fbpx
https://rootavor.com/wp-content/uploads/2020/06/הפנים-שלנו-ומסיכת-הקורונה.jpg

מה מסתתר מאחורי המסיכה: מה קורה לעור הפנים שלך מתחת למסיכת הקורונה?

האם את סובלת מאדמומיות, יובש, קילופים ופצעונים בגלל החיכוכים עם הבד ובגלל החום והזיעה? כל מה שאת צריכה לעשות כדי להגן על העור

1הפנים שלנו ומסיכת הקורונה

צילום: Unsplash

כבר כמה חודשים אנו עוטים על פנינו מסיכת בד ויוצאים אתה החוצה, לפעמים רק לכמה דקות, עד הגעה למקום עבודה, או בזמן הקניות, או במהלך מפגשים מסוימים. לפעמים אנו צריכים להישאר עם המסיכה על הפנים כל היום, 8-9 שעות, ואיננו רגילים לזה. ננסי ירחי, מנהלת קשרים רפואיים במותגי הדרמו-קוסמטיקה “וישי”, “סרווה” ו”לה רוש פוזה”, מסבירה מה צריך לעשות כדי לשמור על עור הפנים הרגיש.

כיצד עור הפנים שלנו מגיב מתחת למסיכה?

אדמומיות, יובש, קילופים, פצעונים, פצעים – הכל יכול להופיע בגלל החיכוכים עם הבד, החום, הזיעה והגירודים. מתחת למסיכה אנו מזיעים, חם לנו, הכל “מתבשל”, ה”מיקרו-אקלים החם-והלח” הזה יכול לגרום לשלל בעיות עור.

בדרך כלל, אנו נושמים חמצן ונושפים פחמן חד-חמצני. בגלל אפקט האטימות של המסיכה, פחמן חד-חמצני נתקע על העור. זה יכול לגרום לגירויים, לאדמומיות ולגירודים. מאחר והעור מתקשה לנשום, יש גם זירוז של הפרשות הסבום. זוהי בעיה במיוחד לבעלי עור מעורב עד שומני, או לעור הנוטה לאקנה.

שימוש מתמשך של המסיכה יכול לקדם גם התפתחות של נזקי עור קטנים כמו גירוי, אדמומיות, עור יבש, או אפילו אקזמה ואלרגיות. אנשים שכבר חולים באקזמה, בדלקת עור סבוראית, או ברוזציאה (מחלת עור עם אדמומיות על הפנים) – נמצאים בסיכון גבוה יותר. כמו כן, החיכוך המופעל על ידי קצות המסיכה, בעיקר הגומיות על האוזניים – מוסיף לגירוי העור. אז כיצד נגביל את הנזקים לעור שלנו?

תחילה, יש להתאים את שיגרת הטיפוח לתגובות העור, ולחשוב כל הזמן איך למנוע את הנזקים שנגרמים על ידי המסיכה. בנוסף, חשוב מאוד ומומלץ להשתמש בימים אלה במקדמי הגנה גבוהים כמו 30 ו-50 SPF ולמרוח היטב על כל הפנים ובעיקר על חלקי הפנים החשופים בכדי שלא ייווצר מצב שחלק מהפנים ישתזפו וחלקם לא.

2ננסי ירחי מנהלת קשרים רפואיים צילום יחצ מוטי פישביין

ננסי ירחי, מנהלת קשרים רפואיים במותגים דרמו-קוסמטיים: “חשוב לעבור לשיגרת טיפוח יותר מדויקת”. צילום יח”צ: מוטי פישביין

תגובת העור שונה גם לפי סוגו

עור יבש הוא שברירי מאוד, עם נטייה להתייבש מהר ולאבד את הלחות שלו. המסיכה תגרום ליובש נוסף, וזו במה לגירויים, לגירודים, לקילופים ולאדמומיות. במקרה כזה חשוב להעניק לעור לחות גבוהה יותר כדי למנוע יובש בעור, ובלילה לדאוג לקרם הזנה שיחזק את השכבה הקרנית.

מומלץ להתחיל את שיגרת טיפוח היומי עם בוסטר המבוסס על מים טרמליים המחזק את שכבת ההגנה של העור בזכות כוח המינרלים המצויים בו. טיפוח עור הפנים בימים אלה צריך להיות יעיל מתמיד אבל גם מניעתי לתופעות לוואי כמו יובש, אדמומיות וגירויים. ניקוי הפנים צריך להיות יעיל ועדין, ניתן להשתמש בתחליב או במוס ניקוי לעור יבש ורגיש.

עור רגיש נוטה לאלרגיה, לאדמומיות, לפצעונים, לקילופים, לגירויים ולגירודים. מומלץ להזין אותו עם לחויות עשירות יותר, המכילות ויטמינים להפחתת אדמומיות ונוגדי חמצון לחיזוק העור. למשל, קרם לחות המבוסס על סרמידים שיחזק את מבנה העור, את מחסום העורי, וימנע תגובות דלקתיות. גם במקרה זה מומלץ להתחיל את שיגרת טיפוח עם בוסטר מבוסס על מים טרמליים שיכול לחזק את שכבת ההגנה של העור בזכות כוח המינרלים על העור. שלב הניקוי מאוד חשוב, וכדאי לבחור בתחליבי ניקוי עדינים, שלא יגרמו לגירויים.

לעור שומני יהיה קשה בלי אוויר. הוא יזיע, הנקבוביות יסתמו, ייצור הסבום יגדל ויופיעו יותר פצעונים או פצעים. חשוב לשמור על שיגרת טיפוח עוד יותר מדויקת, עם ג’ל ניקוי יעיל ועדין להסרת תאים מתים ולהפחת שומן בעור. קרם טיפולי צריך לצמצם את ייצור הסבום בעור, לקלף אותו בצורה עדינה ולהעניק לו מראה מאט. אם משתמשים במייק-אפ, חשוב שיהיה קליל ואוורירי ונטול שומן.

העיניים חייבות להראות יפות, רגועות ובריאות!

העור שמסביב לעיניים דק ושברירי פי 5 מעור הפנים. זהו אזור עם הבעה חזקה, שכן במהלך היום אנו ממצמצים המון פעמים, מחייכים, האזור בתנועה כל הזמן. חשוב שהמוצרים יהיו ספציפיים לאזור העיניים, כדי שהמרקם לא יגרום לדמעות. חשוב לדעת: מוצר פנים מאוד מוצלח יכול להיות מדהים לעור פנים אבל אסור לשימוש מסביב לעיניים.

מומלץ להשתמש במוצרי טיפוח לעיניים המכילים קפאין, שעושה פעולת ניקוז והפחתת גודש; ויטמין C או רזורצין המפחיתים עיגולים שחורים; נוגדי חמצון כמו ג’ינקו בילובה או ויטמין E היכולים לחזק את אזור העיניים ולהגן עליו מרדיקלים חופשיים; וויטמין B3 שיכול להפחית אדמומיות וכל מצב של עור מגורה. הטיפ החשוב ביותר הוא לישון! לפחות 7 שעות בלילה.

;