fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2019/03/אף-גדול.jpg

לצאת להפסקת צהריים ולחזור עם אף חדש

אם אתן לא מרוצות ממראה האף שלכן וחוששות מניתוח, כדאי שתדעו שקיימת אופציה לשפר משמעותית את מראהו ללא התערבות כירורגית. הטיפול החדשני מבוסס על חומרי מילוי נפוצים כמו חומצה היאלורונית או חומרי מילוי על בסיס סידן, הוא נעשה באלחוש מקומי, ובתוך כמה דקות מתקבל אף חדש. דר’ רוברט כהן, נשיא האגודה לרפואה אסתטית בישראל, מסביר

שיפוץ אף ללא ניתוח

Photo by ian dooley on Unsplash

Photo by Alexander Krivitskiy on Unsplash

אף זה אופי, אך עם יד על הלב, כמה מאיתנו באמת מרוצות מהמראה שלו? אם אתן לא מרוצות ממראה האף שלכן וחוששות מניתוח, כדאי שתדעו שקיימת כיום אופציה לשפר משמעותית את מראהו ולהתאים אותו לפרופורציות של הפנים.

לשיטה החדשנית קוראים פיסול אף, היא נעשית ללא התערבות כירורגית ומבוססת על חומרי מילוי נפוצים כמו חומצה היאלורונית או חומרי מילוי על בסיס סידן. הטיפול לא דורש כמעט זמן החלמה ונעשה באלחוש מקומי. במהלך הטיפול מוחדר חומר המילוי לאזור המטופל ובתוך כמה דקות מתקבל אף חדש. התוצאה נשארת לתקופה שבין שנה לשנה וחצי, ונדרש טיפול חוזר אחרי תקופה זו.

“השיטה להעלמת פגמים באף או לעידונם, ללא ניתוח, תופסת כיום תאוצה”, אומר דר’ רוברט כהן, נשיא האגודה לרפואה אסתטית בישראל. “עלות הטיפולים בחומרי המילוי השונים ירדה בשנים האחרונות ומי שרוצה לעצב את מראה האף יכולה לעשות זאת במחיר סביר. המילוי נעשה לרוב באחד משני החומרים שמשמשים בעיקר למילוי קמטים: הראשון הוא חומצה היאלורונית, שהיא חומצה טבעית הנמצאת בכרבולת של התרנגול ומיוצרת כיום בצורה סינטטית. מדובר בחומר גמיש מאוד שמתאים לשימוש בכל המקומות ולא דורש שום טסט לפני הטיפול”.

והוא מוסיף: “החומצה ההיאלורונית היא חומר מצוין למילוי מידי עם תוצאות מצוינות לכמה חודשים עד שנה בהתאם לריכוז ולצורת הייצור. השני הוא חומר על בסיס סידן (רדיאס, הידרוקסיטית), הקיים בשימוש כבר כמה שנים בתחום רפואת א.א.ג בארצות הברית ובאירופה ובשנים האחרונות עבר גם לתחום הרפואה האסתטית. הוא מורכב ממיקרו כדוריות של סידן המעורבות עם מטילצלולוז, גליצרין ומים סטריליים, שהם חומרים סינטטיים הדומים לחומרים המרכיבים את העצמות ואת השיניים שלנו. החומר נקלט בצורה טובה והתוצאות אמורות להחזיק עד שנה וחצי”.

דר’ רוברט כהן. מפסל את האף ללא ניתוח

מתי משתמשים בשיטת פיסול האף?

אנו מבצעים שיפור של מראה האף בשני מקרים – אף שלא עבר ניתוח ואף שעבר ניתוח – ויש עליו פגמים, כמו שקעים, אסימטריה, אף מעוקל, עצם בולטת, וכו’. במקרים אלו אפשר ליישר את קווי האף על ידי הזרקת חומצה היאלורונית או חומר על בסיס סידן למקומות הדורשים יישור, הוספת נפח וכו’. למעשה, אפשר באמצעות המילוי לעשות שינויים מאוד משמעותיים במראה האף, למשל להעלים שקע בקצה האף, להרים את קצה האף, לתקן אסימטריה ועוד. חשוב לי להדגיש, שמדובר בשיפור המראה, לא בתיקון שאותו ניתן לעשות רק באמצעות ניתוח, ועם זאת מדובר בשיפור משמעותי מאוד.

מהם היתרונות בשיטה זו על פני ניתוח? 

היתרון הגדול בשיטה הזו שהיא פחות פולשנית. לא מדובר כאן בהליך כירורגי. אין כאן את הסיכונים הכרוכים בניתוח, אין הרדמה, אין פתיחת רקמות או הסרתן. בשיטה זו קל יותר לשלוט בתוצאה והתוצאה יותר מדויקת.

אז איפה הקאץ’?

החיסרון הוא שאי אפשר לתקן באמת אלא רק לשפר את המראה והפרופורציה של האף. אי אפשר לעשות את כל סוגי התיקונים. אי אפשר לקצר אף ארוך ואי אפשר להצר אף רחב או להקטין אף גדול.

לאף שלא עבר ניתוח יש נטייה להתרחב עם הגיל

איזה עוד תיקונים עושים בשיטה זו?

לעיתים באף שעבר ניתוח נוצרת “מגלשה”, מין שקע גדול מדי מאזור תחילת האף ועד הקצה שלו, שאותה אפשר לתקן בקלות יחסית  על ידי הזריקות. במקרים אלו משתמשים בעיקר בקנולה שהיא צינורית גמישה ובעלת חוד קהה. שיטה זו מפחיתה את תופעות הלוואי ומספקת פתרון בעל תוצאות טובות יותר.

מה גורם לאף לאבד את הצורה שלו עם הגיל?

לאף שלא עבר ניתוח יש נטייה להתרחב עם הגיל. הסיבה לכך היא תהליך הזדקנות העור. העור נחלש בשל איבוד הקולגן, הרקמה מתחילה לצנוח והאף משתטח ונראה רחב יותר ופחוס יותר. את זה, אגב, כבר יותר קשה לתקן באמצעות הזרקת חומרי מילוי. אף שעבר ניתוח מתבגר אחרת.

למי זה מתאים?

הטיפול הזה מתאים לכולם בכל גיל, כל עוד זה במסגרת הפגמים שאפשר לשפר באמצעות מילוי. זו שיטה נהדרת גם לצעירים, רק לא לילדים קטנים שהאף שלהם עוד משתנה.

כמה זמן זה מחזיק?

התיקון מחזיק כשנה עד שנה וחצי, תלוי בחומר המילוי. אחר כך צריך לחזור על הטיפול.

זה טיפול כואב?

זה לא נעים אבל לא ממש כואב, כי לחומר המילוי הישראלי מוסיפים לדוקואין שהוא מאלחש. לא צריך הרדמה מקומית, זה טיפול נסבל לחלוטין, ואין שום בעיה לחזור מיד אחרי זה לעבודה כי לא רואים שום  סימנים.

מי מוסמך לבצע את הטיפול?

אך ורק רופאים אסתטיים שעברו הכשרה. מומלץ מאוד לברר קודם את המוניטין של הרופא בתחום פיסול האף. לא כל רופא שמתמחה בהזרקות התנסה גם בתחום זה. כדאי להסתמך על המלצות וניסיון של אחרים.

האם זה יכול לגרום לבעיות במערכת הנשימה?

ממש לא וגם לא לפתור בעיות כמו מחיצות עקומות וכו’, כי זה טיפול שטחי המבוצע מחוץ למערכות הפנימיות של האף.

מה קורה במקרה של אנשים אלרגיים שנוטים כל הזמן לנזלת אלרגית?

זה לא מפריע ולא משפיע בשום צורה.

מה קורה אם זה לא יצא טוב או שלא מרוצים מהתוצאה?

במקרה כזה יש אפשרות להמיס את החומר. יש חומרים מיוחדים להמסת חומרי המילוי, שמוחדרים גם הם באמצעות הזרקה.

דר’ רוברט כהן, בוגר האוניברסיטה לרפואה בניס שבצרפת, היה ממקימי הרפואה האסתטית בצרפת בשנות ה-80, וייסד ב-1999 את “החברה הישראלית לרפואה אסתטית” (IS.A.M). כיום הוא מנהל אקדמי של אוניברסיטת בר-אילן בתחום הרפואה האסתטית, יועץ מקצועי למוצרים אסתטיים, מחבר מאמרים רבים, משתתף בכנסים ומרצה בתחום הרפואה האסתטית.

;