמים נבצרו הענבים באופן ידני, הובלו בקירור ליקב, ועם הגעתם מוינו באופן ידני ומבוקר. כל זן נסחט ורק הנוזל החופשי הועבר להמשך תסיסה, כאשר כל זן תוסס בנפרד במיכל משלו. התסיסה נעשתה בעזרת שימוש בשמרים מתורבתים המותאמים לזנים ארומטיים ובטמפרטורה נמוכה כדי לשמור על דיוק ומיצוי אופטימלי של הפוטנציאל הגלום בענבים. בתום תהליך התסיסה עברו היינות תהליכי שפייה, הצללה וייצוב עדינים כדי לא לפגוע בארומות הייחודיות להם.

נט סוביניון בלאן 2019 – מכרם בן 35 שנה בפלאטו דלתון שבגליל העליון, הענבים נבצרו בשעות הבוקר המוקדמות בבציר ידני, סלקטיבי ואיכותי ומוינו בקפידה בכניסה ליקב. היין הותסס בשתי טמפרטורות שונות כדי להשיג מורכבות ורבדים שונים של הפרי. בכרם זה נעשה שימוש בשיטת כירוי חדשנית, שבה נעזרו ברשתות צל כדי להגיע לבשלות אופטימלית באזור אקלים חם.

4יין ווייט אספרו יקב טוליפ2

יין ווייט אספרו 2019 של יקב “טוליפ”

ווייט פרנק 2019 – בלנד ייחודי של קברנה פרנק וסוביניון בלאן. הענבים נבצרו בבציר ידני ומוינו בקפידה בכניסה ליקב. הקברנה פרנק נסחט עם הקליפות במגע קל וקצר לקבלת צבע מינימלי וכדי להשאיר את הטעמים האופיניים לזן. שני הזנים הותססו בנפרד בהתססה לבנה קלאסית בטמפרטורה של 13-14 מעלות, כאשר תסיסתו של קברנה פרנק נעצרה בקירור עמוק כדי לשמר מתיקות עדינה ביין.

ווייט אספרו 2019 – ממסך חופשי בין ענבי קולומברד, ויוניה ושרדונה, שנבצרו בבציר ידני ומוינו בצורה קפדנית וסלקטיבית בכניסה ליקב. הוויוניה תסס תסיסה ספונטנית בחביות עץ אלון של 225 ליטר במשך 3 חודשים ועבר תסיסה מלולקטית חלקית. השרדונה והקולומברד הותססו בנפרד במיכלי נירוסטה.

שרדונה 2018 – הענבים נבצרו בשעות הלילה והגיעו ליקב בשעות הבוקר המוקדמות. הענבים מוינו והאכולות השלמים הוכנסו לאחר מעיכה למסחטה לסחיטה חזקה. מיץ הענבים הועבר עם המשקעים לחביות של 400 ליטר לתסיסה כוהולית ספונטנית, המשיך להתבגר על משקעיו בחביות במשך חצי שנה ועבר תסיסה מלולקטית חלקית.

איך ועם מה מומלץ להגיש יינות לבנים? לוטן ויסמן, מנהלת השיווק והייצוא של יקב “טוליפ”, ממליצה לצנן יין לבן ולשתות אותו בטמפרטורה של 4-8 מעלות. טיפ נוסף שלה: להוסיף ליין רוזה קוביית קרח בקיץ. מאכלים מתאימים: מזונות מן הים, פסטות על בסיס שמן זית ואוכל אסייתי.

5לוטן ויסמן מנהלת שיווק וייצוא יקב טוליפ

לוטן ויסמן, מנהלת השיווק והייצוא של יקב “טוליפ”

;